müslümanlar hadis kitaplarını çöpe atmalıdırlar

entry21 galeri1
    17.
  1. Hadisleri ayıklama yöntemi de yanlıştır; çünkü kur'an kendisinin ''yeterli'' olduğunu söylüyor.

    Yoksa siz allah'ın kitabını yetersiz mi görüyorsunuz? ,

    Ayrıca hangi kritere göre seçiyorsunuz? Bir hadisin doğru olup olmadığını nasıl anlıyorsunuz? Bir hadis kuran'a aykırı olmayabilir ama bu onu %100 peygamberin sözü yapmaz ki... O zaman sadece hadis kitaplarını değil; gidip de karl marx'ın kitabındaki kuran'a uygun sözleri de dini kaynak olarak alalım.

    salak mısınız?

    Bir mal da tevbe suresi son iki ayetten dem vurmuş. Ulan salak, senin inandığın hadislere göre kuran'ın yarısı nesh edilmiştir. nasih mensuh nedir bilir misin sen?

    Hatta bir hadise göre güya recm(taşla öldürme) ayetini keçi yediği için kuran'a koyamıyorlar.

    bunun gibi bir sürü hikaye var. senin körü körüne takip ettiğin ataların kuran'a yönelik en büyük hakaretleri yapıyorlar. kuran'a sokamadıkları recm'i, akla mantığa aykırı bir hadis uydurarak meşru göstermeye çalışıyorlar.

    kaldı ki tevbe son iki ayeti sadece kuran'a uyanların %81'i ret etmez. o ayetlerin edip yüksel tarafından kabul edilmemesinin nedeni tamamen 19 mucizesini bozması ve rivayetlerde o ayetler hakkında tüten dumanlardır.

    Allah mushafı korumadı gerizekalı dostum, allah kuran'ı korudu. ve kuran'ı da ebu beyinsizler'e bırakmadı, bizzat kendisi korumaya aldı.

    peki nasıl aldı?..
    1 ...
  2. 16.
  3. tevbe suresinin son iki ayetini sorunca cevap veremeyen ama tek kaynak korunmuş olan kurandır diyen zihniyetin önermesi.

    evet kuran korunmuştur, peki siz neden tevbe suresinin son iki ayetini sorgulayan zihniyetin önermelerini burada yaymaya uğraşıyorsunuz?

    (bkz: edip yüksel)
    2 ...
  4. 15.
  5. Fatih'te elime said nursi cep kitabını vermişlerdi, yemin ederim tuvalet deliğine atıp ihtiyacımı gidermiştim üzerine.
    0 ...
  6. 14.
  7. hadisleri ilk inkar eden ömer bin hattab'tır. Hatta bunu peygamber sağken yapmıştır.
    (bkz: kırtas olayı)
    0 ...
  8. 13.
  9. Kuran'da sadece allah'ın sünneti (sünnetullah) vardır. Peygamber bize sadece kuran'ı bırakmıştır. Allah, kuran'da birçok ayette kitabın apaçık ve yeterli olduğunu bildirmiştir. Senin hadis dediklerin tamamen zanni rivayetlerdir ve Kur'an sürekli olarak zanni rivayetleri gerçekmiş gibi kabul edenleri eleştirir.

    Kur'an birçok ayette atalarını körü körüne takip edenleri de eleştirir.

    Kur'an birçok ayette mezhepleşmeyi yani fırka fırka olmayı da eleştirir. Hatta tam da günümüzü anlatan bir ayet atmak istiyorum;

    30:32 Onlar ki dinlerini parçaladılar ve mezhep mezhep oldular. Her parti kendine ait (imam ve kitap) larla sevinip övünmektedir.

    insanları kandırmayı bırak. Kur'an senin dinini reddediyor. Sen müslüman da değilsin, kesinlikle müşriksin. bunu seni tekfir etmek için söylemiyorum; tamamen öyle olduğun için yazıyorum.

    Senin dinin sana, benim dinim bana.
    2 ...
  10. 12.
  11. bizim gibi sade sıradan müslümanlar için islam= kuran ve sünnettir. sünnete tabi olan sahabelerin içtihadlarına tabi olmaktır. yani, sahabelerden bu güne kadar gelebilen gelen 4 ehli sünnet mezhebine tabi olmaktır. hz peygamberin sünneti hadislerden öğrenilir.

    bazı kendini allame sananların entylerinden din öğrenilmez. hele ki hadisleri inkar eden birisi cahilin önde gidenidir.
    cahile laf anlatmak, deveye hendek atlatmaktan zordur.
    1 ...
  12. 11.
  13. Resule itaat eden, Allah'a itaat etmiş olur? Peygamber neye uydu? Buhari'ye mi uydu, Allah'ın kitabı olan Kuran'a mı uydu?

    Haşr Suresi 7. ayeti atmış zırcahil. Peki haşr suresi 7. ayette aslında ne diyor. Hiç araştırmaya yeltendin mi, yoksa hocalarının sana söylediklerini körü körüne kabul mü ettin?

    Al bak bakalım haşr 7 ne diyormuş;

    59:7 ALLAH'ın o ülkelerin halklarından elçisine ganimet bıraktığı şeyler ALLAH'ın ve elçisinindir. Yani akrabalara, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara verilmelidir ki zenginlerinizin arasında tekelleşmesin. Elçinin size verdiğini alın; ancak onun size vermediğinden uzak durun. ALLAH'ı dinleyin. ALLAH'ın cezalandırması çetindir.

    aaaa.... Senin söylediğinle hiçbir alakası yok. Burada Buhari'ye falan uyun denmiyor; bu tamamen ganimet paylaşımı hakkında ve 'Sermayenin Tekelleşmesi Önlenmeli' diyor.

    Sahtekar...
    3 ...
  14. 10.
  15. Atmak isteyen atar, atmak istemeyen atmaz. Kuran'la uyuşan hadisleri neden reddedeyim? iyi ahlak öğütleri veren hadisleri neden reddedeyim? Normal bir ahlak kitabından çok daha etkili ve derin sözleri var peygamberin.

    Bunun yanında kuran'la çelişenler de var elbette. Onları zaten dikkate almıyorum. Tamamen hadisleri atmaya niyetim yok şahsen.
    1 ...
  16. 9.
  17. Peygamber efendimiz, fikh bilgilerini de eshâb-i kirâma ögretmistir. Peygamberimizin ögrettiklerine sünnet dendigi için, ögrettigi fikh ilmine de sünnet de denir.

    imâm-i Sâfiî hazretleri, (Bu âyetteki hikmet'ten maksat, Resûlullahin sünnetidir. Önce Kur'ân zikredilmis pesinden hikmet bildirilmistir) buyuruyor. (Risâle s.78)

    Kurân-i kerîm açiklamasiz ögrenilseydi, Peygamber efendimize, (teblig et yeter) denilirdi, ayrica (açikla) denmezdi. Halbuki, açiklanmasi da emredilmistir:

    (Kur'âni insanlara açiklayasin diye sana indirdik.) [Nahl 44]

    (Biz bu Kitabi, hakkinda ihtilâfa düstükleri seyi insanlara açiklayasin ve imân eden bir kavme de hidâyet ve rahmet olsun diye sana indirdik.) [Nahl 64]

    Bu âyet-i kerîmeler, açiklamayi gerektiren âyetlerin bulundugunu gösterdigi gibi, bunu açiklamaya Resûlullah efendimizin yetkisi oldugunu da göstermektedir.

    Kurân-i kerîmde her bilgi vardir. Ancak açik degildir. Peygamber efendimiz bunlari vahy ile ögrenmis ve ümmetine bildirmistir. Bir âyet-i kerîme meâli:

    (Onun sözleri vahydir.) [Necm 4]

    Hz.Cebrâil, Peygamber efendimize gelip 5 vakit namazin her seyini bizzat tatbîkî olarak ögretmistir.

    Peygamber efendimiz de (Namazi benim kildigim gibi kiliniz) buyurmustur. (Buhârî)
    2 ...
  18. 8.
  19. Allah'a, Resûlüne isyân

    (Allah ve Resûlüne karsi gelen, bilsin ki Allah'in azâbi çetindir.) [Enfal 13]

    (Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

    (Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

    Sünnet-i seniyyeye uymanin farz oldugunu yukarida âyet-i kerîmelerle bildirmistik. Bu konudaki hadîs-i serîflerden birkaçi da söyle:

    (Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

    (Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

    (Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

    (Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

    Kur'ân-i kerîm, Peygamber efendimize inmistir. Muhatabi odur. Eshâb-i kirâm, Peygamber efendimize, Kur'ân-i kerîmin açiklamasini suâl ederlerdi. Açiklamayi gerektirmiyen âyetler hariç, her âyetin açiklamasini bilen yalniz odur. Resûlullah efendimizin bildirdiginden baska türlü açiklamak yanlis olmakla kalmaz, Allah'a ve Resûlüne iftirâ olur. Hiç bir kimse, Peygamber efendimizden daha iyi bildigini söyleyemez. Çünkü Allahü teâlâ buyuruyor ki:

    (Size kitabi, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi ögreten bir Peygamber gönderdik.) [Bakara 151]

    Demek ki, Peygamber efendimiz, Kitabin [Kur'ân-i kerîmin] disinda, bir de hikmet getirmistir.
    3 ...
  20. 7.
  21. Resûlüne imân ve itâat olmadan Allah'a imân ve itâat olmaz. Çünkü Allahü teâlâ, kendine itâ'ati, bir çok âyette, Resûlü ile birlikte zikretmistir. Meselâ buyuruyor ki:

    (Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

    (Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

    (De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.imrân 31]

    [Bu âyet-i kerîme inince, münâfiklar, simdiki mürted ve zindiklar gibi, "Muhammed kendine tapilmasini istiyor" dediler. Bunun üzerine asagidaki âyet-i kerîme indi. (Sifâ-i serîf)

    (De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.imrân 32]

    Allahü teâlâ, Peygamber efendimize itâati emrettigi gibi, ona muhâlefeti, isyâni da yasaklamistir:

    (Kim Allah'a ve Resûlüne isyân eder ve hududullahi asarsa Allah onu, temelli kalacagi Cehenneme sokar.) [Nisâ 14] [Hududullah, Allah'in emir ve yasaklari]

    (Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]
    3 ...
  22. 6.
  23. “Ahir zamanda bazıları, sizin ve atalarınızın yolundan ayrılıp, sünnetimden uzak kalacaklar, onlardan uzak durun.”

    [Müslim]

    (Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar çıkar. Bir hadis söylenince, “Resulullah böyle şey söylemez. Bunu bırak, Kur’andan söyle” derler.) [Ebu Ya’la]

    (Bazı kibirli kişiler çıkacak, “Allah Kur’anda bildirilenden başka bir şeyi haram kılmadı” diyecek. Yemin ederim ki, benim de emrettiğim, yasakladığım, koyduğum hükümler vardır. Bunların sayısı Kur’andaki hükümlerden daha çoktur.) [Ebu Davud]

    (Kur’andan başka delil kabul etmem diyenler çıkacak.) [Ebu Davud]

    “Bir zaman gelecek. Sizden birisine benden bir hadis söylenince o, oturduğu yere yaslanmış bir şekilde şöyle diyecek: ‘Resûlullah böyle bir şey söylemez. Hadisi bırak, bana Kur’an’dan delil getir.’” (Ebû Ya’lâ, Müsnedü Ebî Ya’lâ, c: 3. s: 346)
    4 ...
  24. 5.
  25. kaldı ki islam tarihine baktığınız zaman birçok insanın hadislerin uydurulması nedeniyle bazı hadislere itibar etmediklerini, ve bu yüzden ölüme varan birtakım işkencelere ve baskılara maruz kaldıklarını görüyoruz.

    Bizzat kendi hadislerinde Ömer bin hattab'ın peygamber adına uydurulan hadis kitaplarının toplatılması gerektiğini ve peygamber hakkında bir sürü asılsız hadislerin uydurulduğunu ve müslümanlar'ın da sadece ve sadece kuran'a uymaları gerektiğini ifade eden bir sürü hadis var.

    başka kaynaklarda da Ali bin Ebu Talib'in peygamber hakkında uydurulan hadisler nedeniyle ''evden çıkmadığı'' rivayet ediliyor.

    başka hadislerde de peygamberin, müslümanlara sadece ve sadece kuran'ı bıraktığını söylediği rivayet ediliyor.

    hepsini geçtim; bunlar o kadar sahtekarlar ki, sanki 1400 yıllık süreçte kimse hadisçilere itiraz etmemiş de, herkes bu geleneği onaylamış gibi davranıyorlar.

    Ulan amına kodumun sahtekarları, artık bu milleti kandırmayı bırakın, ebu hanife neden öldürüldü bunu bir açıklayın önce.

    bunlar o kadar yalancılar ki, o kadar aşağılıklar ki içimden bunlarla tartışmak bile gelmiyor.

    konuyu merak eden varsa özelden mesaj atsın. ayetlerle ve her türlü kaynakla iddiamı kanıtlamaya hazırım.

    ben öyle zanni rivayetlerle konuşmam, deliller ile konuşurum.

    siktirin gidin şimdi, amına kodumun müşrikleri!
    2 ...
  26. 4.
  27. her hadis kötü değildir. hadisleri toplayanlar bir felsefe veya düşünce adamı olarak dönemine ışık tutan fikir olarak şerhli düşünülmelidir. Kuran gibi kutsal kitap değildir, hadis beyan edenler peygamber gibi değildir. Yazandan çok toplumun onu benimseme tarzı ile ilgili olmasıdır.
    2 ...
  28. 3.
  29. 2.
  30. 5.
  31. hala inkar hala inkar. ne yapalım hadis kitaplarını çöpe atıp yaşar nuri kitaplarınımı alalım. bunlar aynı kafa. reformist hareket.
    3 ...
  32. 4.
  33. Şimdi de ''1400 sene herkes yanlış bildi, bi siz mi doğru bildiniz'' ciler geldi.

    Şimdi bu salaklar Muhammed döneminde yaşasalardı aynı itirazı muhammed'e de yapacaklardı.

    ''Bizim atalarımız her şeyi yanlış yapmış, bi sen mi doğruyu söylüyorsun ey muhammed?''

    Aynısı ki yapmışlar da. Bu itirazı yapanlar da mevcut. Bunu kuran'dan anlıyoruz.

    Şimdi bu kafayı çok açık bir şekilde anlatan bir ayet atmak istiyorum;

    Kendilerine, 'ALLAH'ın indirdiğine uyun,' denildiği zaman, 'Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz yolu izleriz,' derler. şeytan kendilerini alevli ateşin azabına çağırıyor olsada mı? 31:21
    6 ...
  34. 3.
  35. tipik hadi düşmanı kafanın söylediği sözdür. pes daha doğrusu. 1400 sene herkes yanlış bilmiş bi hadis inkarcı tayfa doğru biliyor.
    2 ...
  36. 2.
  37. ''boş yapan cahil bir kullanıcı daha. polemiğe girmeye lüzum yok. kalsın böyle bence.''

    Sadece ithamlarda bulunabildi. Başka bir halt belirtemedi. Buradan kimin cahil olduğunu çok net bir şekilde anlıyoruz.
    4 ...
  38. 1.
  39. Kur'an ile çelişiyorlar. Akıl ve mantık ile çelişiyorlar. iç tutarlılık bile sağlamıyorlar; yani bir hadisin ifade ettiğini çoğu zaman bir başka hadis yalanlıyor.

    Hal böyle olunca, kesinlikle bu hurafe ve zann içeren kitaplardan kurtulmamız gerektiği sonucu ortaya çıkıyor.

    Bir de, bu kitaplarda her türlü pislik var. Kuran'a ve akla aykırı her türlü felaket de var.

    Kurtulmamız lazım... Başka bir çaremiz yok, kesinlikle kurtulmamız lazım. aksi halde bu rezillik devam edecektir.

    Kuran'a göre dinin tek kaynağı kuran'dır. Kur'an, zanni rivayetlerin gerçek namına hiçbir şey ifade edemeyeceklerini çoğu ayette bildirir.

    peki o zaman size soruyorum:

    Şimdi siz allah'ın kitabı olan Kur'an-ı Kerim'i mi dinleyeceksiniz, yoksa ne idüğü belirsiz ''alim''lerinizi mi dinleyeceksiniz?..
    14 ...
© 2025 uludağ sözlük