niccolo machiavelli

entry177 galeri12
    149.
  1. 'Düşmanınıza saldırabilirsiniz; doğru mu yanlış mı yaptığınızı düşünmeniz gerekmez, er ya da geç yargıçlarınız sizi haklı çıkarmak için en iyi gerekçeleri bulacaktır nasıl olsa.'
    diyerek, gücün neler yapabileceğini ifade etmiş. bi bakıma kim siker adaleti demiştir.
    1 ...
  2. 148.
  3. 147.
  4. Adam gibi adamdır.

    Dönemine kadar, Yunan felsefesinden gelen " yonetici dediğin adil, iyi (pius) olur" anlayışına siktiri çekmiş ve "ulan herkes böyle konuşuyor ama icraatlerine baktığımızda kimse böyle yapmıyor" demiştir.

    Şüphesiz, italya'nın o günlerde binbir parçaya bölünmüş olması ve Türk/Fransız tehdidi altında birleşme umutları onu hayalcilige değil gerçekçi politikalara sevk etmiştir.

    Sonunda, "sikerim ideal yöneticiyi, devir serefsizlerin devri. it olucan kopuk olucan, borunu otturecen" demiştir. Evet direkt bu sözcükleri kullanmıştır.

    Prens de budur. Ya da hükümdar. iki adla da var kitap.

    Ama makyavel bey adamdır. Gote got demiştir. Makyavelizm medeniyettir, kutsal "veritas"ımızdır.

    Vallaxi son nefesimize kadar makyavelizmi savunacagiz. Medicileri De öyle.

    Bağırın ulan şampiyon fiorentina deyû!
    2 ...
  5. 147.
  6. 146.
  7. sömürgeciliğin el kitabını yazan insandır kendisi.

    sömürgecilik kendisinden sonra benimsenmeye başladı.
    2 ...
  8. 145.
  9. daha 16yy. da yaptığı analizlerle ağzımı açık bırakan floransalı düşünür. ahlakı bir kenara bırakırsak, düşüncelerindeki haklılığı insanı hayrete düşürüyor. prens kitabından alıntı yapılacak o kadar çok cümle var ki bütün kitabın altını çizsek yeridir.
    4 ...
  10. 144.
  11. iktidara giden her yol mübahtır diyen zaat-ı muhteremizasyon. bunu gören tebaa durur mu?
    bakın machiavelli ne demiş diye örnek verir. sırf siyasi görüşünü desteklemek için.
    hani bunlar ecnebiydi!? hani bunlar haçlıydı!? hani bunlar orospu çocuğuydu!?..
    0 ...
  12. 143.
  13. “Türk hükümdarlığı tek bir padişah tarafından yönetilir. Diğerleri kapıkullarıdır. Padişah ülkesini sancaklara ayırmış ve oralara valiler tayin etmiştir. Padişah valileri istediği zaman istediği biçimde değiştirebilir. Fransa kralı ise kalabalık bir soylular sınıfı ile kuşatılmıştır. Bu soyluların kendilerine bağlı uyrukları ve ayrıcalıklı durumları vardır. Kral onların bu ayrıcalıklarını kendini tehlikeye atmadan ellerinden alamaz.Bu iki çeşit yönetim biçimi incelenirse, Türk hükümdarlığının ele geçirilmesinin çok güç, fakat bir kez ele geçirilirse onu elde tutmanın ise çok kolay olduğu görülür. Buna karşılık Fransa krallığını ele geçirmek kolay fakat onu elde tutmak çok güçtür. Çünkü Türk hükümdarlığında herkes padişahın kulu olduğu için onları baştan çıkarmak güçtür. Osmanlı devletine kim saldırırsa onu birlik içinde bulacağını hesaplaması gerekir. Fakat bir kez yenik düşüp ordusu bozguna uğrayacak olursa hükümdar soyundan gelenlerin dışında kimseden korkmaya gerek kalmaz. Fransa'da ise krallığın bazı beylerini elde ederek ülkeye kolaylıkla girilebilir. Memnun olmayanlar ve değişiklik isteyenler her zaman bulunur. Bunlar size kapıları açabilir ve zaferinizi kolaylaştırabilirler. Ancak yine bu derebeylerle uğraşılmak zorunda kalınılacağından, Fransa'yı elde tutmak güçtür.”

    kaynak:http://www.tariheyolculuk...upadan-Nicin-Ustundu.html
    1 ...
  14. 142.
  15. prens adlı kitabında verdiği bilgiler günümüzde bile geçerli olan yazar. bu kitap sırasında verdiği öğütler nedeniyle tam bir yol rehberi olabilecek türden yazardır. ayrıca öldükten sonra kıymeti bilinmiştir anca.
    0 ...
  16. 141.
  17. hükümdar kitabında demiş ki; insanlar zekâ bakımından üçe ayrılabilirler: kendi başlarına anlayanlar, başkaları anlattığı zaman anlayanlar ve nihayet ne kendi başlarına ne de başkalarının yardımıyla anlayanlar.
    2 ...
  18. 140.
  19. j.j russo gibi poliyanalara göre krala akıl vermek yerine halkı kralın sahtekarlıklarına karşı uyarmak için prens kitabını çıkartmıştır.

    bi liderde olan her dalavereyi güzelce anlatmış.

    günümüzün tayyibinde bile aynı özellikler var.

    ama kendi engin, yüce, anlatılmaz bilgilerime dayanarak söylüyorum ki, bildiğin krala akıl vermek için yazmış. sonuçta medici yönetiminde kendine yer bulmuş bi isim.
    2 ...
  20. 139.
  21. "eğer bir millet iktidarda bulunan kişilerin şerefsizliğini, alçaklığını, hırsızlığını, yalnızca kendi siyasi görüşünden olduğu için görmezden geliyorsa, o millet erdemini yitirmiştir. erdemini yitiren millet bir gün vatanını yitirir."
    3 ...
  22. 138.
  23. (bkz: ortamda machiavelli okudum dersin kim bilecek amk)

    Çoğu insan bu adamı okumaz ama hava atmaya gelince facebook da gördüklerini sıralar durur.

    Bir nevi karı kaldırgacıdır.

    Bizde bunun bir benzeri kürk mantolu madonna okumayana kız vermiyolar o derece.
    3 ...
  24. 137.
  25. bir zamanlar okurken kendimi braveheart izler gibi buluğumu hatırladığım prens eseriyle tanıdığım şahsına müneahasır yazar.
    çoğunluklakitidara giden her yol mübahtır varsayımıyla anımsanır. bu aslında yazarın değil okuyucularının egolarına yenik düştüğünün göstergesi olsa gerek.
    sadece kralcıdan çok kralı oynamak isteyen yazar olarak düşünmek yerinde yurdunda olsa zaharr.
    0 ...
  26. 137.
  27. prens adlı kitabındaki asıl hedefi; italya'daki ulusal ordu eksikliğinin giderilmesi ve buna mutabık güçlü bir devletin kurulmasıdır.

    ona göre italya'daki tüm felaketlerin başlıca nedeni bir ulusal ordunun yoksunluğudur, işte kitabın ana fikri de bu yoksunluğun ne şekilde ortadan kaldırılacağına çözümler sunmaktır.

    yalnız machiavelli yaşadığı dönem içerisinde bunu gerçekleştirememiş, ortaya koyduğu eserin henüz basılmamışken el yazmalı nüshası kendi dönemi içerisinde iktidar çevrelerince ilgi uyandırmamıştır. machiavelli'nin ölümünden dört-beş yıl sonra basılan kitap, ilk zamanlarda yine pek tepki uyandırmasa da gün geçtikçe artan reform hareketleriyle yavaş yavaş okunan bir kitap olmaya başlar.
    6 ...
  28. 136.
  29. Prens kitabıyla ne kadar büyük bir düşünür olduğunu ancak çok sonraları anlaşılmıştır.Aslında hükümdarlara değil halka olan mesajları önemlidir.birde ünlü rapci 2pac'in lakabıdır.
    2 ...
  30. 135.
  31. prens isimli kitabında, türklerin devletini ele geçirmek zordur fakat geçirdikten sonra elde tutmak kolaydır der.

    paris içinse, ele geçirmek kolay ama geçirdikten sonra elde tutmak zordur der.

    okunmalı.
    4 ...
  32. 134.
  33. 133.
  34. insanların maddiyata önem verişini " bir şehri ele geçirdiğiniz zaman insanların mallarına dokunmayın yoksa isyan çıkartırlar. babalarına dokunsanız ses çıkarmazlar ama mallarına dokunsanız ortalık ayağa kalkar " cümlesi ile eleştirmiş, kötülük ve güç kavramını sorgulamış italyan düşünür.
    2 ...
  35. 132.
  36. sadece ben mi jim carrey'e benzetiyorum diye merak ettiğim filozoftur.
    0 ...
  37. 131.
  38. "Amaç aracı aklar" düşüncesini savunur.
    5 ...
  39. 130.
  40. "eğer bir millet iktidarda bulunan kişilerin şerefsizliğini, hırsızlığını yalnızca kendi siyasi görüşünden olduğu için görmezden geliyorsa, o millet erdemini yitirmiştir. erdemini yitiren millet bir gün vatanını yitirir."

    ciddi ciddi böyle bir laf söyleyeceğini düşünüyorsanız bu adamın, ağır cahilsiniz. çok ağır. facebook'ta az gezin amına koyim.

    ''kadın olmak çok zor öhöhöh'' gibi şeyler yazıp altına nejat işler ya da okan bayülgen yazan tiplemeler gibisiniz.
    2 ...
  41. 129.
  42. insanlar kendilerine büyük zarar verenlerden değil, küçük zarar verenlerden intikam almaya çalışır sözünün sahibi siyaset felsefecisi. günümüzde iktidar olan her başkanın bu adamın kitaplarını okuması gerekir.
    0 ...
  43. 128.
  44. Cemil Meriçte bahsi çokça vardır. Kendisine haksızlık edildiğini düşünmektedir.
    0 ...
  45. 127.
  46. floransa'da uffizi'nin dışındaki heykeller galerisindeki heykelinin önünde selfie çektim. *
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük