islamın ve şeriatın diretmesidir.
Türkiyede şeriat gelsin diye zırlayan binlerce insan var.
Türkiye çok dinli,
çok uluslu bir ülkedir.
Ayrıca anayasamızda da belirtildiği gibi,
Türkiye cumhuriyetinin dini yoktur.
Yobazlara duyurulur.
ayetlerde de, sünnette de yeri olan islami hükümdür.
yahu şurada ahkam kesen tatlısu müslümanları kendilerine kolaylık olsun diye link verdiğimiz halde okuyup, mezhep imamlarının neye dayanarak böyle bir hüküm verdiğini öğrenmeye zahmet etmiyorlar! bilgileri yok ama fikirleri var! peki, linki tekrar verelim:
hanbeliler, pek haklı olarak, ayette savaşılması emredilen kimselere dokunulmaması için "namaz kılmaları" şartı getirildiğinden dolayı namaz kılmayanın canının amanda olamayacağını söylüyorlar.
ha, bu ayet şu veya bu ayetle çelişiyormuş benim problemim değil müminler. eğer peygamber zayıf durumdayken ve güçlü durumdayken "inen" ayetler arasındaki sayısız fark ve çelişkinin sebebini hala anlayamadınızsa ben ne yapayım?
bu mesele benim problemim olmadığı gibi mezhep imamlarının da problemi değildir. zira sizin karşı delil olarak ileri sürdüğünüz zayıflık dönemi ayetleri için "hükmü nesh olmuştur" der, geçerler..
anlayışı kıt olanların, sahibinin videodaki yobaz değil, dört mezhep imamından üçü olduğunu bir türlü anlayamadığı hükümdür.
isimleriyle, imam şafi, imam malik, imam ahmet bin hanbel!.. bu gerçeğin kalın kafanıza girmesi için daha kaç kere yazmam lazım?
aptallar için bir kere daha tekrarlayayım: islam'ın namaz kılmayanlarla ilgili hükmünü idam olarak belirleyenler ne ateistlerdir, ne de videodaki yobaz... hükmü böyle verenler dört mezhep imamının üçüdür. ebu hanife ise hapis cezasının uygun olacağı sonucuna varmıştır.
umarım artık anlamışsınızdır? şimdi kime ne diyecekseniz, hedef saptırmadan deyin veya susun.
Dört mezhebin üçü mürtedin cezasını hemen öldürmek şeklinde, biri de bir süre verip sonra öldürmek şeklinde görüş bildirir.
Peki Allah Bakara 256 da ne diyor bize:
لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ :Lâ ikrâhe fîd dîni
Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk sapıklıktan iyice ayrılmıştır.
Yine Allah Maide 48'de şöyle der:
Eğer Allah dileseydi hepinizi tek bir ümmet yapardı ; ama size verdiğiyle sizi denemek için (tek bir ümmet yapmadı). O halde hayırlara koşuşun ; hepinizin dönüşü ancak Allah'adır
Yani bizim hataya düşeceğimizi Allah bilmesine rağmen izin veriyor ancak bu adamlar uydurma rivayetlerin Allah'ın sözünden üstün olduğunu sanıyor herhalde...
Videodaki adam önce mezhep imamlarının görüşü böyledir diyor, sonra 52. saniyede bu Allah katında cezası idamdır diyor. Nereden baksan tutarsızlık
Kaldı ki, Allah kelamında mürtedin cezasının ölüm olacağı ile ilgili tek ayet yoktur, farkındaysanız konuşmasında hiç ayet bulunmuyor.
Böyle bir hükmün dayanağının namazla ya da dinle ilgisi yok. Fetihlerin ya da düşman etiketi konulacak herhangi birinin katli için tertiplenmiş altyapı çalışmasından öte bir şey değil maalesef.
kimisinin "efendim mezhep imamlarının böyle dediğine delil getirin" dediği islami hükümdür.
yahu hem müslüman geçiniyorsun, üstelik kendini dini yorumlama konusunda ehil sanıyorsun, hem mezheplerden, hükümlerinden ve de delillerinden haberin yok! hayır, elinin altında google var, bakmaya bile zahmet etmeyip, suçu hala ateistlere yüklemeye çalışıyorsun!
kimisinin dört mezhep imamından üçüne "yobaz aşırı dinci" demesine vesile olan islami hükümdür.
eh, hapis cezasını yeterli bulan ebu hanife'ye de "ılımlı islamcı" diyeceklerdir zaar!..
hayır, derdiniz mezhep imamlarına saydırmaksa, saydırın; sizin bileceğiniz iş... fakat haklarında atıp tutarken, neden kaçak göçek cümleler kuruyorsunuz, adlarını açıkça vererek "bunlar yobaz ve aşırı dincidir" demiyorsunuz da lafı ortaya bırakıp kaçıyorsunuz?
alayınızı tekrar delikanlılığa davet ediyorum. ya susun, ya adam gibi konuşun!..
biz bunları ateist kâfir sanıyorduk; ancak videodaki eleman ne diyorsa doğrudur mantığıyla ilerleyen, bildiğin ışidçiymiş bunlar. *
beyler, islam'da namaz kılmayanın idam edilmeyeceğini birinci kaynaktan kapı gibi gösterdim. anlamıyorum ki siz hala neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz?
tabi siz ad hominem argümanıyla yaşayan, dine karşı nefretten ruh sağlığınızı bozmuş bir takım zavallı olduğunuz için "e amö mözhöp imömlörö" diye dolaşıyorsunuz ortalıkta.
mezhep imamı olarak adlandırılan kişiler gerçekten böyle bir şey dediyse(dediğine dair kâfirlerden hala sağlam bir delil göremedik) yanlıştır. zira ayetler net.
varsa itirazınız, buyrun. yoksa bana "e adamın gol diyo" saçmalığıyla gelmeyin. kâfir olabilirsiniz ancak islam'ın hükümlerini değiştirmeye çalışmak biraz psikolojik rahatsızlık.
işine gelmediği zaman ayetleri yok sayıp ışidçi hanzoları baz alan eblehlere laf anlatmaya çalışmak çok üzücü.
müfterilerin hala ateistlere yamamaya çalıştığı islami hükümdür.
bana ne ve de nereden bileyim kaç kişinin bu hüküm sebebiyle öldürüldüğünü?
mühim olan dört mezhep imamının üçünün böyle demesi, birinin ise hapisle yetinmesi... varsa bir diyeceğin söyle... ne diyeceksin? "mezhep imamları böyle dememiştir, videodaki yobaz uyduruyor" mu diyeceksin, yoksa "mezhep imamları hata yapmışlar. doğrusunu ben biliyorum" mu?
neden soru soruyorum ayaklarına kıvranıp duruyorsun?
islam sevgi dini falan değildir, dinde mürtedi öldürürler ve neyin mürted olacağı önemlidir. zaten biraz islam devletlerini takip ederseniz birini öldürmek için mürted olması gerektiğini söyler ve sürekli birbirini kafirlikle suçlayıp gerçek islam benim demelerinin altında yatan da bu haklılığı öne çıkarmak ya da böyle var saymaktır.
Hanefî'lere göre: (ed-Durru'l-Muhtâr, I, 326, Merakil-Felah, 60)
Tembellik sebebiyle namazım kılmayan kişi fasık olup, böyle bir kişi haps edilir ve Namazıkılıp tevbe edinceye kadar vücudundan kan akacak şekilde dövülür. Ya tevbe edip namazını kılar yahut hapishanede ölür.
Ramadan orucunu Terk eden kimse de bunun gibidir. Namaz ile orucun farz olduğunu inkâr etmedikçe yahut bunlardan birini hafife almadıkça, meselâ, Ramadan'da herhangi bir özür olmaksızın oruç tutmamak gibi bir suç işlemedikçe öldürülmez.
Bunun dayandığı delil Hz. Peygamber (s.a.v.)'in şu hadisidir:
"Müslüman bir kimsenin kanı ancak üç şey sebebiyle helâl olur: Zina eden dul, cana karşı can, dinini Terk edip cemaatten ayrılan kişi (murted)."
(Buhari ve Muslim)