neden bira içeriz

entry17 galeri1
    1.
  1. kum döktüğümüz veya böbrek taşı ürettiğimiz içindir. hastaneye gidiyorsun 2 bira iç tertemiz olursun diyor doktorlar bile. tıp yanılmaz..
    5 ...
  2. 1.
  3. Lezzetli bir içecek olduğu için.
    1 ...
  4. 2.
  5. ishal olmak için. Ne zaman bira içsem ishal oluyorum aq ama diğer alkollerde bi sorun olmuyor. Bilim adamları beni incelesin.
    3 ...
  6. 3.
  7. m.ö 10.000 yılından beri üretildiği için saygım sonsuzdur...neticede dünya üstünde şu an inanılan tüm dinlerden eskidir bira...
    1 ...
  8. 4.
  9. diğer içkilere göre zahmetsizdir...
    elini gözünü doldurur doyurur...
    diyelim paran sınırlıyken bir mekanda 1 duble kimseyi kesmez ne alkol ne de psikolojik olarak. onun yerine elinde bir iki birayla oynar içebilirsin mesela.
    içimi zaman aldığı ve düşük alkollü olduğu için bir anda vurmazda.
    2 ...
  10. 5.
  11. kırk bin kere tövbe eder gene bira içeriz.
    1 ...
  12. 6.
  13. Ben susayınca içiyorum. Sebile koydum. 19 litre bir günde bitiyor. Nüfus kalabalık.
    1 ...
  14. 7.
  15. 8.
  16. Ucuz olduğu için galiba, kimse de asıl gerçeği söylememiş, ben söyledim rahatladım.
    1 ...
  17. 9.
  18. Hamallığı severiz. Yorgunluğu alır, ucuzdur, götü başı dağıtmanız mümkün değildir.
    0 ...
  19. 9.
  20. Su,tatsız tuzsuz bi şey.
    Bira daha bi kalifiye eleman.
    0 ...
  21. 10.
  22. Ben sadece içmiyorum aynı zamanda üretiyorum, çünkü bi akıllı benim hepiniz malsınız.
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2075363/+
    1 ...
  23. 11.
  24. Dertlenince efkar dağıtmak için.
    0 ...
  25. 12.
  26. Nitekim insanın büyüyüp kemale ermesi, çekirdeğin yeşerip ağaç olması, bir yumurtanın açılıp kuş olması belli bir süreçle gerçekleşmektedir. Allah’ın kâinatta geçerli olan bu kanununu, dinin bazı emirlerinde de görmek mümkündür. işte yüce Rabbimiz, Hakîm isminin gereği olarak, alkollü içki alışkanlığını o cemiyetten söküp atmak için, tedriç yani yavaş yavaş men etme metodunu irade etmiştir. Diğer taraftan, içki birdenbire haram edilseydi, içkiye müptela olmuş o asrın insanları islamiyet'i kabulde nazlanabilirlerdi. Alışkanlıklarını bırakmak istemeyebilirlerdi. Bu bakımdan Kur'an-ı Kerim'de içki ile ilgili ayetler, kademe kademe şu sıraya göre nazil olmuştur:

    1. “Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem bir içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz. Bunda aklı eren kavim için elbette ibret vardır.” (Nahl, 16/67)

    Bu âyette içkinin güzel rızk olmadığı açıklanmıştır. Bu ayetin nüzulü ile, içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdi. Aslında bu ayetin inzali ile, içkinin ileride haram olacağı da anlaşılmıştı.

    2. “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür.” (Bakara, 2/219)

    3. “Ey iman edenler! Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.” (Nisa, 4/43)

    Bu âyet-i kerime, sarhoşken namaz kılmayı men etmiştir. Bu durumda, beş vakit namazını hiç geçirmeksizin kılan bir sahabenin, gündüz iki namaz arasında içki içmemesi gerekiyordu. Aksi takdirde, yani gündüz iki namaz arasında içki içecek olsa, alkollü içkinin sarhoşluk edici tesiri geçmeyeceği için namazı kılamayacaktı. Belki yatsı namazından sonra içki içebilecekti. Bu durumda büyük bir sahabe kitlesi daha içkiden tamamen vazgeçmişlerdi. Çünkü alkole alışmış olan vücutlar, artık yavaş yavaş ondan uzaklaşıyordu.

    4. “Ey iman edenler! içki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.” (Maide, 5/90)

    5. “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?.” (Maide, 5/91)

    Bu son âyet ile alkollü içkiler kesin olarak haram edilmiştir. Sahabelerden Hz. Enes (r. a.) anlatıyor: Biz içki alemindeydik. Ben dağıtıyordum. Bir adam geldi “içki haram edildi.” dedi. Arkadaşlar derhal “Şu içki kaplarını dök, temizle.” emrini verdiler. O haberden sonra kimse ağzına içki almadı.

    Bir hadis-i şerifte şöyle buyurulmaktadır:

    “Şu muhakkak ki içki deva değildir. Bilâkis marazdır. Yani hastalık vericidir.” (ibn-î Mâce, Tıp, 27; Müslim, Eşribe, 12

    BAKIN BAKALIM BUNLARDA SiZiN MÜJDELENDiKLERiNiZiZ UMULURKi DOĞRU YOLA GiDERSiNiZ
    0 ...
  27. 13.
  28. Benim olayım viski. Bira içene de saygım var tabi ama fazla sıvı az kafa bana gelmiyor.
    0 ...
  29. 14.
  30. Mide bulandirmamasından ve kafayı bulmaktan ötürü.
    0 ...
  31. 15.
© 2025 uludağ sözlük