orhan gencebay'in 1973'de plaga okudugu, en saglam sarkilarindan biri. sadece yaylilar ve orhan gencebay'in formunun zirvesindeki hafif dumanli vokali icin bile dinlemeye deger..
zerrin ozer, daha henuz janis joplin'e ozenen, tulay ozer'in kardesinden baska birsey degilken, 1979'da bu sarkiyi esin engin'in neredeyse dans muzigi formundaki duzenlemesi ile cover'ladi. zerrin ozer'in ilk patlamasi, bu sarki. o yilin da muhtemelen en cok ses getiren pop sarkisi. cok guzel yorumlar zerrin, ciglik cigliga..
nedir bu çektigim senden
gönül derdin hiç bitmiyor
yedigin darbelere bak
bu da mi sana yetmiyor gönül
her çiçekten bal alirsin
her gördügünle kalirsin
sen kendini ne sanirsin
belki birgün uslanirsin gönül
uslan artik deli gönül
bak gelip geçiyor ömür
uslan artik deli divane gönül
dünya sana kalir sanma
gelecegi dünden sorma
hergün gördügün rüyayi
aldanip da hayra yorma gönül
hepimiz bir misafiriz
zaman gelince göçeriz
ecel aci can alirken
herseyimizden geçeriz gönül
uslan artik deli gönül
bak gelip geçiyor ömür
uslan artik deli divane gönül
02.08.2002 06:03 ~ 26.04.2007 18:40 willy van der kerkhoff
Aynı parça fakat 2 farklı yorum. O iki farklı tarza ve yoruma özgü 2 farklı saund. Birbirinden çok ayrı en az 2 farklı duygular. ilkinde hüzün pişmanlık kendi kendine sitem. ikincisinde umarsız ve korkusuz bir bilinmezliğin beslediği heyecan ve macera arayışından doğan memnuniyet verici cahilce bir cesaret sanki. Enteresan ama Hissettirdikleri bu. 2 ayrı yorumu da dinlemek gerek. Bir dönemin Kültürünü oluşturan belirleyici unsurlardan biri olan müziğin gücü bu işte.
Orhan Gencebay bu şarkının bestecisi ve söyleyenidir. içten okur.
Zerrin Özer,bu şarkıyı italo disco olarak okur. Şarkıyı ilk okumaya başladığı anda isli, hoş bir sesiyle keyif verir. Yoksa şarkının ritmik kısımları vasatın altındadır.