ibadete 2 farklı tepki verir insanlar: kabul ve red. bu 2 tepkinin arasında "ibadeti yontmak, biçmek ve değiştirmek" yer almaz. ya kabul eder uygularsın, ya da reddeder uygulamazsın.
şimdi bunu lafı da kıçından anlayıp çıkanlar olur peşin peşin söyleyeyim ;
peygamber efendimizin miraç hadisesinde rabbimiz ile pazarlıgı söz konusu degildir ! sadece ümmetlerinin halini düşünerek allah-u tealâ'ya yalvarmıştır.
bediuzzaman 21. sözün 1. makamında bu söze binaen ikazlar vermiştir. bu sözün nefisten ve şeytandan geldiğini anlatmış, nefse ve şeytana ayarlar vermiştir. burda anlatılmak istenen bu sözü said nursi'nin söylemiş olduğu değildir. 21. sözün 1. makamını bu söze binaen yazmış olduğudur.
insanoğlu kendisine verilen nimetlerin farkına varabilseydi 'niye bu kadar az şükrediyoruz' diye artırılmasını talep edeceği ibadetlerin az olarak saçma bir şekilde nitelendirilmesi durumudur.
"iKiNCi iKAZ: Ey şikem-perver nefsim! Acaba hergün hergün ekmek yersin, su içersin, havayı teneffüs edersin; sana onlar usanç veriyor mu? Mâdem vermiyor; çünki ihtiyaç tekerrür ettiğinden, usanç değil belki telezzüz ediyorsun. Öyle ise: hâne-i cismimde senin arkadaşların olan kalbimin gıdası, ruhumun âb-ı hayâtı ve lâtife-i Rabbâniyemin havâ-yı nesimini cezb ve celbeden namaz dahi, seni usandırmamak gerektir" gibi devam eder.
hz. muhammed(s.a.v.)'nin namaz farz kılındıktan sonra aslında daha çok vakit olan namaz vakitlerini allah'ın 5'e indirdiğini aktardığını bilmeyen kişinin buldukça bunamasıdır.