cehaletin boyutlarını bize bu yüzyılda görmemize yarayacak cümledir. müziğin çıkış noktası zaten dindir/inançtır. okuyanlar, araştıranlar zaten bunu bilirler de madem müzik günahtır öyleyse konuşmayınız da. çünkü konuşmak da bir müziktir. ağızdan çıkan her kelime bir sese tekamül eder. madem günahtır ilahi de söylemeyiniz. çünkü ilk ilahiler davut peygamber ve hristiyanlar söylemişlerdir. öyleyse ezan da okumayın. çünkü her vaktin ezanı başka bir makamla okunur. müzik günah diyorsanız ezan da okumayın. kuran da okumayın o zaman, çünkü kuran din adamları tarafından belli bir makam ve melodi ile söylenmektedir.
türkler tarih boyunca müziği bilimsel olarak tarih yazarak ortaya koyan özel bir ırktır. insanları iyileştirmede ve sağlıklarına kavuşmalarını sağlamak için anadolu da 5 şehre bimarhane/tımarhane merkezleri kurmuşlardır. bunlardan amasya, bursa, manisa, istanbul'u örnek verebiliriz. bugün biz dini safsatalar ve mantıksız -kendine din adamı diyen- bazı yobazlar tarafından müziği anlamsız dayanaklara vardırarak onu tukaka yapmaya çalışırken ingiltere ve almanya müzikle tedavi yöntemimizi uygulamaya koymuştur. bizlerin hastaları terapi için dinlettiğimiz müziklerimizi alıp kendi hastalarına dinlendirmektedir. bugün müzikle tedavi edilen komaya girmiş hastalarda bile diğerlerine nazaran gözle görülür iyileşmeler görüşmüştür.
müziğin günah olduğunu söyleyenlere osmanlı padişahlarının halife olduğu halde - yani peygamberin temsilcisi- mutlaka bir müzik aleti çaldıklarını hatta 3. selim in padişah olmasaydı osmanlı döneminde en iyi besteleri yapan hatta kendine ait bir makamı olan sanatçı olarak anılacağını söyleseniz şaşıp kalırlar. çünkü kitap okumayan, günümüz okullarında belli bir eğitim alsa dahi elinde tapu gibi gösterdiği o belgenin sınıfta kaldığı bir çağda yaşadığımızın gerçeğidir müzik aleti çalmanın günah olduğunu söyleyenlerin koşulsuz inanların varlığı...
müzik duygulara hitap eden bir haptır, iksirdir. onun yanlış emeller için kullanılmasını ve bunun insana zarar verdiğini söylemenizi anlarım. ama müziğin günah olduğunu hele bir enstrüman çalmanın -önerme değildir bu- günah olduğunu bu yüzyılda savunan kafaların varlığı, gelecek için kötü bir düşüncenin tehdidinin ekilmesinden başka bir şey değildir.
bolulu halk şairi dertli, beypazarı kadısının " saz çalmak haramdır " sözüne karşı ardıç ağacından kolu
venedikten gelir teli
ve allah'ın sersem kulu
şeytan bunun neresinde
dizleriyle bu yobaza bir güzel ayar vermiştir.