kuran-ı kerim hiçbir devlete nasıl yönetilmesi gerektiğini söylemez.kuran'da kanunlar yoktur.suçlara verilecek cezalar yoktur.
kuran allahın verdiği canı allahtan başkası alamaz der.adam öldürene şu kadar ceza verin, tahammüden olursa bu kadar,nefs-i müdafa olursa şu kadar diye bir ifade yoktur.
kuran insan'a ne yapıp neyi yapmaması gerektiğini söyler.ister uygularsın ister uygulamazsın.bireyle allah arasındadır hepsi.kimse kimsenin günahından sevabından sorumlu değildir. kuran insanoğluna örgütlenmesi gerektiğini söyler kuran insanoğluna bu örgütlenme sırasında işi ehline vermek gerektiğini söyler.gerisi insanoğluna kalmıştır.
mustafa kemal atatürk sayesinde dininden habersiz yaşayan türkiye halkı ilk defa kuran-ı kerimde ne anlatıldığını öğrenmeye başlamıştır.cumhuriyet öncesi cuma hutbelerinde vaiz-imam gelir arapça bişeyler anlatır cemaat de herhalde iyi bişeyler söylüyordur düşüncesiyle bön bön imam'a bakardı.mustafa kemal sayesinde kuran-ın türkçe mealini gördü türkiye.din adamlarının kendi dillerinde islam'ı anlatmaları sayesinde dinini öğrenmeye başladı türkiye.
hilafeti kaldırarak islamın gelecekte emperyal maşası bir kukla halife elinde oyuncak edilmesini önledi mustafa kemal.işte vatikan'ı görüyoruz işte istanbuldaki rum patrikhanesini ekümenik patrik yaptırmak için emperyalizmin nasıl uğraştığını buna mukabil rusyanın ortodoks mezhebini elinde tutmak için moskova patrikhanesini ekümeniklik konusunda tüm ortodokslara empoze etmeye çalıştığını görüyoruz.islam dünyası bu açıdan mustafa kemal'e ne kadar teşekkür etse azdır.
mustafa kemal sayesinde kendi dilimizi konuşabiliyor, kendi kültürümüzü yaşayabiliyor,ezan sesini duyabiliyor olduğumuz gerçeğine hiç girmiyorum bile.o konulara girersem 10 sayfa yazmam lazım.mustafa kemal bu millete allahın bir lütfudur.biraz insanlıktan nasibini almış her tc vatandaşı bu gerçeği idrak eder.
mustafa kemal'i reddetmek? mustafa kemal'in varlığını mı, yaşadığını mı reddediyorsun? yazdıklarına bakılırsa sen demokrasiyi, cumhuriyeti reddediyorsun. senin tek derdin devlet rejimi. bunu da yıkmanın tek yolu devrim. yapabiliyorsan ne ala, yapamıyorsan oturup ağla.
bir araştırmanın paylaşımı değildir. iki tane hadis okumuş mücahit kıvamındaki zavallıların zihniyet sıçmasıdır.
internet üzerinden rahatça '' atatürk '' ü reddettiğini söyleme özgürlüğünü, sana peygamberlerin ya da padişahların sağlamadı. çok özendiğin arap ülkelerinin çoğunda facebook youtube bile yasak.
rte için olumsuz bir şey söylediğimizde anında silinen entrylerimiz varsa, bu başlığın da silinmesini diliyorum. haddini bildirmek adına yobazlara.
edit: söylemeden geçmek istemedim. sen kendini türk değil arap olarak gördüğün için '' atatürk'' diyememişsin. fakat ''atatürk'' ünvanını o kendisi seçmedi. o dönem hala osmanlı torunları olan , dine en az senin kadar bağlı olan halk layık gördü. türkiye var oldukça sürecek kuyruk acınız.
bölücü söylemidir, kendini müslüman sanıp ulu önder mustafa kemal atatürkün islam hakkında düşüncelerini bilmemektedir. bu gibi düşünenlere şu satırları okumayı tavsiye ederim, eğer internetten okuyamam gözlerim acıyor cevabı gelecekse, adresini vermesi taktirde ''ahmet yaşar zengin'' in atatürk ve islamiyet adlı kitabı hediye edilecektir.
özgür bir ülkede hoş karşılanabilecek bir durumdur. isteyen istediğini reddeder, bunun için defolup gitmesine de gerek yoktur.
fakat;
ilk entry ile ilgili aslında çok uzun yazmıştım ama özet geçecem ;
"kuranda müslümanların hangi kanunlar ile yönetileceği cenab-ı hakk tarafından bildirilmiştir ve bu kanunlar ile hükmetmeyenlerin kafir olduğu beyan edilmiştir " denilmiş.
götünüzden tercüme uydurmayın. kuran'da müslümanların hangi kanunlar ile yönetileceği yazmaz, hangi kanunlara tabi olduğu yazar ve ikisi arasında dağlar kadar fark vardır.
bugün israil'e gidip " ben müslümanım ve hangi kanunlarla yönetileceğim belli, beni bunlarla yönetin" dersen kan alırlar.
kaldı ki açık ayet vardır " biz islamı sizin için kolaylaştırdık" diye. eğer yaşadığın ülkenin kanunları seni eziyorsa, namazda sana kolaylaştırılmıştır, oruçta.
ayrıca madem öyle son 1000 yılda 1 tane kafir olmayan lider ismi alalım mümkünse.
"resulallah (sallallahu aleyhi ve sellem) efendimiz şöyle buyurdu:
dikkat edin islam bir dairedir. döndüğü müddetçe siz de kitapla(kuran/sünnet) beraber o dairenin içinde dönünüz"
şimdi burada benim merak ettiğim, eğer bu söz peygambere ait olsa bile, kendisi kitapla demişken neden parantez içinde sünnet ekleme ihtiyacı hissedilir. kuran'ı yeterince çarpıtamadığınız için midir ?
siz mi çok akıllısınız, inandığınız peygamber mi gerizekalı ?
kendisi anlatmak istediğini anlatamıyor mu ? illa parantez içinde eksiklerini tamamlayacaksınız.
yahu parantezsiz tek bir hadis yok, parantezsiz tek bir tercüme yok.
madem bu kadar kendilerini ifade etmekten aciz bir yaratıcı ve onun elçisine inanıyorsunuz, sallayın gitsin. daha derdini anlatamayan bir varlık sizi nasıl yakacak, salakmısınız la siz, keyfinize bakın bari.
"araf suresi
3 (ey insanlar) rabbinizden, size indirilene uyun ve ondan başka dostlara uymayın. ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!
bir parantez daha. ayette "o'ndan başkasına uymayın denilirken, hangi kafaya hizmet buhari'ye inanıp hadis nakleder, ehli sünnetin diye adlandırdığın tercümelere uyarsın. düpedüz kafa tutmak değil mi şimdi bu ?
bari ayet örnek gösterirken düşünün. "o'ndan başkasına uymayın" ı hangi otun dumanıyla " buhariye inan, elmalılıya uy, fethullah'ın peşinden koş, cübbeliye saygısızlık etme, sületman ateşe inan, said-i nursiye biat et" olarak anlıyorsunuz ?
o'ndan başkasına uymayın demek, o'ndan başkasına uymayın demek işte. daha da geli yok buhari, yok ebu müslim, yok elmalılı...
"örneğin islamın öngördüğü hilafet makamını, rabbimizin emrettiği şeriatı, yazımızı, kültürümüzü, tarihimizi, bize ait olan ve lozanda düşmanlarımıza bırakılan eski topraklarımızı, ezanı (ki adnan menderes yine okunmasını sağlamıştır) vs."
hilafet makamının neresini islam öngörüyormuş ben merak ettim şimdi. tek bir ayet gösterin hilafetle ilgili allah'ı bırakıp size tapayım. hilafet denilen makamın sahiplerine bir bakalım hele;
öz evladını öldüren sultan süleyman; kuran'ın hangi ayetinde evlat öldürülmesine cevaz verilmiştir?
hamamda karı kovalerken ölen sarı selim; kuarn'ın hangi ayetinde 300 kadını bir yere kapatıp her gece birinin ırzına geçmeye cevaz verilir ?
topluca soralım ya da ;
kuran'da öldürmek yasak iken sadece toprak genişletmek için yüzbinlerce kişinin ölümünü emretmek hangi ayetin emridir?
harem olayı islamın hangi prensibiyle örtüşür ?
evlat katletmenin nesi sevaptır ?
kölelik ne zamandan beri serbesttir ?
hal böyleyken hilafeti kaldırmak islama hizmet midir, değil midir ?
"türkiyede çoğunluğun mezhep imamı olan, imam-ı azam ebu hanife (radıyallahu anh) şeriat hakkında şöyle der:
bir kimse: gel beraber gidip şeriata danışalım derse öteki kişi de gitmem, derse kâfir olur. çünkü şeriatı reddetmiş oluyor.
yine bir kimse: şeriat ve benzeri müesseselerin bana bir faydası yoktur, bana şeriatın hükmü geçmez, derse kâfir olur."
kuran " mezheplere bölünmeyin" derken hangi akla hizmet mezhepden dem vurursun. gerçekten bu kadar saf mısınız siz yoksa islam trolümüsünüz ?
kaldı ki ebu hanife öldükten 200 yıl sonra ortaya çıkan bir mezheptir hanefilik. adamın ömrü kuran'la geçmiş, kalkmış bir mezhep uydurmuşsunuz bir de ismini vermişsiniz. yazık.
bir kişiyi karalayacam diye islama bok atmanın lüzumu yok.
yasin suresi 40. ayet: " biz kuran'ı ölülere değil dirilere indirdik"
bu ayetin geçtiği sureyi ölülerin arkasından okuyacak kadar gafiller islam uleması kesilmez mi ...
edit: genç yobazlar rahatsız. götten hadis uydurup, ayet tercüme edip seri eksilemekle olmaz bu işler. varsa argümanın koyacaksın ortaya. yoksa kıçını kırıp oturacaksın köşene.
celebrity olacam diye allah'ın sözünü eğip bükersen sen, sözlükte belki olamazsın ama ahirette olacağından kuşkun olmasın.