O nedenle güzel seksi laik kızlarla birlikte olamaz. Neden müslümanlar kafayı cinsellikle bozdu sanıyorsunuz. Bakıyorlar laiklerin yanında afet gibi kadınlar var kafayı tırlatıyorlar.
Laiklik, devlet yönetiminde herhangi bir dinin referans alınmamasını ve devletin dinler karşısında tarafsız olmasını savunan prensiptir.
Din,insanın en özelidir,en temizidir.
Laiklik,siyasete girer ve siyaset pis iştir.
Dininizi pis işlere bulaştırmayın.
önerme doğru mudur yanlış mıdır bilemem. ancak şunu söyleyebilirim ki, 'müslüman insan laik değildir' sözünün açılımı 'müslüman insan kendisininkinden başka hiç bir inanca saygı duymaz, kendi inancına sahip olmayanları da kendi inancına göre yaşamaya zorlar ve kendi istediği şekilde yaşamak zorunda bırakır' şeklindedir.
laiklik tüm inanç ve inançsızlıklara birbirlerinin alanına müdahale etmedikleri sürece saygı duyar ve hepsinin özgürlüğünün garantisidir.
laik devletin kanunları müslümanlıkla taban tabana zıtsa geçerli olabilecek durumdur.
ülkemizde böyle bir zıtlık görülmediğinden laik insanın müslüman olamayacağı gibi bir gerçek söz konusu değildir.
müslüman insan laik değildir, müslüman olmayan insan da laik değilidr.binaenaleyh insanlar laik olamaz devletler laik olur.
(bkz: süleyman demirel tipi politik söylemler)
türkiye cumhuriyeti başbakanı recep tayyip erdoğan'ın (bkz: bas git) "ya müslüman olacaksın ya laik. ikisi birarada olunca ters mıknatıslanma yapar. Mümkün değil, ikisi bir arada olamaz." şeklinde açıkladığı cümledir.
kendi varlığını devletin varlığından kayıran insanların, "birey laik değildir devlet laiktir bıy bıy" diyerek gönül ferahlığı sağlamak istedikleri özünde çok doğru söylem.
ne demişler, "devlet tektir, ülke tümdür, ulus birdir."
kavram olarak yanlıs kullanım var. "laik" kök olarak dine inanmayan manasındadır. ancak laiklik baska anlamda turetilmiş bir kelime ve devletin ve temsil eden devlet gorevlilerinin her dine eşit mesafede olmasını ve kayırma yapmamasıdır.
yani ben laikim demek cok garip kaçıyor. ben devlet yonetiminde ve özel yaşamımda laiklik anlayısına inanıyorum sekli dogrusudur.
şimdi ben cumhuriyetim demek nasıl sacmalamak oluyorsa ben laikim demekte aynı sekilde sacma olur.
musluman insan laik yani dinsiz olamaz. ki dunyada ateistlik dahi bir inançtır. din inanılan şey olduguna gore ateistlik de bir din olur. buna gore mantık diyor ki hiç kimse laik olamaz.
o zaman bu laik kelimesini kim neden uydurmuş derseniz. laik ilk olarak hristiyanlıga inanmayan insanlar için kullanıldı. bu sekilde dusunursen de musluman laik olur. ama şimdi dindar olmayan için kullanılan bir genelleme oldugundan biri ben laik anlayıştayım derse ben dindar degilim demiş olur.
musluman insan dininin geregi olarak zaten laiklik anlayışına inanır. her insana devlet yaşamında eşit haklar verir, özel yasamında da kimsenin yasamına karısamayacagını bilir.
özet olarak bu kavram kargaşasını yaratanlar muslumanlar degil. bu kavramı kullanan insanlar musluman olmadıgına gore laik ne demek onlar bir fikir birligine varsın. bir kısım laik kelimesini dindar olmamak hatta dine karşı olmak, bir kısımda laiklik anlayışı olarak kullanırken ben bir musluman olarak laikim diyemem. laiklik ilkesine inanıyorum diyebilirim.
laik'lik kavramını kafasına göre yorumlayan kişi söylemi. bütün inançlara devletin eşit mesafede olması olarak yorumlamayı kabul edemeyenlerin, yalnız kendi inançlarını topluma kabul ettirme çabasında olanların görüşleridir.
müslüman insan yaşadığı ülkenin laik olmasına müsade etmez anlamına yakın bi mevkide top koşturan önerme..dinin devlet organlarından ve onun işleyiş biçiminden uzak tutulmsaından müteşekkil yapıya sahip olan laikliği bir müslümanın din ve devlet işlerinin birbirinden ayılması kesinliğiyle kavrama sıkıntısı çekmesi, nihai anlamda devlet, dini emilerden uzak kalınca yönettiği insanın dinsizleşmesine seyirci kalır ve halk bu normal devlet-insan ilişkisinden ötürü dinsizleşir, anlayışına kapı araladığı düşüncesine dalabilir.oysa laiklik bir müslümanın bile yaşayabileceği en sıkıntısız insan mamülü olan sistemdir.taraflar arası dayatma öncelikli fikri açılımların nötralizasyonunu en kolay yoldan sağlayan şey laikliktir.çünkü tarafsızlığın (içinde kemalizm,elitst sahiplenmecilik,militarizm olmadığı süece) en şeffaf yüzünü bir devletin işleyiş tavrı minvalinde sadece laiklikte görebilirsiniz.
laik insan olur mu sorusuna kavramlar sözlüğünden bakarak yazıyormuş gibi ahkam keserek, hayır laik insan olmaz, laik devlet olur şeklinde cevap vermek ,kainatın en serbest çağrışım modelini geliştirmek anlamına gelebilir maazallah.devleti laik kılan; onun müesseseleşmiş hüviyeti ve bir işleyişin tek kelimeyle ifade edilmiş biçimi olması özetiyle izah edebilme ihtimalleri oldukça yüksek olan insanların yapmaları gereken şey kavramı tanımlarken işe kavramın kullanım alanından mı yoksa kavramın kendisinden mi başlamaları gerektiği sorularına cevap aramamaktan geçtiğini bilmek gerek..sorun laikliği tanımlarken devletin niteliğinden başlamaları ve bunu yaparken de devletle içiçe geçmiş bir mefhumu insanı temsil eden bir müesseseden başka bir alan veya şey için kullanılamaz yanlışına düşmeleri..oysa komünist devlet-komünst insan,sosyalist devlet-sosyalist insan gibi örnekleri mevcut olan sistem-insan adlandırmalarında mühim olanın kavramın mastar haliyle kullanılmaması gerektiğini kavramak gerek.
laik insan vardır efendim.hem e bal gibi..laik devlet de vardır.o da bal gibi hem de..çünkü laik insan telafuzu, laisizm insan ya da laiklik insan gibi tanım sadediyle ilişkilendirilen insan, anlamına sahip problemli telafuz değildir.laik kelimesi özü itibariyle fail kalıbındadır ve yapan kişiyi ima eder.din ve devleti ayıran anlamına gelir.böyle bir tanımdan çıkarılabilecek en itibarlı sonuç bu ayrımı yapanın insan olduğuna dair atıftır.dolayısıyla laik kelimesi ilk etapta bir insan sıfatıdır.hatta bu salt tanım üzerine daha fazla gidersek laik devlet tabirinin bile sakat olduğu sonucuna dahi varabiliriz.demokrat devletle beraber demokrat insan oluyorken laik insan nasıl olamıyor?devlet laik olur çünkü o devlettir,insan laik olamaz çünkü o devlet değildir manasına hangi yoldan ulaştıklarını bilmediğimiz yarenlere sormak isterim:
laik devlet tasavvuruna sahip,laik devlet anlayışını benimseyen insanlar için kullanılması gereken kavram ya da sıfat ne olabilir?laikçi mi?
laiklik bir yaşam biçimidir ve atatürk le beraber hem müslüman hem de laik olunabileceğini başta müslüman alemi olmak üzere dünyaya gösterdik. müslüman dünyada tek adam gibi adama benzeyen biziz bu sayede. laiklik kaybedilince bunun ne olduğunu anlar bazı bünyeler ama iş işten geçmiş olur. hem müslümanım hem laik, var mı itirazı olan?
hayattaki duruşunu, yaptıklarını, yapmak istediklerini, kendi imzasıyla yapmaya cesareti olmayan kafası karışık insanın, korkudan kurduğu, manasız bir cümledir.