çok yakın arkadaşımdır. gönül ister 5 vakit kılsın. belki başka gönüller ister ben de 5 vakit kılayım. neyse.
kemalist ama din düşmanı olanlarından değil. günlerden cuma. cuma namazına gitmek için vedalaşmak üzereyken, " ben de geleceğim" cevabıyla bi mutlu olmuştum o gün. atatürkçülük kelimesini din düşmanlığı olarak benimsemiş sığ atatürkçülere ve dindar kesime baş kaldırıydı bu belki de. teşekkürler ferhat, bana hala atatürkçülüğün din düşmanlığı olmadığını, atatütürkçü ve dindar bir kişinin çok yakın arkadaş olabileceklerini gösterdin.
elit değil halktan biri olan kemalisttir. elit olanlar da kılamaz mı? kılar tabii ama öylesine pek rastlandığı söylenemez. ayrıca nihilist anarşizme doğru yol almaya başlayan değişim sürecimden önceki halimdir. kısacası pekala mümkündür.
insanları ''öteki''leştiren drum ifadesi; converce giyen türbanlı, metal dinleyen müslüman vs. örnekleri cogaltıp, insanların belirli kalıplar altına sokmaktan, belirli kalıplar içinde sıkışmalarını sağlamaktan başka işe yaramayan bütünlüğün değil aksine parcalanmışlığı ön gören düşüncedir hepsi. iradenin özgürlüğüne inanmış biri, karşısındakinin dini, dili, ırkı, cinsi ne olursa olsun yaptığı davranıslar doğrultusunda saygı duymalı, muhakeme yapmalı yargıya değil onarmaya bakmalıdır. nitekim, secmeden doğmamıza karşın doğar doğmaz secimlere maruz kalınan yaşam döngüsünde zorunlu olan ya da olmayan bir çok durumla karşı karşıya kalırız ve insan kendi gücü dahilinde ön görülerine dayanarak yolunu cizer. demokrat olmanın, kemalist olmanın tanrı inancı ile bağdaştırılması, tanrı inancı olanın demokrat ve kemalist olmayacaagı inancı kadar cirkindir.
din ve devlet işlerinin birbirinden ayrıldığının farkında olan türkiye cumhuriyeti vatandaşıdır. kimliğinde hem türkiye cumhuriyeti vatandaşı hem de müslüman yazar. *
adamdır.
kemalizm, atatürk inkılaplarını uygumaktır. bu zamana kadar kendini kemalist diye nitelendirmemiş biri olarak şunu söylemeliyim. atatürk'ün allah'a inanıp inanmadığını kimse bilemez. haliyle kemalizm bunu inançsızlığı gerektiriyor gibi bir yargıya varmak mümkün değildir. çünkü bunu kemalistler de bilemez. devletlerin dini olmamalı. halkın dini olmamalı. bireylerin dini olmalıdır. şuanda yürütülen politikalar kendi içinde çelişmektedir. iktidara din iman diye gelmek zaten dinin özüne aykırı bir durumdur. şimdi din işlerini devlet işlerinden ayıran mı daha iyi bir kuldur? yoksa dini kullanarak iktidara gelen mi? allah fani hayat biter herkes hak ettiği gibi yaşamaya o zaman başlar.
Hiç ölmeyecelmiş gibi dünya, yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalış ifadesini bile anlayamamış, sekülarizmin bu yönünü görmezden gelip sadece dünya için çalış bölümünden ibaret sanma yanılgısının sonucu olarak ortaya çıkan islam ile Mustafa Kemal'i karşı karşıya getirmeye çalışma durumunun farkında ve ayırdında olan gayet akıllı ve normal insan tipidir. O yüzden Mustafa Kemalin yaptığı meclis konuşmasındaki ifadeyi bile çarpıtıp gökten inen kitaplar yerine sadece Kur'anı gökten inmiş sayan zavallılığa gülümseyen adamdır. Kur'anın melek kavramı denilen kavramla bir insan beynine indirildiğini ve insan ağzından çıktığını bilmeme cahilliği de üzerine eklenince bazılarının gökyüzüne bakıp ulan buradan kim attı bu kitabı da burada bizi arattırıyor denyoluğuna, ağzını bırakıp kulağıyla güler. Bir şarkının, bir şiirin bile ilham denilen ve asla beyefendi veya hanımefendi olmayan, bilemediği, göremediği,tüpe koyup mikroskop altında inceleyemediği bir şeyle geldiğine inanıp dururken aynı beynin vahiy diye özel isim almış bir algılama seviyesine yükselebileceğine inanamama ikilemi içindeki zavalli çok bilmişlerin, iş şiir olunca inandığı, dini metin olunca inanmadığının ayırdında olduğu için gülmesi kulaklarından aşağı doğru iner ve başka yerleriyle de güler adam olmaktır namaz kılan kemalist olmak.