miras icin genc erkekler ve genc kadınlar esas alınır. Kadın, erkegin yaptıgı isleri yapmakla mukellef degildir. Ama erkek hem kendine hem etrafındakilere bakmakla yukumludur. Evli olan kadınlar icin ise kocasından 1 pay babasından 1 pay, etti iki. Neden genclere? Cunku soz konusu miras hakkı, anaya ya da babaya verilecekse, anneye de babaya da esit olarak verilir. Bu sekildedir.
Sahitlik konusuda o soz konusu ayete gore gecerlidir. Diger hususlarda erkek ya da kadın fark etmeksizin sahit getirilebilir. Dolayısıyla sahitlik konusunda 1 erkek 2 kadına denktir demek yanlış olur.
Cariye bir sks kolesi degildir. Savaslardan getirilen kadın esir icin kullanılır bu kelime. Cariye istemezse onun hakkına giremezsin. Aranızda belli bir sey gecerse de o artık azad edilmis olur. Yine kuranda, bir kadın cariye ile bir erkek kolenin evlendirilip azad edilmelerinin dogru oldugu yazar.
Kolelik hakkında derin dusunuyoruz sanırım. Buyrun;
Ve ona iki sarp yol gösterdik.
Derken dayanamadı o yokuşa.
Bilir misin nedir o sarp yokuş?
Bir köle azad etmek.
Veya aclık zamanında açları doyurmaktır. Beled10,11,12,13,14
köle almayı veya köle olmayı reddeden birşeymiş gibi açıklamalar yapmayın lütfen. Köleliği kaldırmayan bir din sizce Ne kadar mantıklı ? Kölelik en büyük günahlardandir dese daha iyi olmaz miydi ? Ayrıca cariyenin rızası denilmiş Ama kölenin rızasından mı bahsediyoruz ?