"bulaşmadığı tek yer bura, yemediği bi halt o kalmıştı" dedirten önerme. (bkz: benim ülkemin tdk sözlüğünün ruhu sizin uludağ sözlüğünüzün ruhunun önünde diz çöker)
Kendi sözleri önemseniyor sanan, ortalıkta sanatçı diye dolanan, daha bir şarkısını ezbere bilmediğim şahsiyetsizin yorumu. Popülaritesi ve gündemde kalması geri zekalı bir insanın kullanabileceği ifadelere bağlı olduğu için yadırgamamak lazım. Bu da onun ekmek kapısı.
Nihat doğan denilen zatın potları bununla sınırlı kalmayıp, ne ilkdir ne de sondur. Nihat efendi Anadolunun bağrından geldiğini iddia etsede Anadolu kültüründen en ufak bir kırıntı parçası kendisine bulaşmamıştır. O daha çok istanbuldaki yaşantısında çok büyük yer kaplayan çay getir ve çay götür işini yaparken, çay götürdüğü mekanlarda konuşulanları kendisine adapte etmiş bir garip ademdir. Yalnışlıkla karşılaştığı Seda Sayan ın şutlamasından sonraki kadınımdır, karımdır, namusumdur lafları kendisine bilahere afiyetle yedirilmiş ve böyle ortalıkta dımdızlak kalakalmıştır...
'nihat doğan gel de feys tu feys görüşelim, bakalım saygıda sıfır hatayla mı oynuyorsun !'
gibi bir yaptırım sunarım ona, kendini görmüş gibi olur uleyn. bunun akabinde saldırıya geçer ve çatışma yaşarız. işte bu durum başlığı özetlemektedir efenim.
söyleşiyi iki şekilde değerlendirmek icap etmektedir.
1.si söyleşi yapılan kişinin nihat doğan olmadığını varsayarak. evet efendim bu şekilde değerlendirirseniz her ne kadar genis cözümlemeler yapmamıs olsa da kendince mantıklı cumleler kurmustur. sıradan bi vatandasa göre gecer bi not verilebilir bu muhabbete. temelde insana ve haklarına saygı gösterdiğini ve toplumun ayrıştırılmasına karşı olduğunu görebiliyoruz. şahsen çok olmasa da bi miktar tebrik ederim kendisini.
2.si ve şu üstte yazılan tepkiler almasına sebep olan durum; söyleşinin nihat doğan ile yapıldığını bilerek okumak. arkadaşım sen nihat doğansın. reyting ve reklam uğruna olmadık anlarda peydah olup, akla mantığa sığmayacak cümleler kurarak halkın seni tiye almasına sebep olmuşsun ve bunu öyle isteyerek yapmışsın ki, ajdar kasten bu şekilde davranıyor diyen insanlar senin doğallığından emin oldukları için sana ajdar'dan daha alt seviye gözüyle bakıyor. bu yüzden kimseyi suçlayamazsın. suçlu sensin. sen nihat doğan'sın. kestikçe uzayan sakalsın. az sonra başlayacak sinemasın. 150.000 kişilik muş'un 200.000 kişilik aşiretine mensupsun. sen cansın canansın. kusurumuza bakmayasın.
arkadaslar eskiden sanatciya bok atip gündeme gelirdi bazilari (hülya avsar vs gülben ergen, hande yener vs petek dincöz, mahsun vs ibo falan).
ama simdi adamlar resmen sözlük üzerinden prim yapiyorlar lan. aktif internet kullanicisi, yani feysbuk gibi ortamlarda vakit tüketmeyen, bir seyler yazip cizen kesim sözlüklerde. bu kesim bir seyleri mobilize edecektir, propaganda yapacaktir sanatci icin, "kötü-reklam" yapacaktir. "ahahahaha nihat i gördünüz mü olm adam sicmis gine okan in programinda" nidalarinda reklamlar olusacaktir kisi icin.
ve kisi amacina ulasacaktir. okan in nihat dogan li programi ne kadar sükse yapti, bakin ben bile gidip dolaptan bir bira alip icecegime bu sacma entryi giriyorum. nihat artik sözlük aleminde bir fenomen oldu. resül belay gibi, al dedi git dedi diyen teyze gibi, godfather theme korna calan minibüs söförü gibi, bildigin celeb oldu.
nihat marketing emeline ulasti, bok ata ata. sica sica.
asil bizim böyle boklara kakalara bu kadar ses getirmememiz gerekir. alman bir atasözü der ki:
genelleme örneğidir. daha önce hiç sözlük takip etmeyen kişi, kendi hakkında söylenenlere kızmıştır. bundan sonra daha kötülerini göreceği muhtemeldir. (bkz: sözlük kültürü)
nihat doğan kişisi tayyipçi olduğu için, artık onun özelliklerini alacaktır değil mi? nasıl tayyip bey gazetecilere, kendinden olmayanlara ana avrat düz gidiyor, kendisinin de böyle davranması çok mantıklı. **