muta nikahı

entry315 galeri5 video3
    249.
  1. 248.
  2. nisa 24 te mutayla alakalı en ufak bi işaret gören beri gelsin. Ayet gayet açık savaştaki esir kadınlardan ve bunların mehirlerinden bahsediyo.

    Israrla rasulullahın mutaya izin vermesinden bahsediliyo. Daha ne kadar anlatılabilir acaba. Hayberden sonra uygulanmış ya da izin verilmiş tek bir muta uygulaması var mıymış?
    3 ...
  3. 247.
  4. ayetlerin kelimelerini değiştiren şiicikleri bize gösteren zina uygulanmasıdır.

    bunların allah korkusuda yoktur, ayeti bilerek değiştirmek nedir.
    4 ...
  5. 246.
  6. nisa 24 ile muta'yı meşru kılmaya çalışanları göstermiş başlık. nisa 24'ün açıklamasını mehmet okuyan'dan dinleyin;

    https://youtu.be/pY-WkRbTxIA
    0 ...
  7. 245.
  8. ilkel arap icatlarından biri.

    türklerin de kendi içinde mezheplere ayrılıp ciddi ciddi bunu tartıştıklarına inanamıyorum.
    0 ...
  9. 244.
  10. “Kadınlardan biriyle muta yaptığınızda ücretlerini kararlaştırdığınız şekilde
    verin.” (Nisa: 24) Bu ayet Şia’ya göre mut’a
    nikahı hakkındadır. Mut’ayı zina olarak görenler
    Peygamber Efendimiz (s.a.a) in onun defalarca
    yapılmasına müsaade ettiğini unutmasınlar. Denilebilir ki Peygamber Efendimiz (s.a.a) zinayı
    tedrici olarak kaldırmak istediği için mut’ayı
    birçok kez serbest bırakıp yasakladı. Zina daha
    Mekke döneminde isra suresindeki “Zinaya
    yaklaşmayın, çünkü o pek çirkindir kötü bir
    yoldur” (32. ayet) ayetiyle kesin bir ifadeyle yasaklanmıştır. Kesin bir şekilde yasaklanan bir fiilin Medine
    döneminde tedrici bir şekilde kaldırılmaya
    çalışıldığını iddia etmek doğru değildir.
    Yukarıdaki mut’a ayetinin Mearıc veya
    Mü’minun Suresindeki ayetlerle neshedildiğini
    söylemekte doğru değildir. Çünkü bu iki sure Nisa suresinden önce Mekke’de nazil
    olmuşlardır. Konu hakkında detaylı bilgi için
    Mizan tefsirine bakılabilir. Yalnız şu kadarı söylenmelidir ki, Şia’ya göre
    mut’a nikahı yaparak boşanan kadının iddet
    bekleme dönemi vardır. Bu husus Şia fıkıh
    kitaplarından bakılabilir. Bu konuyu gündeme
    getirenler sanki her Şia ömründe sürekli mut’a
    nikahı yapıyormuş gibi düşünür. Dört evlilik de caizdir. Ama etrafımızda dört hanıma sahip
    insan göremiyoruz. Mut’a nikahı pratikte hiçte
    yaygın olmayan, ama Masum imamlarca caiz
    olduğu bize bildirilen bir nikah türüdür.
    Alıntıdır.
    1 ...
  11. 243.
  12. bazı yazar kardeşlerimiz konuyu ilmi olarak çok güzel şekilde açıklamış olduğu halde hala bu zina uygulamasına helal diyen şiicikler var,

    aynı zamanda takiyye bunların imanlarının olmazsa olmazlarıdır.
    4 ...
  13. 242.
  14. biri de demiyorki "siz allah'ı mı kandırmaya çalışıyorsunuz?" diye.

    bidattır.
    3 ...
  15. 241.
  16. ben yapılmıyor demedim yaygın değil dedim. Bana muta çocuğu diyenlere de hakkımı Helal etmiyorum.
    Hadi tanımda yapalım sözlüğe ayıp olmasın.
    Sünni kaynaklarda ömer tarafından kaldırıldığı yazan nikah türü.
    0 ...
  17. 240.
  18. Hadis terimlerinden habersizlerin bu kadar savunmaması gereken uygulama.

    Sahih nedir, nesh nedir bi bakın rica ediyorum.
    Sahih olan haber nesh edilmiş olabilir. Zaten nesh edilmiş haberler ancak sahih olabilir. Biraz ilim, mantık lütfen.
    4 ...
  19. 239.
  20. Hak hukuk olaylarına girilmezse çok süper olucak. Hakka girmekten Allaha sığınırım. Kimse bi şahsı göstererek bu muta yapıyo şu yapıyo demedi. Ben iranda ve hatta türkiyede uygulandığını biliyorum ve bunu söylüyorum. Türkiyede bunu uygulayan şahısları da biliyorum. Üstünü örtmenize gerek yok.
    3 ...
  21. 238.
  22. kaynak gösterince de bin takla atıyorsunuz ben muslim'den kaynak getiriyorum. Vay efendim bu hadis nehyedilmiş o zaman kimse buhari ve muslimdeki bütün hadisler sahihdir demeyecek.
    0 ...
  23. 237.
  24. 236.
  25. Bir hadisin nesh edilmiş olması bu hadislerin buhari ve müslimde olmaması gerektiğini göstermez. Bilakis olur, olmalıdır. Buhari ve müslimde rasulullah sav in mutayı bizzat kendi ağzıyla hayber günü yasakladığı ile ilgili hadis de var. Onları okurken bunu atlıyo musunuz. Dediğim gibi hadis usulu bilmeden yorum yapmanız pek sağlıklı olmuyo. Hatta komik oluyo. Nesh edilen hadisler de sahih kaynaklarda yer alır.
    3 ...
  26. 235.
  27. ben iran'a gitmiş ve çevresi iran'la içli dışlı olan bir ortamda yaşıyorum iran'da bile muta yaygın değildir. Allah'ın Helal kıldığını haram kılmamak için şiiler bunu Helal bilir. Hiçbir şii muta meraklısı değildir. Bir şii olarak bunu söylüyorum. Etrafımdaki herkes şii bu böyledir etrafımda kimse muta yapmıyor. Iftira atıyorsunuz vebal alıyorsunuz yapmayın biz hakkımızı Helal etmiyoruz.
    1 ...
  28. 234.
  29. şiiler tarafından çok savunulan ancak yasak oluşuna dair hz.ali ra nin rivayetleri bulunmasına rağmen genede helal kıldıkları zina uygulamasıdır.

    işte bu kişiler biz hz.aliyi çok seviyoruz derler ancak sadece slogandır dedikleri.
    5 ...
  30. 233.
  31. Kimseyi ilgilendirmeyen durum. Karı zor durumda değilse, alan memnun veren memnunsa, Özgür düşüncedir bu islami ya da değil bize ne. Değil mi sebastian?
    0 ...
  32. 232.
  33. benim yazdığım hadisler peygamber efendimiz öldükten sonra rivayet edilip en muteber sünni kaynaklara girmiş hadislerdir. Bu hadisler açıkça gösteriyorki muta ister beğenin ister beğenmeyin peygamber efendimiz ve ebubekir döneminde uygulanan ve ömer tarafından hükmü kaldırılan bir nikah türüdür. Eğer Siz muslim'e inanmaz iseniz sünniliği komple elden geçirmeniz gerekir. Buhari ve muslim size göre kuran'dan sonra en sağlam kaynaklar oluyor.
    0 ...
  34. 231.
  35. dini bugünün mantıkla açıklayamazsın günümüz şartları ile ıslamın doğuş şartları farklıdır. Sen bugünün mantığı ile cariye köle kavramlarını açıklaya bilir misin? Peki Islamda cariye köle yokmudur? Muta da böyledir. Günümüzde nasıl cariye köle yaygın değilse muta da yaygın değildir. Ama bu haram olduğunu göstermez.
    1 ...
  36. 230.
  37. Şiilerin muta ile ilgili uygulaması iranın kararı mı oluyo? muta şii mezhebinin helal kıldığı bi uygulama. Bütün şii kolları mutayı helal kılar ismailiyye kolu hariç, sağolsunlar. Onlar da azınlıktalar zaten. Şiilerin çoğunluğunu caferiler oluşturuyo ve caferiler de mutanın helal kıldığını söylüyolar. Irana ait bi uygulama değil yani. Alakasız dediğim gibi.

    Ayrıca sadece irana ait bir uygulamaysa eğer ( ki değil ) türkiyedeki şiilere noluyo da hunharca mutayı savunuyolar?
    3 ...
  38. 229.
  39. Hayberden önce muta ile ilgili söylenen hadislerin hükmü yoktur. Rasulullah bu sözlerini neshettiğini kendisi söylemiştir. Biraz daha sağlam araştırın lütfen.
    3 ...
  40. 228.
  41. "alakayı kuramadım anlayan anlatsın. şimdi devletin genelevden vergi alıyo ya da kumar oynatıyo olması bunun islami ya da sünnilere ait bi uygulama olduğunu mu gösteriyo. aklı başında her müslüman bunun yanlış olduğunu haram olduğunu söyler sünnilikle ne alaka.

    sünniler zinayı meşrulaştırıp helaldir demiyolar (mutayı helal kılmıyolar ) devletin uygulamalarından da sünniler sorumlu değil."

    Demiş bir arkadaş. cevabı da kendi vermiş bu nikah hakkında. iran daki her kararı da biz çıkarmıyoruz anladın mı?
    0 ...
  42. 227.
  43. Uçkurun akıl almaz şeyler yaptırdığının kanıtı.
    0 ...
  44. 226.
  45. sünni kaynak olan muslim bile bunu kaldıranın ömer olduğunu kabul ediyor. Şiilerde yaygın değildir. Şiiler bu nikahın haram olmadığını kabul eder. Önüne gelenle muta yapamazsın çok ağır şartları vardır.
    1 ...
  46. 225.
  47. zinadır efendim, anlık isteklere göre kıyılır, doyuma ulaşılınca bitirilir. şiilerde yaygındır.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük