mum söndü iftirası ve tepkiler

entry95 galeri0
    45.
  1. e yapılan iftiraya bakınca anlaşılır neden tepki olduğu. aynı iftiranın bir il veya bölge için atıldığını düşünsene, sinirlenmez mi insan, bu ne kadar çirkin bir şey diye?
    lisede yaşadığım yerden dolayı çok alevi arkadaşım oldu, hemen hepsi de çok iyi insanlardı. ailelerini de tanıdım bir çoğunun. şimdi bu insanlara böyle bir iftira atılması benim bile sinirlerimi bozardı. lisede lafı bu mum söndüye getirmek isteyen seviyesizlere çok kızdığım için beni de gizli alevi felan sanırlarmış. sonradan bir arkadaşım söylemişti. fitiranın her türlüsü insanı sinirlendiriyor ama böyle iğrenç olanı tepkiye de yol açıyor. gayet insani bir durum yani.
    1 ...
  2. 44.
  3. burada alevilere karşı "şakayla karışık" yapılan incitici imaları, göndermeleri; bazen bunları da bir yana koyup açık açık alay etme ve aşağılamaları gördükçe yanıtını aramaya daha fazla gerek kalmayan bir sorudur.
    2 ...
  4. 43.
  5. tepki çünkü iğrenç bir şey.
    0 ...
  6. 42.
  7. iftiraya ses çıkarılmayacak mı,tabi ki tepki verilecek,diye cevap verilebilecek sikindirik tespit.
    3 ...
  8. 41.
  9. yalan ne kadar büyükse inananı da o kadar çoktur* sözünü benimsemiş insanların soru cümlesi.
    muhtemel cevaplarından biri şu olabilir***: çünkü eşşeğin zikinden dolayı.
    sünniyim.
    4 ...
  10. 40.
  11. orospu çocuğu değilsen, neden tepki gösteriyorsun?
    2 ...
  12. 39.
  13. şaban:

    -gul yabani diye bir şey yoktur, olamaz. ama olabilirde...

    doc dr c sinan sagiroglu:

    -mum söndü diye bir şey yoktur, olamaz. ama olabilirde...

    edit:
    entry sözlük formati'na aykırı.
    silinme sebebi? yok!
    2 ...
  14. 38.
  15. mantıkılı olanı bu kime söylesen iftira atsan olamayan bişeyi söylesen tepki verir sonuçta agır bir suçlama var.
    birine geri zekalı desek o nasılsa değilim diye tepkisiz mi durur yoksa savunmaya mı geçer. ki bu durum çok daha agır.
    nasıl ki orospu çocugu denilen insan anam orospu değil deyip gülüp geçmiyorsa tepki verip kavga çıkartıyorsa alevilerde olması gerekeni yapıyor.
    eger empati kurarsanız verdikleri tepkinin doğallıgını anlamak hiç de zor değil.
    2 ...
  16. 37.
  17. ensestle suçlanan her günahsızın vereceği haklı tepkidir. şahsım adıma ; anama veya avradıma küfreden bir yavşak için 2 sene yattım içerde. ana avrat bacı bu kadar ucuz bişey mi? hangi dinin kitabında böyle büyük bir hakaret var? yapmayın ! gelde dinsiz imansız olma kardeşim. dini sözde çok iyi bilen, dini tam manasıyla yaşayan insanların kitabında böyle bir atıf, böyle bir rezillik var ise biz hangi dine hangi kitaba inanacağız? bizi dinden kitaptan soğutmayın. iyiyken kötü olmayalım. ana, bacı, eş, çoluk, çocuk hepimizin namusudur ve namusa gelecek her anlamsız kelam cinayet sebebidir. akıllı olun egelerin ve dorukların iyi saatte olsunlarını uyandırmayın saat 05.00 itibariyle.
    1 ...
  18. 36.
  19. zekadan ve empatiden uzak başlıktır.
    şöyle ki;

    peki o zaman... sana 'orospu çocuğu' denildiği zaman neden kızıp kavga ediyorsun madem? eğer annen orospu değilse neden bu tepki genç?
    8 ...
  20. 35.
  21. Çok haklı bir başlık, çooooook... Hemen neden haklı olduğunu açıklıyorum: ateş olmayan yerden duman çıkmaz değil mi ama, gibi bir düşünce tarzıyla yazılmış başlık çünkü. Kendince haklı olabilir tabi. Şimdi bir de bence bakalım: insanın fikri neyse zikri de odur, gibi bir düşünce tarzıyla bakıyorum bende. Yani demem o ki: Mum söndü vardır, aleviler bunu yapıyorlar diyenlerin tümü; bunu içi kaldıran, bunu yapacak tiplerdir. Bu sapıklıktır ve insan olan insan, bunu bir başkasının da yapmayacağını bilir. Dünyada sapık yok mudur? Vardır tabi. Anasına, bacısına göz koyan hatta sokaktaki hayvana bile göz koyan çok sapık vardır bu dünyada. Ama bu insanlar alevi, sünni, yahudi v.s. falan değil, sapıktır. Hiçbir şeyle değil sadece ve sadece sapıklıkla bağdaştırılabilirler. Şimdi ben de mum söndü vardır diyenlerin hepsinin ensest ilişki yaşayan tipler olduğunu söylüyorum. Lütfen hiçkimse tepki göstermesin. Yani sonuçta bunu dile getirenler bunu yapan tipler değilse neden tepki var ki?
    8 ...
  22. 34.
  23. kimse bir iftira karşısında tepki vermeden duramaz. böyle mantıksızca sorulara cevap vermek entry israfı olsada insan yanıt vermeden duramıyor. insan namusu şerefi için yaşar. Mum söndü olayında mumlar sönünce kim kime dum duma .. yok kardeşim öyle bir dünya. ahlakınızdan utanın. vicdanınızdan utanın. Bu iftiranın çirkinliği tartışılamaz. Eskiden cem yapılması yasaktı. Bunun üzerine alevi müslümanlarda geceleri evlerde toplanıp cem zikirlerini habersiz yapmaktaydılar. Yasak olduğu için çok ciddi bir devlet baskısı vardı. Bu nedenle bir tehlike halinde mumlar söndürülüyordu. insanların yaşadıkları güç şeylerden fırsat çıkarıp çamur atmak çok çirkin birşeydir. Bir de bu insanlar müslüman olduklarını söylerler.

    Çamur atarken eliniz de pislenir, unutmayın.
    1 ...
  24. 33.
  25. +ananı zksinler.
    -lan öldürürüm seni.
    +neden ki ananı mı zkiyolar ki tepki veriyosun.
    -kolunu sökerim.

    daha canbebe giyen tiplerin kurabileceği en mantıklı bağıntı da bu kadar olur zaten.
    1 ...
  26. 32.
  27. peki bu mum söndü saçmalığna hangi kültür,hangi etnik köken inanıp karşı mezhepi aşağılamak adına büyük bir gerizekalılk örneği gösterir.
    1 ...
  28. 31.
  29. günümüz dünyasında hala hurafe nedir bilmeyen bir gençliğin olması çok acı gerçekten.

    neden hala ''tepki'' olduğunu, bilmem anlatabildim mi?
    0 ...
  30. 30.
  31. daha önce hiç iftiraya maruz kalmamış insanın tepkisidir. beyni gram çalışmamaktadır ayrıca.
    söylediği söz ağzından değil, kıçından çıkmaktadır.
    abicim, biraz düşünme yeteneği olan biri bırak aleviyi insan olan birinin öyle bir şey yapmayacağını bilir.
    bilmiyorsa bile biraz araştırma gereği duyar.
    her yerde yazar o olayın nasıl ortaya çıktığı, ve asıl amacın ibadet esnasında osmanlı askerlerine yakalanmamak olduğu.
    ama bizim milletimiz ne okumaya, ne de araştırmaya hevesli olmadığı için böyle götten çıkma bilgilere balıklama dalmakta.
    zaten okuyup araştıran bir millet olsak böyle bir şeyi tartışma gereği duymazdık.
    (bkz: neyse olm ya ben bi şey demiyom)
    1 ...
  32. 29.
  33. bunu anlamanın en kestirme yolu empatidir. misal, senin anne şöyle böyle deseler ne dersin? tepki gösterince annen şöyle böyle mi oldu? noldu şimdi?
    0 ...
  34. 28.
  35. insanların namuslarına, edeplerine düşkün olmaları nedeniyle bu konularda atılmış bir iftiraya haliyle verdikleri bir tepkiye şaşan eşhas söylemidir. azıcık empati yapınca tepkinin nedenini anlamak zor olmasa gerektir, ama ya aşırı saflık, ya da art niyet söz konusudur böyle bir soruyu soranlarda.
    1 ...
  36. 27.
  37. 26.
  38. -hamdi abi ananla ilişkin varmış diyorlar ?
    + yok öyle birşey kamil ben bu duruma tepki vermiyorum gerçek değil nasıl olsa.

    (bkz: yuh artık)
    2 ...
  39. 25.
  40. çünkü 'çamur at izi kalsın' cevabı verilmesi gereken anlamsız sorudur. ya da ;

    (bkz: çünkü eşşeğin zikinden dolayı.)
    1 ...
  41. 24.
  42. islam yalan değilse her eleştiride neden çemkirme ihtiyacı duyulur sorusunun ikizi.
    4 ...
  43. 23.
  44. allah diyen aslanın biraz daha götünü yırttığında üretebileceği soru.
    0 ...
  45. 22.
  46. (bkz: şuyuu vukuundan beter)

    adın çıkmaya görsün. yazıktır yapılanlara. birey olarak düşünsenize anacığınızın sekreter/asistan falan olduğunu. bunu az buçuk piç arkadaşlarınıza nasıl söyleyebilecek, başkalarıyla paylaşabileceksiniz?
    yarı orospu çocuğu muamelesi görmektense alakadar olmamayı tercih eder çoğunluk.

    şimdi adamların adı bir grup kendini bilmez yüzünden ensest olup çıkmış. hoş bir durum değil. her yerde bu nahoşlukla önyargılı karşılanmaktan, sürekli öteki olarak lanse edilmekten nefret eder haldeler haliyle. şimdi bu durumda az buçuk, bi kıttik empati yap.
    halen düşüncelerin değişmediyse zaten senin için yapabilecek bir şeyimiz yok.

    daha da örneklemek gerekirse kapıkule'den öteye gidince çoğunluğun hala fes giyiyor musunuz?/ deve skiyor musunuz? diye sorması hoşunuza nasıl gitmiyorsa mümkünse vazgeçin artık şu rezilliğinizi ortaya koymaktan.
    2 ...
  47. 21.
© 2025 uludağ sözlük