gercekten allah'a inanan, ona sadakatle bagli olan dindar kisi, farz, sunnet, vacip, nafile namazlarin tamamini kilmak isteyecektir, kilamadiginda vicdani rahatsiz olacaktir. butun namaz cesitlerini eda etmeye calisan dindar kisi, ibadethaneye veya ibadete uygun bir yere gidis, abdest, geri donus te hesaba katildiginda toplamda en az gununun 3 saatini namaz ile gecirecektir ki bu vaktin 3 te biri mesai saatlerine denk gelir, diger yandan gece namazlari da hesaba katildiginda uykusundan da en az 1 saat feragat edecek ve uykusunu bolecektir.
bahsi gecen dindar ve saygideger kisilik, ayni zamanda namazlardan once ve sonra zikir ve tesbihatta yapmak isterse bu zaman buyuk olcude daha da artacaktir.
bu kisi ayni zamanda calismak, cocuklarini gecindirmek ve diger dunyevi islerle de ilgilenmek zorundadir. isyerleri bu kisiyi kabul edecek midir? sorusunu da muglak birakan durumdur. yoksa o kisiye isveren veya yoneticiler "isten kacmak icin yine namaza gitti" diye yafta mi yapistiracaktir? sorusunu da gundeme getiren durumdur. bu kisinin isini kaybedip kaybetmeyecegi de ayrica ayri bir konudur.
halis ve icten duygulariyla allah'a yonelen dindar kardesimiz, bunca mucadelesinin ardindan rabbinin imtihaniyla karsi karsiya gelecektir, cunku ibadetler namazdan ibaret degildir ve dunya hayatiyla ahiret arasinda bir tercih yapmak durumundadir.