islamı tanıma imkanı bulamamış veya duymuşsa bile kötü işitmiş kimseler için eşari, gazali, nursi ve gülen gibi alimlere göre mümkün olandır...
kuşeyri, ibni haldun, abduh, süleyman ateş ve kuşçuoğlu gibi bazı alimler bu çerçeveyi daha da genişletmişler allahı birlemeyi ve salih amel işlemeyi her durumda yeterli görmüşlerdir.
maturidi ye göre ise kişi aklederek islamı bulma ile mükelleftir. aksi halde cennete giremezler...maturidi alimlerden rabbani ye göre ise eğer islamı işitmemişlerse iman etmediklerinden cennete, bilmediklerinden dolayı mükellef olmadıklarından dolayı ise cehenneme girmezler...
konuya yaklaşımlar muhteliftir...doğrusunu bilen ise yalnız allahtır...
müminin mükellef olduğu şey, islamı temsil etmek ve tebliğ etmektir...ötesi allahın işidir.
imanla ibadetin ayırdedilmesi gereken durum. ne ibadet gereksiz diyebiliriz ne de sadece şekilsel ibadetin herşey olduğunu. allah'ın takdiridir biz kendimize dönüp bakalım demek en akıllıca yol.
Cümlelerin önünü arkasını alıp okursan çelişki olmadığını görürsün. Kuranda namaz kılma diyor mesela ama öncesine bakarsan alkollüyken namaz kılma diyor. Niye insanların inançlarıyla uğraşıyorsunuz.
barışsever, hayırsever ve güzel ahlakı varsa çok açık bir şeklide inkar etmiyor ve saygıda duyuyorsa pek çok müslüman geçinen namazında niyazında görünen kötü ve ahlaksızdan daha fazla hakedebilir, Allah bir kuldan hoşnut olursa onu bir şeklide islama yaklaştıracak gücede sahiptir.
kalbi temiz ahlaklı bir insansa neden gidemesindir. Mesela müslüman olup insanların evlerine cd ler yerleştiren ve daha sonra o cdleri gerekçe göstererek adamı içeri alıp onu yıllarca içeride yatıran bünyeler var. herhalde ilk seçenekteki adamın şansı daha yüksektir.
bir şeyler bilmeyenlerin belli olduğu bir konu olmuş.
bu ayetler inme sırası şöyle örneğin : ilk olarak alkolü namaza gelirken almayın diye gelir, daha sonra ise alkol külliyyen alınması zararlıdır bu yüzden haramdır diye gelir.. tabi bilmeyenler bunu karaman oyunu hesabı laf cambazlığı yapmaya çalışır.
burda neden, ısındırma olayıdır anlaşılacağı gibi.
Allah nüfus cüzdanında yazana değil kalbine bakar... dolayısı iledir ki cennete kimin gidip gidemeyeceğine sadece Allah karar verebileceği gibi gidebilecekler gidemeyecekler gibi bi sınıflandırma yapmakta hiçbir yaratılmışın haddine değildir.
bu sorunun cevabını kuranı kerimi doğru düzgün baştan sona okuyup anlayanlar zaten bilirler. başlığı yazan gibiler ayet içinden kelime seçerek ancak cahilleri kandırabilir. amaçta budur.
sen kendine dikkat et gerisini zaten yaradan düşünür, yaradan cahillerin düşündüğü gibi " korkunç " olsa idi insanı en degerli ilan etmezdi, meleklerine secde ettirmezdi.
allah sadece ondan ümidini kesenlerden ümidini keser, insan dogdugun gibi insan öl inşallah cennete mekanın olur.
bakara 62'nin birkaç ayet gerisi ve birkaç ayet ilerisi birlikte okunduğunda, hz.musa'nın yaşadıklarının anlatıldığı görülür. 62.ayette de hz.musa'nın dönemindeki yahudiler ve hz.isa'nın dönemindeki hıristiyanlar; yani tahrif edilmemiş incil'in ve tevrat'ın hükümlerine uyanlar kastedildiği ortadadır. onlar allah'a iman ettikleri için tabii ki de cennete gidecektir. fakat turandursun.com gibi sitelerden ayetlerin cımbızlanmış halini kopyala yapıştır yaparak "kuran'da çelişki var teyteytey" diyenler için aynı şey söylenemez.
herkes inandığı gibi yaşar ve inandığı gibi ölür. başkalarının neye inandığını sorgulamak yerine kendimizin neye inandığımızı, hangi dayanaklara göre varlığını hissetiğimizin idrakına varmamız gerekirken, açılagelmiş talihsiz bir başlıktır.
ayetler birbirinin tamamlayıcısıdır.
bakara suresi;
63. ayet: Hani, (Tevrat ile amel edeceğinize dair) sizden sağlam bir söz almış, Tûr dağını da tepenize dikmiş ve "Sakınasınız diye, size verdiğimiz Kitab'ı sıkı tutun, onun içindekileri düşünün (gafil olmayın)" demiştik.
64. ayet: Bundan sonra yine yüz çevirdiniz. Allah'ın bol nimeti ve merhameti olmasaydı, herhâlde ziyana uğrayanlardan olurdunuz.
her zamanki gibi ayetlerdeki çelişkiyi "yok ama o öyle demiyor böyle diyor", "aama o tam öyle değil böyle sen anlamamışsın" tarzı çevir kazı yanmasınvari ifadelerle bertaraf etmek için uğraşanları su yüzüne çıkaran sorudur.
kuran'ın hem gidebilir hem de gidemez dediği konu. kutsal denilen bir kitapta çelişki olması tuhaf değil mi?
Gidebilirler : Bakara-62. Şüphesiz, inananlar, Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve Sabiilerden Allaha ve ahiret gününe inanıp yararlı iş yapanların ecirleri Rablerinin katındadır. Onlar için artık korku ve üzüntü yoktur. (Ayrıca Maide/ 69)
Gidemezler : Ali imran-85. Kim islamdan başka bir din ararsa, (bilsin ki o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette hüsrana uğrayanlardan olacaktır. (Ayrıca tevbe-30) http://ateist.wordpress.c...-cennete-gidebilirler-mi/