nisa suresi otuz dördüncü ayet

entry39 galeri0
    13.
  1. sonundaki alakasız ''Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür'' cümlesinin neden yazıldığını anlamadığım ayet. gerçi kuran'daki çoğu ayette bu tarz alakasız olarak son cümlede allah hatırlatılmış. kesinlikle, karşı olduğumdan değil de alakasız durmuş be tanrım.

    aman tanrıımmmmmm.
    5 ...
  2. 12.
  3. Kadın yazan yerlere köle yazıldığında, çok fazla anlam bozulması olmayan ayet.

    Burada göze çarpan sadece dövme kısmı değil ki, nereden tutsan elinde kalıyor. Keşke sadece dövme kısmı tartışmalı olsaydı.
    1 ...
  4. 11.
  5. çeviri hatası olduğunu düşündüğüm cümle. zaten kuran-ı kerim olsun, hadisler olsun isteyen işine geldiği gibi çevirmiyor mu?
    2 ...
  6. 10.
  7. tartışmaya açık bir konudur. iki çeviri de bir acaiptir aslında.
    0 ...
  8. 9.
  9. 1. "orada dövmeyi değil, hafifçe vurmayı çağrıştırdı."
    2. "çok istisna durumlar için geçerli olan bir cümle."
    3. "o dönemdeki arap toplum yapısı için denildi."

    1. bir kadına var güçle patlatıp ağzını burnunu kırmak yerine, hafifçe vurunca çok mu masum oluyor mu eylem. bir insana şiddet uygulamak ne zamandan beri mazur görülüyor ya da hafifletilince haklı sayılıyor? doğru olması gereken cevap hiç bir zaman. ayrıca sırf fiziki açıdan bir kadın daha az güçlü diye bir erkeğin şiddete başvurması büyük bir insanın gidip bir çocuğu dövmesinden farklı değildir. kızınca patronunuza yumruk atıyor musunuz hemen, yumruk atmasanız bile "hafifçe" vuruyor musunuz? yemiyor mu, anlıyorum...

    2. bu madde de ilkiyle bağlı. çok istisnai durumlardan bahsedersek, namus cinayetlerini de onaylamış oluruz. ne demektir bu, misal "zinayı", aldatma eylemini alalım: partneriniz sizi aldatıyorsa bir şekilde ona yetmiyorsunuzdur, bunun hıncını döverek ya da öldürerek mi almak gerekir? cevabınınız evetse, tedavi olmanızı öneririm. ayrıca bu kadar "istisnai" bir durum varken, kadının "zinası" çok sakıncalıyken, sırf "legal" diye dört kadınla nikahlanarak "legal" zina yapan/ ya da bunu doğru bulan bir erkeğin bu tepkisi çifte standart değildir de nedir.

    3. "o dönemdeki koşullar yüzünden öyle denilmiş, arap toplum yapısı yüzünden böyle bir ayet var." savunmasını ise çok komik buluyorum, zira kuran-ı kerim ile ilgili en önemli şeylerden biri de her zamanın koşullarına karşılık verebilme ve daima geçerli olma iddiasıdır ki eğer bu cümleyle bu ayet savunulursa trajik bir çelişkiye düşülür, geçerlilik iddiası kaybolur.

    tabii siz tüm modern görüntünüze rağmen namusunuzu temizlemeyi içten içe isteyen, "öyle denildiyse ne olmuş, edebiyle otursun işte karı." diyen bir erkek ya da "bana tokat atsaydı boşanmazdık."* diyen bir kadın da olabilirsiniz, ne denebilir ki o zaman.

    tercih meselesi.
    16 ...
  10. 8.
  11. 7.
  12. en çok tartışma yaratan ayetlerdendir...
    ve en çok da yorumlanan.

    (bkz: müslüman kadın)
    1 ...
  13. 6.
  14. aldatmaya tek taraflı bir bakış atmış olan ayettir.
    0 ...
  15. 5.
  16. popoya dokundurmak ve inançla dünyayı açıklamak nasıl bir dizgidir. anonim sorudur... zira insan algılayabildiği kadarını yaşar.
    6 ...
  17. 5.
  18. bu arada ayet in gercek aciklamasi * bu nolu entrydeki gibidir:(#356052)
    2 ...
  19. 4.
  20. Müminler için en güzel örnek Hz. Muhammed Aleyhisselamdır. Bu âyet-i kerimeyi en iyi anlayan da şüphesiz ki odur. Kesin olarak biliyoruz ki o ömründe bir defa olsun elini kaldırıp bir kadına vurmamıştır. "Kadınlarını dövenleriniz iyileriniz değildir" buyuran da odur, içinizden biri, karısını köle döver gibi dövüp sonra da gece onunla yatabilir mi? diyerek karı koca ilişkilerinin sevgiye dayanması gerektiğine dikkat çeken de odur. Bilindiği gibi Peygamber Efendimiz Veda Hutbesinde ancak çok can alıcı konulara temas etmiştir. Bu hutbesinde kadınların haklarının gözetilmesini ve bu konuda Allah tan korkulmasını özellikle vurgulamıştır.

    Kadının, evlilik sorumluluklarını yerine getirmemek, kocanın haklarını ihlal etmek, onun şahsiyet ve vakarını zedeleyici tavırlar sergilemek veya iffet ve namusunu tehlikeye sürükleyebilecek durumlara meyletmek gibi olumsuz davranışlara girmesi halinde, aile yuvasının devamını sağlamaktan birinci derecede sorumlu olan kocanın, içine düştüğü mecburiyetten dolayı bazı tedbirlere başvurması tabiidir. Bu tedbirler, zaman, mekan ve sosyal şartlara göre farklılık gösterebilir. Âyette son seçenek olarak zikredilen darp meselesi de çok istisnai bir tedbirdir. Böyle bir tedbirin fayda getirmeyeceği, tam tersine zarar getireceği bilinen durumlarda, islam bilginleri, kesinlikle bu seçeneğe başvurulmaması konusunda ittifak halindedirler.
    78 ...
  21. 3.
  22. kur'an-ı kerim açılır, sayfa 83'teki nisa 34. ayet bulunur ve ayetin gerçek metni okunur. bir de sözlüğe bir bakılır ve kocaman bir yanlış görülür. "kadınları dövün" yazmıştır sözlükte. oysaki kur'an'da şu yazar: "kadınları hafifçe, kaba etlerine dokunacak şekilde vurun". bu kadını komalık edecek şekilde bir dövme değildir. sadece dokunmaktır. konu dövmekten açılmışken; 2 gün önce bir üvey baba, 2 aylık bebeğini komalık edecek şekilde dövmüş ve bebek ölmüştür. sanırım başlığı açan yazar bundan etkilenerek bu başlığı açmıştır. yazarı hiç suçlamıyorum, belli ki yazar islam'la bir hayli ilgilenmektedir. ama kur'an'ı daha iyi anlaması için tefsir kitaplarını okumasında yarar vardır.
    126 ...
  23. 2.
  24. 1.
  25. 34 - Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini (cihad, imamet, miras gibi işlerde) diğerinden üstün yaratmıştır. Bir de erkekler mallarından (aile fertlerine) harcamaktadırlar. iyi kadınlar, itaatkar olanlar ve Allah'ın korunmasını emrettiği şeyleri kocalarının bulunmadığı zamanlarda da koruyanlardır. Geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse DÖVÜN. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür.
    14 ...
© 2025 uludağ sözlük