Yaklaşık olarak 2 saattir sözlükte gördüklerim üzerine bunu yazmam şart oldu.
Birkaç kişiye bakıp camialar, gruplar yargılanamayacağı gibi, kendisine bağlanan insanların davranışları yüzünden fikirler/fikir akımları yargılanamayacağı gibi, birkaç yazar için tüm sözlük yargılanamayacağı gibi, Müslümanların yaptıkları yüzünden islam da yargılanamaz. Bir gün gelsin ve o gün, 1 milyar müslümanın 900 milyon tanesi sapkınlık içerisinde olsunlar, kan döksünler vs. işte o gün dahi islam yargılanamaz. islam ve islam'ın emirleri ortadadır. Müslümanlar islam diye bir din ortaya çıkarmadı, islam Müslüman diye bir kavram ortaya çıkardı. Eğer islam'ı eleştirmek gibi bir düşüncen varsa islam'ın emirlerini eleştireceksin, Müslümanlar üzerinden islam'a laf dolandırmakla anca komik olursun.
( Bu kişilere, mensub oldukları fikirlere bağlı kişilerin yanlışlarını belirttiğinizde, "onlardan bize ne, onlar öyle diye tüm fikri karalamak ne demek?" gibi beyanlarda bulunacaklardır sizlere. Denemesi bedava. )
Hülasay-ı kelam : Parçalar için bütünler bile karalanamazken, "parçaları" oluşturan hatta parçaların oluşturduğu "bütünlerin" dahi sahibi olan bir kavramı, parçalar ( Müslümanlar ) üzerinden eleştiremezsin. "Eleştirirsem ne olur?" diyorsan. Birkaç garib geçer karşına alkışlar seni, sonra topluca komedi malzemesi olursunuz.
hayal bu ya; bir makine olsa bir tarafından islamı koysak ve diğer tarafından bir insan çıkması üzerine programlasak, diğer taraftan çıkacak olan da günümüzün müslümanı olacağına göre, pekala islamı günümüz müslümanları üzerinden -yargılamak demeyelim de- eleştirebiliriz.
diyeceksiniz ki, islam bu değil, möslümanlık bu değil. o zaman, herkes mi hem kur'an'ı hem de peygamberi yanlış anladı da olaylar bu şekilde gelişti. kahir ekseriyet yanlış anladığına göre ve görüşler de dikkate alınırken bu kahir ekseriyetin fikri benimsendiğine göre, günümüz müslümanlarının hal-i pürmelaline bakılarak islam eleştirilebilir görünmektedir.
Makine örneğini verdiğiniz zaman insanı akla sahip olmayan bir canlı olarak tezahür etmiş olursunuz. insan irade sahibi ise, seçim yapabiliyorsa makine örneğiniz en başından çürür ne yazık ki. Kahir ekseriyet meselesine gelince; 100 kişinin içindeki 1 kişiyi dahi ayırmak zorundasınız, diğer türlü iftira olur (etik unsurlara ve felsefik ahlaka da uygun değildir zaten bu, eğer müslüman değilseniz). Ancak, islam üzerinden Müslümanlar yargılanabilir. Çünkü değişmez olan, emirleri ve hududları net olarak ortada bulunan islamdır.
elmasın değeri ve güzelliği takan kişiyle mi yoksa elmasın kendisiyle mi ölçülür ? ...
bir olguyu veya bir akımı yaşayan, icra eden ya da destekleyen kişi, grup üzerinden asla o olgu ya da akımı eleştiremezsiniz bunu yapabilmek için önce onun özünü yaşamalısınız.
Özetle gerçek islam bu değil gibi bir şeydir, ya gerçek islam nedir? Eğer 9 yaşındaki kıza atlamak ise islam, kendinden olmayanı öldürmekse islam, arap geleneklerini din diye millete dayamak ise islam bilelim ona göre yargılarız.
Bu yanılgıya zamanında ben de düşmüştüm. Efendim tarih 2009, lisemizin italya gezisine gittik. Başımıza da müdür yardımcısı diye din kültürü öğretmenini verdiler ama adam bildiğin şakirt. Udine'de bir okulda bize hoşgeldin kokteyli verdiler, şaraplar biralar havada uçuşuyor. Ben ve bir arkadaşım da birer kadeh şarap içtik. Sonra bunu öğrenen din kültürü öğretmeni "siz burada müslümanları temsil ediyorsunuz, sizi Türkiye'ye erken göndericem, ben sizi okuldan atmadan siz kaydınızı aldırın" gibi laflar söyledi. Bir yandan da bakıyorsun italyan öğrenciler de içiyor ve hocaları ses çıkarmıyor. Tamam 18 yaşından küçük birinin bir okul gezisinde alkol alması çok desteklenebilir bir şey değil ama bunun müslümanlığa bağlanarak böyle bir tepkiyle karşılaşmak, üstelik bunun din kültürü öğretmeni tarafından olması beni islamdan soğutmuştu.
Lise sona geldiğimizde de başka bir din kültürü öğretmemimiz kalp gözü tarzı hikayeler anlatarak dini korkutma yoluyla dikte etmeye çalışıyordu. Bu da gene kendini bilmez biri yüzünden islamdan soğumama nedem olmuştu.
Ben bu duygular içerisindeyken çok sevdiğim bir arkadaşımın annesi bana Kuran-ı kerim hediye etti ve islamı burdan öğrenmemi söyledi. Ben de iki defa anlayarak okumaya çalıştım. Sonrasında düşüncelerim islama karşı düşüncelerim değişti.
Popüler bir söz vardır; "müslümanlığı gördüm imrendim, müslümanları gördüm iğrendim" diye, harbiden o durum oldu. Çok da ibadetleri yerine getiren biri olmasam da inançlı biri haline geldim.
Not: o italya'daki öğretmene "aq oğlu ben buraya kendi paramla geldim sen nasıl beni geri gönderiyon" demek aklıma gelmedi, içimdeki en büyük ukte bu sözlük.
ben şahsen islamı totemciler üzerinden yargılarım. çünkü gerçek islamı çarpıtarak yaşıyorlar. bu da hahamların ağlamasına yol açarken, işıdın kafa kesmesi kaçınılmaz oluyor.
müslümanlar üzerinden islamı yargılama diyenelere demezler mi sonra, peygamberin sana insanlığa örnek olmanı söyledi, müslüman olarak gayri müslümlere yol gösterici olman lazım, onlara davranışlarınla islamın güzelliklerini anlatman lazım, diye.
o zaman bu söylenilenlerin hiç bir anlamı kalmıyor. müslümanım diyenler tecavüz etsin, içki içsin, adam öldürsün sonra bana kalkıp deyin ki, möslömönlörö bökörök öslömö yörgölömö töömmöö!! bi de akılla dalga geçmeye çalışıyor, başaramıyor.
ateistleri veya deistleri veya sizin gibi düşünmeyen, sizin inandığınız şeye inanmayan kim varsa, bu kadar içi boş şeylerle değil de, gerçek müslüman olup, peygamberinin sana emrettiği, allahın istediği şekilde yaşa, sonra tartış islamın güzelliklerini.
hayırsız evlat anasına babasına sövdürür'ü bir örnekle açıklayınız dense bu başlık altında anlatılabilir elbet.
islamı ateistler üzerinden mi yargılayacaksınız sorusunu doğurur.
arkadaşın birisi işid üzerinden örnek vermiş.
demişki işid üzerinden islamiyet yargılanamaz.
diyorumki kardeşim ışid kurana göre hareket ediyor genelde.
para aldıklarını saymıyorum elbet.
nasıl ki bir gayri müslim islamiyeti bir müslüman tarafından görüp sevip dinini değiştirebiliyorsa,
bir müslümanın yaptıklarından görüp nefretde edebilir.
kaldık ki orta doğuya uzaktan yakından baksanda farketmiyor.
tamamı müslüman.
hergün savaş.
hergün kan.
her gün cehalet.
doğal olarak insanların önyargılarını kıramazsın.
sana örnek olarak bunu gösterebilir.
ha işin özü müslümanlar üzerinden yargılanmamalıdır desen bir nebze tartışılır.doğrudur.
ama müslümanlar bu ince düşünceyi yok etmişlerdir maalesef.
birbirlerini öldürerek,başkalarını öldürerek.
islamiyet dinini kabul etmeyeni cihad adı altında öldürerek ki kuranda emredilen de budur.
"onları kuşatın,onları çevirin,sözle ikrar edin,telkin edin.hala kabul etmiyorlarsa yok dedin"
kuran ayetidir.
ayeti şuan abdest alıp sahifeler arasından arayıp bulup buraya yazabilirim.
büyük emirlerinden birisinin öldürmeyeceksin diyen bir inancın
bir diğer büyük emrininde islamiyet adına öldüreceksin olmasına karşı çıkan insanlara saygı duymalısınız en azından.
kendi içinde çelişki(yada art niyet) barındırdığını düşündüğüm eylemdir.
madem Müslümanlara bakılıyor, o zaman niye sadece Müslümanım deyip kafa kesenlere bakılıyor da Müslümanım deyip kafa kesmeyenlere bakılmıyor? ikisinin birden baz alınması çelişki oluşturabileceği için mi sadece bir tarafa bakılıyor? bu bir art niyet göstergesi olabilir mi?
her görüşün, ideolojinin, inancın gerçekte ne olduğu, neye yaradığına bağlı olarak anlaşılabilir. neye yaradığı ise o inancı, görüşü, ideolojiyi benimseyenlerin başarılarına, mevcut hallerine bakarak anlaşılır.
"gerçek islam bu değil", "gerçek komunizm bu değil,", "gerçek kemalizm bu değil" gibi laflar, ancak o görüşte olanlar arasındaki istisnai kişilerin yaptıklarına karşı söyleniyorsa bir anlam taşır. fakat genele bakarak elbette "gerçek islam budur", "gerçek komünizm budur", "gerçek kemalizm budur" denilebilir. bir görüşün, inancın, ideolojinin etkisi genelde olumsuz şekilde tezahür ediyorsa, onun "gerçekte"(!) çok daha iyi olduğunu iddia etmek sadece bir hezeyandır. madem o kadar iyi neden iyiliğini eserinde göremiyoruz a akıl hastaları?
insanların hali bellidir; meleklerden veya uzaylılardan bahsetmiyoruz. dolayısıyla her görüşün veya inancın değeri ancak insanları tüm zaaflarına rağmen yine de doğruya, iyiye, güzele götürme kabiliyetiyle ölçülebilir.
"müslümanların haline baktığımızda islam pek işe yaramıyor gibi ama ona aldanmayın. uzaylılar veya melekler mevzubahis olsaydı islam çok iyi iş yapardı; öyle mükemmeldir yani ama müslümanlar sebebiyle belli etmiyor..." anlamına gelen laflar boş laflardır.
o halde islamı eleştiren güruh asr-ı saadete bi baksın bakalım islam nasıl yaşanmış.
--bir gün imam hz. ali nin sohbet meslisinde bir adam kalkıp dedi ki: ya ali nedir bu senin zamanında ki karışıkılıklar, fitneler, savaşlar, akan kan v.s. sen nasıl bir idarecisin ? (sözde imamı küçük düşürecek aklı sıra)
--imam hz ali efendimiz sukunetle ona şöyle cevap verir. hz peygamber (s.a.s.) sağken, o varken o devletin başında iken yanında, hz ebubekir, hz ömer, hz osman ve ali (kendisini kastediyor) vardık. hz ebubekir halife olunca, yanında hz ömer, hz osman ve ali vardık. hz ömer halife olunca yanında, hz osman ve ali vardık. hz osman halife olunca yanında ali vardı.
--ali halife olunca yanında siz (!) varsınız. (ıraklıları kastediyor) (adam zokayı yutmuş balık gibi sustu kaldı)
bugün özellikle son 200 yıldır (tanzimatan beri) islam aleminin içinde bulunduğu mevcut durumun özellikle --islam dininden değil-- müslümanların gevşekliğinden ve serkeşliğinden kaynaklandığını, aklı başında tüm insanların bildiği gibi ---okumuş yazmış neyin ne olduğunu bilen bütün ateistlerde gayet iyi bilmektedirler.
--bakmayın siz onların islam düşmanlığı yaptıklarına. onlar fırsattan istifade yapmaktadırlar. yapsınlar. son gülen iyi güler.
--müslümanlar bu dünyada yaptıklarının karşılığını görmektedirler. allah müslümanları bir takım sıkıntılarla, sınamaktadır.
ta ki ahirete gidilene dek günahları dökülsün.
--ya dine saldıran ? burda bülbül gibi ötmek kolay mahşerde ağzına mühür vurulduğu zaman konuş bakalım. (!)