bence muhteşem yüzyıl insanın kendine yakışanı giymesidir. düşünsenize insan uzun entariler, ipek mintanlar giyip kavuğuda başına taksa, biraz da sakal biraksa ne güzel olur.
eğer süleyman yerine behzat ç. olsaydı, sarayın balkonunda keman çalan ibrahim'e "bi sus la bi sus amınakoyum" der daha sonra o kemanın yayını götüne sokardı.
tarihsel gerçekliğini falan yargılamayacağım . neticede eğlencelik bir iş ama çekiminden senaryosuna , dekorundan oyunculuklarına bu kadar ucuz bir prodüksiyona bu kadar kapılıp gitmek nedendir? bir nev'i müge anlı programı , evlenme programı melezi gibi düzenlendiği için olabilir mi ? bugüne dek toplumun orta - alt katmanlarının hayatına yönelik röntgencilik şehvetini, hayatlarını hiçbir zaman bilemeyeceğimiz, yaşayamayacağımız soylulara yöneltip "onlar da sizin gibi" demek için mi. türk muhafazakarlarına "korkma padişahlar ve karıları da şekli başka tutup istedikleri gibi yaşıyorlardı" demeye mi getiriyorlar ? ya da "bak kızım insani gelişme , eğitim , ahlak , kültür, görgü falan gerekmez az güzel ol , yap cadılığı,sinsiliği bak hayattan neler alacaksın" mı alt mesaj. erkeğe" çal çırp, yağmala , evdekini,evdekileri paraya boğ en muteber adamsın boşver , sen işi şehzade çıkarmak olan ve duygusal sorumluluktan münezzeh bir damızlıksın mı " diyorlar ?
burada ota boka çemkiren dinciler , kadın hakkı diye kendini yırtan feministler, nizam-ı alem için kendini kurban etçek gibi ateşli yazılar yazan milliyetçiler ve daha da önemlisi sanatsal beğeniye ve estetik duygusu olduğuna inanan insanlar bu diziye ( ve benzerlerine) nasıl tahammül edebiliyorlar ?
not : evvelsi hafta misafirlikte bir tam bölüm seyrettim . izlemeden sallamadım.
bizler muhafazakar insanlarız;
-iliklerine kadar boşalıyorlar biz bişey diyomuyuz ama bundan sonra o dizi izleme yaşı +24 olmalı bizim görevimiz gençlerimizi kötülüklerden korumak
--Rcp Tayyeap ERDOĞAN