dört dörtlük müslüman olmayı beceren tek insan Hz. Muhammed (sav) idi zaten.
dünyadaki müslümanların %99.9'undan bir farkı yoktur. Alkol almayıp binbir türlü pislik içinde bulunan çoğu müslümandan iyi durumda olanları da vardır eminim.
hepimiz kendimizle mi ilgilensek napsak?
tanrısın, mükemmel kozmik yapıyı meydana getiriyorsun, binlerce değişik alemi yaratıyorsun, bu alemlerin içine milyonlarca farklı türden yaratık yerleştiriyorsun, bu canlılara üreme gibi bir mucizeyi bahşedip türlerin gidişatını, değişimini seyrediyorsun. zeki bir insan da çıkıp diyor ki: içki içersen dinsiz olursun. tanrı yeşilayın kurucusuydu zaten. taktığı tek konu bu.
içki içen dinsiz olmaz günahkar olur.
Tövbe etmeden hakkın rahmetine kavuşursa günahının bedelini öder.
Bu durumda içki içen de müslümandır ama günahkardır.
Yaptığı şeye tövbe edip birdaha yapmayıp Allah'ın rahmetine sığınmalı'dır
müslümandır kuran da alkol tüketimi yasaklanmamıştır.
sadece alkol vb kafa yapıcı maddeler tüketildiğinde namaz oruç ibadet gibi şeylerden uzak durun der. en fazla farklarınızı yerine getirmediğiniz iin günah olursunuz yani.
kuranı okumuş anlamış insandır anlayacağınız.
aynı kuranda sünnet te yoktur müslümanlığın şartlarındanmış gibi lanse edilse de.
üstelik tanrı alkolü sevmeseydi cennette kadeh kadeh şarap sunmazdı.
"ey iman edenler! sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. eğer hasta olur veya yolculukta bulunursanız, veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince ya da eşlerinizle cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. şüphesiz allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır." (nisa - 43)
burada bahsedilen şey genelde şekilci müslümanlarla ilgilidir. islamiyetin en naif yaşandığı anadolu topraklarında bile alkol alan kimsenin dinden çıktığı ve ibadet edemeyeceği inanışı çok yaygın. alkol alan bir kişi x gün (ki bu x 30 dan 90'a kadar çıkabilmekte) oruç tutmaması gerektiği tembihlenir. sebebi ise alkolün hâlâ kanda dolaştığı inancıdır. alkol kandan tamamen temizlenmeden ibadet yapılamaz.
oysa bu ayette haram bir eylemden sonra tekrar ibadet edilebileceğinden bahsedilmiştir. "alkol günah değildir" gibi bir anlam çıkarmak bana mümkün görünmüyor.
bir diğer mesele de şu imiş
"ey muhammed! sana şarap ve kumardan soruyorlar. de ki: bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. de ki: ihtiyaçtan fazlasını infak edin. işte böylece allah, size âyetlerini açıklıyor. umulur ki siz düşünürsünüz." (bakara - 219)
insan hata yapabilen bir varlık. bazen bile bile o hataya gidebilen varlık. neden? (bkz: nefis)
müslüman da insan kategorisine girdiğinden müslüman = insan.
o halde müslüman da hata yapabilir. nokta.