…Ebu Reca dedi ki: imran b. Husayn şunu söyledi: “Allah’ın kitabında muta ayeti nazil oldu, Rasulullah s.a.a dahi onu bize emir buyurdu. Sonra mut’ayı nesheden bir ayet inmediği gibi Resulullah s.a.a de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi.” Müslim, “es-Sahih”, 2/900, Hac kitabı, hadis 1226 (172)
…Ebu Nadra dedi ki: Cabir b. Abdullah’ın yanındaydım, ona biri gelerek “ibni Abbas ile ibni Zübeyr iki mut’a hakkında ihtilâf ettiler”, dedi. Bunun üzerine Cabir şunu söyledi: “Biz bunları Rasulullah s.a.a zamanında yaptık. Sonra Ömer onlardan bizi nehyetti.”
Müslim, “es-Sahih”, 2/1023 Nikah kitabı, 3-cü bab, hadis 1405
…Ebu Zubeyr dedi ki:: Cabir b. Abdullah’ın şöyle dediğini duydum: “Biz Resulullah s.a.a ile Ebu Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mut’a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti.”
Kendi mezheplerinde kendi akıllarınca helal kıldıkları bi uygulama ile devletin islama ters düşen uygulamalarını kıyaslayan yazarları gösteren başlık.
Alakayı kuramadım anlayan anlatsın. Şimdi devletin genelevden vergi alıyo ya da kumar oynatıyo olması bunun islami ya da sünnilere ait bi uygulama olduğunu mu gösteriyo. Aklı başında her müslüman bunun yanlış olduğunu haram olduğunu söyler sünnilikle ne alaka.
Sünniler zinayı meşrulaştırıp helaldir demiyolar (mutayı helal kılmıyolar ) devletin uygulamalarından da sünniler sorumlu değil.
Edit: mezhepçilikten, ayrılıkçı söylemlerden nefret ediyorum. Böyle şeyleri de ayrıştırıcı uslup kullanmadan söylemeye çalışıyorum elimden geldiğince. Ama hiçbir şiide bu inceliği göremiyorum. Özellikle en hassas konuları en kaba uslupleriyle konuşuyolar. Sonra da mezhepçi değiliz diyolar. Hal böyle olunca da madem sizin yaptığınız mezhepçilik değil (!) bizim yaptığımız hiç değil.
mutaya helal diyen şiileri bize gösteren ancak kesinlikle haram olan yani zina olan kerane başında şii mollalarının kıydığı nikah adı altında 2-3 saatlik nikah mizansenleridir.
hz.ömer yasaklamışsa haram değil diyen cahiller var bu dünyada allah hidayet nasip etsi n.
Sanırım sözlükte şianın savunucusu olan tek bi yazar var. Ya da ben hep aynı kişiye denk geliyorum.
Muta nikahı hz. Ömer tarafından değil hz. Muhammed sav tarafından hayber günü yasaklanmıştır. Bana mutaya izin verilen hadislerle gelmeyin hepsi hayberden önce söylenmiş hadisler. Tabi hadis usulünden habersiz olanlar pek bilmezler.
Bi de mutanın yasaklanmasıyla ilgili hadisler hz. Ali tarafından rivayet ediliyo. Ben şiadaki bu olayı anlayamıyorum.
Mutaya Allahın helal kıldığıdır diyerek imanınızın sınırlarını zorlamayın. Haramdır. Bu şekilde meydana gelen çocuk veledi zinadır.
ayrıca Karşılaştığım bütün şiiler mutadan dolayı gizli bi utanç duyuyolar. Ve bi açıklamada bulunamıyolar. Kendi içlerinde bile bunu içselleştirememişler.
sahabe-i kiram arasında uygulanan bir birliktelik nişanesi. o yüzden, bir atsızcının evladı olmaktansa, bunun evladı olmayı binlerce defa tercih ederim ahahahahahahahahhhahah...
iran dahil dünyanın hiçbir yerinde aşırı derecede uygulanmayan nikah türü.
Bir şia olarak muta sonucu doğmuş olsaydım bundan asla gocunmazdım sonuçta allah tarafından değil ömer bin hattab tarafından yasaklandığı sünniler tarafından bile kabul edilen bir nikah. Allah'ın Helal gördüğü şey beni niye rahatsız etsin. Daha kendi kaynaklarından haberi olmayanlar gelmiş bizi rencide edeceğini zannediyor.
Bahse girerim burada muta nikahı hakkında yazanlar bu nikahın ne olduğunu şartlarının ne olduğunu kimlerle yapılabileceğini bilmiyordur.
sanılanın aksine iran dahil hiçbir yerde sık uygulanmayan nikah türü. Ister kabul edin ister etmeyin Islamda böyle bir nikah vardır ve bunu yasaklayan allah veya peygamber değil ömer bin hattab'tır. Bunu sünni hadis ve tarih kitaplarında da bulabilirsiniz.
islama, islamla alakası olmayan şeyler sokmanın en bariz örneğidir. muta nikahı diye bir şey yoktur. bu zinadır. uyduruk şeyleri dine yamayarak ne allahı, ne de akıl sahibi kullarını kandıramazsınız.
muta yapan bir kadın üç adet dönemi yani üç ay iddet beklemek zorundadır. Bu başlığa yazanlar biriyle birlikte olduktan sonra üç ay bekleyen bir orospu tanıyorsa evet zinadır. Biride itiraf mahiyetinde hülafe i raşidin kaldırdığını söylemiş ne zamandan beri hulafe i raşidin dini hükümleri kaldırma yetkisine sahip.