cehyun: o ne lan??
amel: dirilen insanlar..
c: peki sen kimsin?
a: senin amelinim nihahaha.
c: ne ameli be bir kere biz amelsiz falan varoldun evrim teo..
a: sus lan mal, bak etrafına.. evrim teorisiyle karışık yanacaksın işte...
c: eşşedüüüennlaaa...
mustafa: aaa lan ceyhun napıyosun olm?
c: sittir git lan müslamın ben yetmedimi kardeşim hayattayken yaptıklarınız aaaa..
m: sonu neydi lan şu kelime-i şehadetin çabuk söyle..
"ölünce yoklukla karşılaşan dindar"dan farklı olarak eleştirilerbilir,dalga geçilebilir ve üzerine hikayeler düzülebilir kişidir.
yoklukla karşılaşmanın soğuk hissiyatının anlaşılacağı o an da özür dilenecek kişilerdir.
"yüz yıl,bin yıl önce neredeysek yüz sene bin sene sonra da oradayız ve aynı şeyleri hissediyor olacağız işin kötüsü hayallerle kendimizi avutmamızdır.insan için sonsuzluk yoktur,aksini iddia etmek yanlızca insanın kendini bir şey zannetmesinden ve bencilliğinden süregelir.hayat kısadır insan doğasına en uygun(yani ahlaklı,sağlıklı vs.) biçimde ama olabildiğince sınırlarda yaşamak (yalnızca hazcı anlayıştan doğan bir fikir akımı değil) insanın var oluş gereksinimidir. cennete bu dünyada,cehennemde bu dünyadadır esas olan cenneti ortaya çıkartacak akla,zekaya ve çabaya sahip olmaktır. tüm dinler bu çabaları,akılı ve zakayı kimi kurallarla yasaklamış ve bu akıl-zeka-çaba nın "öbür" dünyada hemde sonsuzlukta allah tarafından zaten yaratıldığını öngörmüştür.üstüne üstlük buna inanmayanlarında cehennemlik olacağını söylemişler inananların inanmayanları yok etmesine zemin hazırlamışlardır.
sıradanlığa şaşkın bakışlar atmayı kesip gerçekliği anlamak insan oluşun gereksinimi ve bir geleceğimizin var olması için ihtiyacıdır."
-biraz sıcak değil mi kardeş burası?
-evet doğaldır cehennemdeyiz.hayırdır sen de mi inanmıyordun?
-yok ben inanıyordum da , günahlarım var. onların cezasını ödeyip çıkıcam. keşke sende ölmeden bi kelimeyi şahadet getirseydin.
-bilemedik.
-sağlık olsun.
zebani : oo hoşgeldiniz buyrun sizi şöyle alayım?
ateist : nerde lan o darwin bi görürsem onun taa..
darwin : burdayım?
ateist : hani evrim teorisi doğruydu lan? hani yaradılış yalandı?
darwin : ya ama...
zebani : darwin'in teorisini destekliyorum, alevlerin arasında evrim geçireceksiniz zaten.*
darwin : yaa ben demiştim.. hass..
ölünce ahiretle karşılaşan ateisti düşünmektense, ahiretteki hayatı düşleyip eli kolu bağlı, düşünmekten ve sorgulamaktan uzak müslümanın küresel dünyadaki rolünü düşünmek daha yararlı olacaktır. ahiret orda kaçmıyor,ama bakın dünya kaçıyor.
-vay aq bura nere ne işi var bu kadar milletin burda ya.hey moruk nerdeyiz biz.
--mahşer meydanı burası
-ne iş eylem falan mı var neyi protesto ediyoruz.
--hastamısın arkadaşım.
-mahşer neydi ya.. olum s.çtık galiba.
- olum rüyadayız lan. pişşt olum size söylüyorum rüya bunlar yani böyle ağlayıp sızlamaya felan hiç gerek yok!
...
- lan bu rüya ne kadar sahici. götüm yanıyor amuğa koyim!
...
- eşşedü enla ilahe illallah ve eşhedü enne muhammeden abduhu ve resuluhu.
...
- cemati müslümin hadi gelin tövbe edelim. hepimizin bildiği allah rahman ve rahimdir.
- ben aslında allah yok diyerekten farklı bir şeyi kastetmiştim. yani allah yok felan haşa yani. önemli olan niyet abi böyle dışardan demekle olcak işler değil bunlar. bi de şu var..
+ ya bi siktir git çay demle birader.