iftira değildir, hadistir ve buhari' nin aktardığı hadistir ama bunu görmeyecek kadar kör beyinliler laf sokmaya yer arıyorlar. iftira atacak olsa buhari neden iftira atsın?
adam zaten inanan biri, sadece buhari bunu bir suç yada aşağılanması gereken bir şey olarak görmüyordu. o yüzdende aktarmış işte.
ha diğerlerini aktarınca can cici ama bunu aktarınca kötü. adam ne biliyorsa aktarmış işte, buharinin üstüne bu kadar gidilmemesi gerek diye düşünüyorum. o olmasa hadisiz kalırdı islam dünyası adam tonlarca hadis aktarmış.
buharinin anlattığına göre bu aşk bayağı bir büyüktür. buhari birincil hadisçidir. bunu da diyelim önce.
hadis burada duruyor;
rivâyete göre şöyle demiştir: ben altı yaşında bir kız iken nebî salla'llahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikâh eylemişti.
(üç sene sonra) biz medîne'ye hicret ettik. hâris ibn-i hazrec oğullarının menziline indik. müteâkıben ben, sıtmaya tutuldum. bu cihetle saçım döküldü. (hastalıktan kurtulduktan sonra) saçım gürleşti, uzayıp omuzlarıma döküldü. bir kere ben, arkadaşlarımla berâber salıncakta oynarken annem ümmü rumân bana doğru geldi ve beni çağırdı. ben de annemin yanına geldim.
beni ne edeceğini bilmiyordum.
annem elimi tuttu. tâ evin kapısı önün (e geldiğimizde ora) da beni durdurdu.
ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. nihâyet soluğum biraz yatıştı. sonra annem biraz su aldı. onunla yüzümü, başımı sıvazladı. sonra beni eve koydu.
evde ensâr'dan birtakım kadınlar hazır bulunyordu. bunlar bana: "hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmet getirdin!" di(ye alkışla) dılar.
annem beni bu kadınlara teslîm etti. bunlar da benim kılığımı, kıyâfetimi düzlediler ve resûlullah'a teslîm ettiler. beni hiçbir şey sıkmadı.
ancak resûlullah salla'llahu aleyhi ve sellem'i habersiz görünce sıkıldım. (resûlullah bir sedir üzerine oturmuştu. yanında ensâr erkeklerinden, kadınlarından oturanlar vardı. beni resûlullah yanına oturttu). ensâr kadınları beni resûlullaha takdîm ettiklerinde, ben dokuz yaşında bir kızdım.
Müslümanların diyerek yanlış yapılan genellemedir.
Toplumların geçmişten gelen kültürüyle alakalıdır bu husus. Arap ve afrika kültüründe çocuk evlilikleri normal karşılanmaktadır, biraz daha batıya veya kuzeye gittiğimizde ise bunlar sapkınlık olarak görülmekte toplum ve yasalar tarafından yasaklanmıştır.
Genelleme yapmak yanlış bir durum, ha diyelim ki yaptın altına not düş arkadaşım. Senin yaptığın genelleme ye eleştiriler gelecek dir muhakkak fakat genelleme yapmadan örnek göstermeyi tercih etseydin, seni şu an eleştiren ler sana destek olur hak verir di. Sonuç olarak bu tür şeyler var ve var olmaya da devam eder. Bir insanın hayatını daha küçük ken ufacık ken başkaları nın belirlemesi, onu bir ömür köle gibi kullanması, kabul edilebilecek bir durum değildir.
burada net olarak kaynağı görülebilir. buhari kabul gören bir şahıstır hiç kıvırtmaya gerek yoktur. işinize geldimi farklı işinize gelmedi mi daha faklı durumu olmaması lazımdır.
hadisleri din dışı görenler olabilir ancak çoğunluk görmüyor ve görmeyenler buhariyi sağlam kaynak olarak alıyorlar.
görünce "zihniyetinize tüküreyim" dediğim başlıktır. bu olayı gerçek bir müslüman yapmaz, yapamaz. "allah dilediğine kız, dilediğine erkek çocuk bahşeder. kimine hem erkek, hem kız çocuğu verir, dilediğini de kısır bırakır. her şeyi hakkı ile bilen ve her şeye gücü yeten ancak Allah