inanıyor gibi yaparak tüm hayatı heba eden milyonlarca insandan olmak yerine, inanmadığını cesurca kendisine söyleyebilen ve hayatını buna göre yaşayan insandır.
maalesef hadislere göre öldürülmesi emrediliyor ancak bunu sadece devlet adamları falan yapabilirmiş. suç işlememişse sırf mürtet oldu diye öldürülmemeli bence. bir insan mürtet oldu diye de suç işlemez bence. bir kişi eğer sırf mürtet oldu diye suç işliyorsa o kişi zaten özünde kötüdür. insanın vicdanı olur.
böyle aşağılık düşüncelerde olan dinciler öldürülürse dünya daha yaşanabilir bir yer olur. islam gibi diğer dinlerden herhangi bir farkı olmayan insan yapımı bir dinden çıktığı için o insanların alnının öpülmesi ödüllendirilmeleri gerekmektedir. 7 yüzyıl araplarının saçmalıklarından kurtulup mürted olan kişi, 21. yüzyıla hoş geldin denilmesi gereken mübarek bir insandır.
islam'ın ilk zamanlarında uygulanmasının nedenleri bellidir. yeni bir din, henüz organize olunmaya çalışılıyor, bu yüzden bazı sert tedbirler gerekiyor. ancak, kur'an-ı kerim'in direkt emirlerinden olmadığı için artık uygulanması gerekmez. çünkü uygulanacak idam cezası mürtedi münafığa çevirir ki bu çok daha fenadır.
düşün. dinden çıktığını söyledin. adamlar gelip geri dönmezsen kafanı kesecez diyor. herkes "ok moruk geri dönüyorum" der. gider seninle aynı safta namaz da kılar. ama içinden küfrederek. kafiri münafığa dönüştürmüş olursun. hiç kimse idam edileceğini bile bile "mürted olmaya aynen devam edecem bro" demez.
Yemame'den dönen birisine, Hz. Ömer (r.a) ciddî bir şeyin olup olmadığını sorar. Gelen zât, ciddî ve önemli bir şeyin olmadığını, sadece içlerinden birinin irtidat ettiğini söyler. Hz. Ömer (r.a) heyecanla yerinden doğrulur ve, "Ona ne yaptınız?" diye sorar. Adam, "Öldürdük." deyince, Hz. Ömer (r.a) aynen Allah Resûlü (asm) gibi bir iç geçirir ve adama hitaben, "Onu bir yere hapsedip bir müddet bekletmeli değil miydiniz?" der. Sonra da ellerini kaldırır ve Rabbine karşı şu niyazda bulunur: "Allah'ım, kasem ederim bunlar bu işi yaparken ben yanlarında yoktum. Ve yine kasem ederim, duyduğum zaman da yaptıklarından hoşnut olmadım." (3)
hoşgörü, tevazu ve tasavvuf dini olan islam'a göre; dinden çıkmış ve öldürülmesi gereken kişilere verilen ad.
konuşabilmesi mümkün olan müslümanlar ile (ki onların bile kendine tahammülü yok) müslümanlığın bu kadar "modernize" edilip, ılımlı yaşanmasının mümkün olmadığını pek çok defa dile getirdim. ama gelin görün ki, yakın arkadaşınız mürtedleri görmezden gelirken, anonim instela sikikleri, günümüzde mürtedlerin öldürülmesinin mümkün olup olmadığını sorguluyor.
bak senin inandığın o tanrı benim belamı versin ki, o sikini bir gün bir hayvanın, bir çocuğun ya da herhangi canlı/cansız yaşam formunun üzerinde göreyim, seni mürtede mürtede sikmezsem adam değilim... dedirten mesele.
islam sünni doktrininde " dinden dönen" anlamı taşıyan bir terim. cezası ise ölümdür.
“müslüman bir kimsenin kanının dökülmesi ancak şu üç şeyle helal olur: evli olup zina eden, haksız yere bir kimseyi öldüren ve dinini terk edip cemaatten (islam camiasından) ayrılan kimse.” (müslim, kasame, 25,26 ; tirmizi, hudud,15; ebu davud, hudud,1; nesaî, kasame,5,14)
işte bu muaviye dinidir. Belki tövbe etmiştir diye Yezid'e lanet okuyamazsın ama dinden döneni hemen öldürürsün çünkü onun tövbe etme şansı yoktur. Sünnilik çok güzel sende gelsene.
tarikat, cemaat kafası hep mezhepçidir. o yüzden iktidarlar bu tarikatlarla arasına mesafe koymak zorundadır yoksa bunlar azıcık güçlendi mi kim mürted kim değil diye öldürmeye kalkacaklar ibneler.
Osmanlı ankara'da savaşı murtedler yüzünden değil, timur'un strateji bilgisinin bayezid'den daha iyi ve asker sayısının, savaş tecrübesinin (timur orta asya'da ve hindistan'da savaştı vuruşa vuruşa ankara'ya geldi) ve lojistiğinin (örneğin fil) daha üstün olmasından dolayı kazandı.
Çanakkale savaşını melekler sayesinde kazandık yeaa diyen doğaüstücü kasa yine saçmalamış. Açın kitap okuyun (jean paul roux - türklerin tarihi). Götünüzden tarih uydurmayın.
gün gelecek onların ölüm fermanını verenleri kanında boğacaktır. bu da buraya not düşülsün. kim birinin yaşam hakkına karar veriyorsa onun gebermesi haktır.
nasıl şamanların katli vaciptir değip hülağu gidip halifeyi geberttiyse ve haklıysa bu da öyle.
bunu diyenleri gebertecek gücümüzün bir gün olması dileğiyle...
Çirkin ve sevimsiz bir sözcük. Kardeşim bu aq araplarının kültür alanından, dininden çıkıyorsun adam daha hala sana kendince çirkin bir niteleme buluyor. Sizden kurtuluş yok mu be?
mütedin öldürülmesine biraz islam tarihinde baktım bu mürted olayı ebu bekir zamanında artıyor. mesela önceden muhammed e boyun eğip islamı kabul eden kabileler bir bir isyan ediyor ve buda otoriteyi sarstığı için mürted in öldürülmesini hak koşuyorlar. amaç yani tamamen siyasi, o kabileleri kendine bağlı tutmak için veriliyor. ardından nasıl oluyorsa hadislere geçip din değiştiren öldürülüre kadar mevzu gidiyor. olayı tam takip edemedim ama muhammed in bizzat dinden çıktı diye insan öldürdüğünü görmedim. kendini eleştirdiği diye çok insan öldürtmüştür ama dinden çıktı diye ben okumadım. bilgilerim bu yönde teşkürler sağ olun.
mürtedlerin de hükmü yoktur varsa bana kurandan bir kanıtını göster. "kim dinden dönüp ölürse onu bekleyen elim bir azap vardır" bakın altını çizerek söylüyorum ölürse. kuranı kerim'de bunun dayanağı yoktur.