yallah yunanistana. siktirsinler gitsinler. orada bacıları rahat rahat içip yunan erkeklerinin evlerinde sabahlasınlar nede olsa onlar özgürlücü laaikk insanlar.
müslüman bir ülke olması hiç bir şeyi değiştirmez müslüman ülke demek tüm ülkenin müslüman olması anlamınada gelmez öyle olsa bile herkesin kendi düşüncesidir sizi hiç ilgilendirmez.
bu mantıkla düşününce içki içen ayyaşlar olduğu gibi içki içmeyen ayyaşlarda vardır demekki. başlık bana bunu söyler aynı zamanda. doğustan sakat bir başlıktır.
fakat verilmek istenen mananın kıt oluşu, çapsızlığına vesile bende şu bilgi dolu ulvi yorumu eklerim başlıkta anlatılmak istenenden yola çıkarak;
sevr anlaşması gibi sakat doğan bir şeydir. anlamsızdır saçmadır. aynı zamanda bu ortak özellik bakımından bu cümleyi kuranlarda emperyalist uşaklarıdır, çünkü onlara özenmektedirler.
dinin, inancın yeri yurdu mu vardır ki? aynı mantıkla yaşayan müslüman birey, hristiyan bir ülkeye gittiğinde namaz kılmayacak mı peki.elbette kılacak, peki bunu yaptıgında kendisini gavur bir ülkede namaz kılan şuursuz dinciler şeklinde bir kalıba sokacak kadar cesur mu? sanmıyorum.
yerinde tanım:dinini, inancını, yaratanla kendisi arasında bir bağ olmaktan çıkartıp toplum içerisinde göstermelik olarak yaşayanlarca uydurulmuş provakatif bir başlık.
bir ikincisi muslumanlık defalarca da denildigi gibi kitlelerin benimsedigi bir inanctır. asla ve asla ülkenin inancı olamaz. kişi yaptıkları karsısında allaha karsı sorumludur ve cezasını o boyutta kendisi ceker. içiyorsa içer, ediyorsa eder. buna kimse karısma curretini bile gösteremez.
lakin uyarmak vardir islamiyette. tabiiki de uygun bir dille. " bak kardesim, bu zıkkımı içme; bunun sana, ailene suphesiz bir zararı vardir ve allah da bunu yasakladı ise bosuna yasaklamamıstır" denilebilir. çünkü "her koyun kendi bacagından asılır" anlayısı islamiyetin benimsedigi bir anlayıs degildir. bunu diyen islamiyeti iyi bilmeyen kişilerdir.
içki içen , namaz kılmayan bir müslümana kafir diyerek o insan ancak islamiyetten sogutulabilir. hele ki bu yolda meyili varsa tutmayın küçük enişteyi.
onun için iyi bir müslüman, hosgörüyü en önde tutup dinin gerekliliklerini cevresindeki insanlara en iyi sekilde aktarandır. aksini yapan allahın gazabından korksundur.
müslüman olmayan bir ülkede namaz kılan bir insanın, o ülke insanlarınca eleştirilmesi gerektiği kadar eleştirilmesi gereken şahıs. günah-sevap kavramı toplumsal değil, bireyseldir..
kimseye bir diğerinin inancını sorgulama görevi düşmez. yok içki içer domuz eti haram der düsturu da oldukça gereksizdir. misal ona bakarsak islamın bütün şartlarını yerine getiren dolu sübyancı hoca, cinci hoca, şerefsiz hacı bulunmaktadır bu memlekette. hiç kimsenin insanlıgı da dini kıstas alınarak hesaplanamaz bu durumda su saydıgım sübyancı hoca gibi şahsiyetlere zaten kimse insan diyemez.o sebepledir ki baskasını dinen eleştirme hakkı kimseye düşmez.
madem allah ın varlıgına inanıyorum diyorsun o zaman bırakta taptıgın allah yargılasın. senin haddine düşmez.
bu ülkenin değil kişilerin müslüman olduğunun farkına varmış kişisel tercihlerini yapmış kafası güzel kişidir aynı zamanda. ayrıca her sakallı babanız olamayacağına göre her alkollü de ayyaş değildir. yok ama dersen her alkol alan bünye ayyaştır. benim de sakallarım var.
içki içen herkes ayyaş değildir bu bir. içki içen ama içkiyi haram kabul eden, cezasını çekeceğini kabul edene dinsiz denmez ve denemez bu iki. içki içen cenabet olmaz cenabet olmak farklı bir yoldan olur bu da üç. kurtuluş savaşı'nda savaşanların içinde içki içen pekçok kişi, ölenlerin arasında da içki içen pek çok kişi olduğu aşikardır, bir millet bir rejim değişikliğiyle hemen içkiye başlamaz bu da dört. uzun lafın kısası içki haramdır, adabıyla içenin zararı ancak kendisine olur, ancak tabi ki içmeyi bilmeyenlerle dolu bir ülkeyizdir ve içkinin büyük sorunlara yol açtığı da aşikardır.
ne ararsın tanrı ile aramda
sen kimsin ki orucumu sorarsın
hakikaten gözün yoksa haramda
başı açığa neden türban sorarsın
rakı şarap içiyorsam sana ne
yoksa sana bi zararı içerim
ikimiz de gelsek kıldan köprüye
ben dürüstsem sarhoşken de geçerim
esir iken mümkün müdür ibadet
yatıp kalkıp atatürke dua et
senin gibi dürzülerin yüzünden dininden de soğuyacak bu millet
işgaldeki hali unutma
atatürke dil uzatma sebepsiz
sen anandan yine çıkardın amma
baban kimdi bilmezdin şerefsiz !!
ulkenin dini olmaz. o ulkede yasayan insanlarin dini olur. o da herkesin dini kendisini baglar. sen içki içmez ibadet edersin sonuçta hakkettiysen cennete gidersin. ben içerim içkimi, bende hakkettigim yere giderim.
benim içtigim içki seni neden baglar, sana neden konusma konusu olur anlamak mumkun degil. acaba bilmedigimiz ayetlerde veya hadislerde arkadasin içki içiyorsa sende cehennemliksin diye bir bolum varda bizimmi haberimiz yok.
keske kafamizi baskalarinin yedigi haltlara degilde once kendi yedigimiz haltlara bakip akabinde daha faydali islere yorsaydik eminim bugunku konumumuzdan çok daha guzel yerlerde olurduk ama bizim ilgilendigimiz isler: kim içki içmis, kim eve kari atmis, mahallenin namusu, kim ne yapmis vb.
avrupa insaninin içki kulturune degil ama herkesin kendi isiyle ilgilenmesine hayran olmamak elde degil.
her gün her caddede müslüman insanların arasında utanmadan dolaşma cüretini gösteren, bünyede yüzlerine tiksinerek bakma isteği uyandıran kişimsilerdir. utanmadan dahil olduğum güruhtur. peru'ya sürülesidir.