muaviye

entry188 galeri1
    26.
  1. şiilerin hiç sevmediği, ama ehl-i sünnet inancına göre sahabi olduğu için hakeret edilemeyen kişi.
    3 ...
  2. 27.
  3. sahabi olduğu için, müslümanların ağır kelimeler kullanmadığı kimsedir. yoksa tabii ki hazret-i ali haklıdır.

    tabii, yıl olmuş 2012, hala onunla uğraşıp bir şeyler ispatlamak istediğini sananlar var. siz onu bırakın da, hazret-i ali'yi bir anlayın bence... "allah'ın arslanı", kendisinden önceki üç halifeye neden ve nasıl biat etti?
    7 ...
  4. 28.
  5. ürdün ve şam fetihlerinde önemli görevlerde bulunmuş; kıbrıs'ı fethetmiş değerli bir kimsedir.

    büyük bir stratejist, çok maharetli bir idarecidir. haklı haksız kısmı bir yana, takip ettiği politika uluslararası ilişkiler ve kamu yönetimi öğrencilerine ders olarak okutulmalıdır.
    1 ...
  6. 29.
  7. islam'ı arap dini haline getiren, islam içerisindeki ilk kavgaları ve bölünmeleri yaşatan, günümüzde bile ektiği nefret tohumları yandaşları tarafından sulanan şahıs.
    3 ...
  8. 30.
  9. o gün ola göreydim, düşer iken divana;
    sıratta seyredeydim, geçer iken o yana.
    0 ...
  10. 31.
  11. osmanlı padişahları'nın ikisinin ismini taşıdığı sahabedir. şii taifesinin o büyük insana küfretmesinin önüne geçmek için "bayezid" yani "yezid'in babası" ismini taşımışlardır.
    0 ...
  12. 32.
  13. muaviyeye hazret diyenler çocuklarının adını muaviye koysunlar ve yetinmesinler bir tane daha çocuk yapıp onunda adını yezit kosunlar. hadi kolay gelsin
    3 ...
  14. 33.
  15. soysuzun ağa babasıdır. keşke dünyaya gelmeseydide, kendide, piçide olasaymış.
    1 ...
  16. 34.
  17. 1.yezid' in babası, Hz. ali ile cenk meydanında hakem olayını başlatandır.

    konuyla ilgili muaviye ile muhammed bin ebubekir (hz. ebubekir oğlu muhammed) arasında mektuplaşma :

    "Muhammed Bin Ebu Bekir' den Büyüklük taslayan Muaviye' ye
    Allaha itaat edenlere selam olsun.
    Yuce Allah , hiçte ihtiyacı yok iken halkı yaratı.Kimileri büyük ve olgun ,kimileri zavallı ya da mutlu etti. Sonra Vahy ile donatarak bir peygamber gönderdi.Onu bilgi ve hikmetle zenginleştirdi.
    Ona kitap indirdi. Kendisi insanların ilki ve başı oldu. inandı ve müslümanlığa inandırdı. Kardeşi ve amcası oğlu ali ibni talibide hemen ona uydu. Peygamberi tecavüzlerden korudu. Korkulu günlerde ona destek oldu. Savaşlarda savaş hazerde hazer oldu. islam ve peygamberin yolundaki gayreti ve emeği inkar edilemez. Bunlara rağmen bakıyorumki, onu bastırmağa çalışıyorsun. Senki sensin kendisi ise her sıkıntıda kendini ortaya atıyor islamın en üstünü ve birincisidir. insanlarında en doğrusudur. Halkın en erdemlisi ve eşlerin en hayırlısıdır. Amcası uhudda şehitlerin sultanıdır. Babası peygamberin koruyucusudur. Sen ise laneti hak ediyorsun sen ve baban durmadan karıştırıyorsunuz. Allahın nurunu söndürmeye uğraşıyorsunuz. Bunun için halkı toplayıp fitne dağıtıyorsunuz bu yolda haram para harcıyorsun. Kabileleri bir birine düşürüyorsunuz.
    Baban bunun üzerine öldü sende bu yolda miras yedin. Bunları tasvib edip sana sığınanlar allah ve peygambere karşı bölücülük ve nifak yapanlardır. Aliye hak verenler allahın kendi kitabında kutsadığı kanları ve canları ile inan muhacir ve ensarlardır.
    Allahtan korkmuyorsun ve kendini ali ile eşit kılıyorsun ali ki resulullahın varisi ve vasisi dir.
    Sen kendi batılınla bu dünyayı ve onun nimetlerini daha çok sevmeye bak şişinmelerinde ibni as sana güç versin bilki tükeneceksin gururunda bitecektir. Bakalım beklenen parlak sonuç kimin lehine olacaktır.
    Ancak şunu bilki sen bu yaptıklarınla allah karşı geliyorsun allahın emanetlerine ihanet ediyorsun. Unutmaki sen bu gururunla tanrının mürakkabesi ve baskısı altındasın Hüdaya uyanlara selam olsun."

    MUAViYE' NiN MUHAMMED BiN EBU BEKiR' E YANITI

    "Muaviye bin sahırdan babasına benzemeyen muhammed bin ebu bekire;
    Allaha itiat edenlere selam olsun senin çürük görüşlerini yansıtan ve babasını azarlayıp müşkül duruma sokan, kuruntulu mektubunu aldım.
    Mektupda; ali ibni ebu talibin üstün kişiliğini ve peygamberin yanındaki yüce mevkiini hizmetlerinide anlatıyorsun sen başkalarının yiğitliği ile övünüyorsun allah şüktretki bu yiğitliği sana değil bir başkasına vermiştir.
    Peygamber zamanında babanızla birlikte ibni ebu talibin değerini ve hakkını biliyorduk. Yüce allah peygambere vereceğini verince verdiği vahiyler tamamlayınca ve islam hücetini gösterince peygamberini aldı. Peygambberden sonra babanız ve onun faruku ( Ömer) alinin ilk hakkını gasp eden ve onun emirlerini dinlemeyenler oldu. Babanız ile faruk birleştiler hilafeti zapt ettiler. Onuda beyatlarına çağırdılar. O red edince ona sorunca ona sorunlar çıkardılar. Ona hiç görevde vermediler. Ondan herşeyi gizli tuttular.
    Sıra onlara gelip bu dünyadan göçüp ölünce osmanı ayaklandırdılar. Osman onların istediği yöne yürüdü. Siz dostunuz birlikte ona karşı geldiniz ortalığı karıştırdınız. Osmanı ortadan kaldırdınız.
    Ebu bekirin oğlu sen yaptıklarının kefaletini ödeyeceksin sen dağların kanatları yanında kendini kaç gram sanıyorsun?
    Baban yer yaptı mülk inşa etti biz babanızın yaptıklarının devamıyız yapılanlar doğru ise bunların başı babandır. Yanlış ise biz onların ortaklarıyız babandan gördüklerimizi sürüyoruz baban başlatmasaydı ve önderlik etmeseydi, biz bugün ibni ebu talibe karşı gelmezdik. Alini dediğine uyardık ama bunları bize öğreten bizi alıştıran ve bizden önce karıştıran babanızdır. Babanızın gösterdiği yolda yürüyoruz onun yaptıklarını benimsedik.
    Bu durumda sen önce babanı ayıpla yada sus. Allaha dönüp tövbe etmesini bilenlere selam olsun."

    Sonuç Osman' ın katilleri arasında linç etmeye çalışanların içinde ebubekir oğlu muhammed de bulunmuş olmakla beraber osman' ın tek sözüyle utanmış, arkasını dönüp gitmiştir, ama muaviye osman' ın katillerini fellik fellik bulacağına bulacağını söylemiş, haklı haksız olaya karışan kim varsa öldürmüştür.

    Ebubekir oğlu muhammed' in öldürülüşü bir merkeple beraber yakılarak olmuş, ne bedeni, ne izi bırakılmıştır.
    Zaten muaviye' nin cevap mektubuna bakarsanız, muaviye' nin ne kadar tehlikeli ve kararlı olduğunu hissediyorsunuz.
    "sen dağların kanatları yanında kendini kaç gram sanıyorsun?"
    1 ...
  18. 35.
  19. Zalimlerin başı, iktidar hırsıyla islama zarar veren insancık,
    Sakın ha kendisine hazreti demeyin!
    2 ...
  20. 36.
  21. Emevi kabilesinden bir zat. Mekkenin fethi ile müslüman olmuştur. Muaviye işte oğluda yezid. hakem olayında hile ortağı adam. Ehl-i beyte verdiği sözü tutmamış olan adam. Hilafeti oğluna bırakarak islamiyeti krallığa çevirmiş olan adam. Adı muaviye olan yezid olan bir sunni gösterin. Başına bazı kesimin hazret eklemesi tamamen peygamber efendimiz (s.a.v.) zamanında müslüman olması ile ilgilidir. Başına getirilen hazret ten dolayı bu kadar tantana yapmak ne kadar gereksiz ise, hazret eklemeyi bu kadar önemsemekte o kadar yersizdir. Yıll olmuş 2013, Cihan olmuş islama düşman hala uğraştığınız şeye bak. Huzur mahşerde Allah size niye muaviyeye hazret dedin demedin diyemi soracak yoksa Ashaptan devraldığın cihadı neden tamamlamadın diyemi soracak.
    6 ...
  22. 37.
  23. Muaviyeye Hazreti denmez Çünkü, haksız yollarla hilafete geçmiştir.
    Hz. Ali efendimize saygısızlıketmiştir. Ve camilerde onu kötüleyen hutbeler verdirmiştir.
    Paygamber çok sevdiği torunu Hz. Hasanı zehirletmiştir.
    Kendine şatafatlı saraylar yaptırmıştır.
    Sünni kaynaklar ve Şii kaynaklar farklı şeyler yazıyor.
    2 ...
  24. 38.
  25. hazret-i muaviye osmanlı'da iki padişaha isim babalığı yapmıştır..
    yıldırım beyazıd ve ikinci beyazıd.. beyazıd, yani yezid'in babası demek..

    osmanlı türk'ü o eshab-ı kiram'a karşı o kadar edeplidir ki, muhammed demez mehmed der.. fatıma demez fadime der.. oğluna kızdığı zaman, olur ya hakaret eder.. o mübarek isme hakaret olmasın diye, muhammed'i mehmed diye çağırır.. haricilerde hazret-i muaviye'ye hakaret etmesin diye ismi bu şekilde koymuş, ince gönüllülük göstermişlerdir..

    biz imam-ı şafi, imam-ı azam, molla cami, molla hüsrev, molla gürani, fatih sultan mehmed, gazi murad gibi zatların hazret dediğine dil uzatmayız.. uzatılırsa o dil için iyi olmaz..

    hazret-i muaviye resullullahın kayın biraderidir, vahiy katibidir.. resullullah'ın müstecap dualarına kavuşmuş bir insandır.. her insan hata yapabilir.. insanın hataları eksiriyete atfedilemez.. siz şiilerin iftiralarına inanmayın.. onlar hazret-i ali'nin katili ibn-i mülcem'e türbe yapar, sonra da kartpostala bastırıp dağıtırlar..
    müslümanlar resulullahın buyurduğu "eshabıma dil uzatan beni incitmiş olur" hadis-i şerif'inden korkarak resulullahın arkadaşlarına dil uzatmaz..
    4 ...
  26. 39.
  27. muaviye hz hamza'nın kalbini parçalayan kadının oğludur. peygamber efendimizin vahiy katipliğini yapmış olması özünü inkar ettiği anlamına gelmez. ayrıca peygamber efendimizin damadı Hz Ali'yi ve iki torununu alçakça şehit etmiştir. acımasızca birçok masum insanın kanını akıtmıştır.

    yani muaviye'nin islamiyetle uzaktan yakından ilgiisi yoktur. cahiliye dönemindeki eski arap adetlerini islamiyete mal etmeye çalışmıştır. kendi düşüncelerini hadis-i şerif adı altında yaymıştır.arapların üstün olduğunu fikrini ortaya atıp ırkçılık yapmıştır. bu ırkçılığı yüzünden türkler islamiyetle geç tanışmıştır.
    2 ...
  28. 40.
  29. peygamber efendimizin akrabasıdır. muaviye ve hz.muhammedin büyük dedeleri kardeştir.
    2 ...
  30. 41.
  31. hazret-i muaviye hakkında yanlış anlatılanların bazısına istinaden yazıyorum..

    hazret-i hamza'yı şehit eden zenci köle vahşi'dir.. daha sonra iman ile şereflendi.. resullullah efendimiz'e uhud günü vahşi'ye beddua edin dediklerinde "vahşi ile hamza'yı kolkola cennet'e girerken gördüm, beddua etmem" buyurdu..

    hazret-i hamza'nın ciğerini ısıran hazret-i muaviye'nin annesi hind'dir.. daha sonra iman ile şereflenip, mücahide hanımlardan oldu.. hazret-i muaviye'nin babası ebu sufyan müslüman olmadan evvel azılı islam düşmanıydı.. o da daha sonra iman ile şereflendi, çok yaşlıyken yapılan bir harpte bir gözünü başka bir harpte bir gözünü kaybetti.. resulullah efendimiz; "bu dünyada iki gözünün şifa bulması için mi, ahiret nimetlerine kavuşman için mi dua edeyim" diye buyurunca ahireti tercih etti.. önce azılı bir islam düşmanı idi, iman ile şereflenince gayretli, kahraman bir mücahit oldu...

    hazreti- hasan'ı hanımı zehirlemiştir.. kendisi çok hanımdan boşanmıştı.. hazret-i ali hutbede "oğluma kızlarınızı vermeyiniz, o kızlarınızı boşamaktadır" buyurdu..

    hazret-i hüseyin'i şehit ederek, islamiyet'e büyük zarar veren ömer bin sad adlı velid bin muaviye'nin kumandanıdır.. velid buna hazret-i hüseyin'i şehit etmesini emretmedi.. kendisini tevkif edip alıkoymasını emretti.. hazret-i hüseyin'in şehadetinde velid'in büyük hataları vardır.. fakat hazret-i muaviye'nin bir dahli yoktur.. hazret-i muaviye oğluna ehli beyt hazretlerine iyi davranmasını, onları incitmemesini istedi.. velid babasının nasihatini dinlemedi..

    edit: hazret-i muaviye'ye resulullah efendimiz "melik olduğun zaman insanlara yumuşak davran" buyurdu.. hazret-i muaviye hazret-i ali döneminde karışıklıklar çıkınca resulullah'ın haber verdiği zamanın geldiği zannederek ictihat hatası etti.. hazret-i ali "hazret-i muaviye'nin ordusuyla harp ederken "kardeşlerimiz bugün bizden ayrıldı onlar bunun için günaha girmiş değillerdir" buyurdu.. sünni inancın görüşü de budur.. ehli sünnet her iki tarafı da kötü bilmez.. imam-ı şafi "allah-ü teala o büyüklerin kanlarına ellerimizi bulaştırmadı, biz de dillerimizi bulaştırmayalım" buyururdu..
    6 ...
  32. 42.
  33. 43.
  34. islam'daki hazretler, masumlar, efendiler kervanında yerini alan, bir de cennetlik on kişi hikayesine sokulan adamlardan biridir.
    yahu akıl var mantık var, cennetle müjdelenme hikayesine aklı başında adam nasıl inanır.
    bu hazretler masumlar üzerinden getirilen kavgalar yüzünden bu haldeyiz.
    islam'da daha doğrusu peygamber döneminde böyle ''azizler'' inşa etme yoktur.
    objektif olacaksınız, her sahabi cennetlik olacak değildir, her vahiy katibi hazret olacak değildir. peygamberin soyundan olanları ise asla ve asla masum ilan edilemezler.
    ne ali hazrettir benim için ne de muaviye. ne çektiysek bu hazretler üzerinden yapılan kavgalardan çektik zaten.
    allah'ın resulunu bilirim sadece ve kur'an'ını!

    ayrıca muaviye ile sünnileri özdeşleştiren safevi devşirmeleri de var. cahile söz anlatmak gayet güç. ulan ebu hanife bu adam döneminde hapislerde çürüdü daha doğrusu muaviyenin oğulları döneminde. kufe'de ali'yi hasan'ı huseyn'i satıp ölüme terk eden sözüm ona ali şiası sünnilere bok atacağına kendi boklu geçmişlerine baksınlar en evvela.
    bu dini iki halka arasına sıkıştırmışız, birincisi emevilerin mevali dedikleri islam'ı özümseyememiş, ömer'in kadisiyede burnunu yere sürttüğü sasaniler ve devamındaki safevi artıkları ve diğeri ise arapçılığı islam sanıp muaviye'yi onu bunu herkesi hazret ilan eden kendine ehli sünnet diyen cahiller.
    bu mu lan din? iki kesiminde ortaya koyduğu din anlayışına lanet olsun. bana kur'an yeter.
    2 ...
  35. 44.
  36. islama kapitalizmi sokan kişidir. bu adamı tanımak isteyen gitsin ülkenin başbakanın yaptığı siyasete baksın. bir farkı yok bu hükumet muaviye siyaseti yapıyor.
    0 ...
  37. 45.
  38. Kısas-ı enbiya 6.cilt sayfa : 287’den mealen :

    '' Ey Kayser-i Rum ! Eğer Şam üzerine azimetin tahakkuk ederse ( askeri harekatın gerçekleşirse diyor) sahibimle ( yani dostum hz.ali ile ) derhal musalaha ederim ve ona mukaddimetül ceyş olarak senin üzerine varırım. Ve billahil kerim, payitahtın olan sisli, dumanlı konstantiniyye şehrini yıkıp yakıp kapkara kömür haline getiririm ve yerden havuç çekilip koparıldığı gibi seni mülkünden çekip çıkarırım ve seni dağlarda domuz çobanı yaparım. '' şeklindeki mektubuyla bizans'ı korkutan büyük komutan ve devlet adamı. şii propagandaları sonucu sahabe olmasına rağmen hatta hakkında hadisi şerifler olmasına rağmen, peygamber efendimizin kendisine hadislerde duaları olmasına rağmen bazı odaklarca kötü biri gibi gösterilir. tarih ortada...
    2 ...
  39. 46.
  40. 47.
  41. karşılaştırmak gerekirse günümüz Tayyip'i.
    0 ...
  42. 48.
  43. arabın tarihinin en büyük hükümdarı.

    muhammedin sülalesini, koskoca peygamberin ailesini iktidardan indirirken islamı da aynı şekilde devam ettirerek yapması bu işleri bu şekilde nitelemenin en büyük sebebi.
    0 ...
  44. 49.
  45. zihniyeti, kemdilerine "islam" ünvanı veren ülkelerde hüküm süren kötülük kavramı.
    0 ...
  46. 50.
  47. arapların nazarında en az mitolojik arap kahramanı Antarah ibn Shaddad kadar değerli olan biri.
    muaviye karmaşık değil gayet net bir adam. ümeyye oğullarının cahiliye dönemindeki gücünü, islam sonrasında iki katına çıkarmış, hatta ve hatta araplara yüzyıllarca kök söktüren bizans ve pers gibi iki büyük deve islam'ın sahte ideolojik dinamizmi sayesinde kök söktürmüştür. muaviye'nin islam ile bir derdi yoktu, çünkü islam onun emellerine hizmet eden tetikleyici bir güçtü. orta çağ aklı tetikleyici bir güç gerektirmiştir her zaman, bu da dindir. aydınlanma çağından sonra bunun yerini seküler ideolojiler aldı malumdur.

    muaviye'nin parladığı ilk olay yermük savaşı olmuştur, hatta abisi yezid yermük savaşında ciddi şekilde etkili olmuş ve o savaşta ölmüştür. şu kaçınılmaz bir gerçek ki muaviye yetenekli bir askerdi. bu sebepten hz.ömer kendisini şam valiliğine atamıştır. şam deyince aklınıza bugün ki şam yani Dimeşk gelmesin, şam esasen bugün güneydoğu anadolu'da malatya önlerinden başlayıp, ürdün'ü lübnan'ı içine alan geniş bir coğrafyadır ve bizans pers çekişmesinin kilit noktasıdır. yani gereğinden fazlaca değerli bir bölgedir o dönemde, şimdi de olduğu gibi.

    tabi muaviye'nin şam valiliğine atanması onun elini güçlendirmiştir, çünkü sasanilerin vilayetlerinden gelen ganimetlerin belki 10 katı şam beldesinden geliyordu. şam stratejik olarak diyar-ı fars'tan daha mühimdi. nitekim muaviye şam valiliği sırasında kıbrıs, rodos likya gibi bölgeleri kontrol altına almış hatta bizans donanmasını akdeniz'de ağır bir yenilgiye uğratmıştır. sonrasında anadolu içlerine kadar gelmiş, hatta istanbul'a kadar eli uzanmıştır, istanbul karaköyde'ki arap camii oğlu yezid döneminde eski bir kiliseden mescide çevirilmişti. çünkü muaviye özellikle istanbul konusunda hassas davranıyordu. bana kalırsa ömrü yetseydi istanbul'u da kuşatacaktı. buna rağmen istanbul'da ciddi bir askeri güç barındırdığı da tarihsel olarak sabittir.

    bu bakımdan muaviye arapların gözünde milli bir kahramandır; yüzyıllarca fars ve bizans'ın kölesi olan bir halk, bir anda onlara hükümran oluyor ve onları aşağılıyor, hatta onlara isimde takıyor; ''mevali''. muaviye araplardaki kabileci ve nesepçi ruhu (islam bununla savaşmıştır aslında) diriltmiş, arap halklarına kendi içinde islam'la çelişik enaniyeti doyuran zaferler yaşatmıştır.

    mesela yezid bin muaviye tugayı gibi şeyleri duyduğumda şaşırmıyorum. bazıları ise kızıyor, bu o kadar mantıksız bir şey ki; uç ve alakasız bir örnek ama algılarınıza hitap etmek açısından şunu yazayım; bir ingilizin bizi atatürk'ü seviyor, onunla gurur duyuyor olmamıza kızması gibi bir şey bu. milliyet esaslı bir hayranlık muaviye'ye karşı duyulan sempati. arap şovenizmi yani.
    ayrıca araplar arasında muaviye ile ali arasındaki görüşe bakıldığında bizlerdeki ''şah ismail de bizim yavuz da'' yaygarasına benzer bir durum var. tabi bu arap şiiler için geçerli olmasa da, muaviye'yi onlara sorduğunuzda diğer halklara karşı olan zaferlerini içten pazarlıklı bir övünme ile anlatırlar. yani muaviye her durumda onların gözünde mühim biridir.
    muaviye'nin siyasi realitesi budur, kendisinin siyasi, askeri bir deha olduğu tartışmasız bir gerçektir. Dühat- ı Arab yani arabın dört dahisi derler ya, boşuna denmediği tarih ile sabittir.

    ali ile olan münakaşalarına gelince bu konuda sonuna kadar haricilerin yanındayım, çünkü onlar muaviye ile ali'ye tek bir soru sordular;

    --spoiler--
    neden habeşli zenci müslümanlar da halife olma hakkına sahip olamıyor, neden sadece kureyş?
    --spoiler--

    bu soruya ne ali ne de muaviye cevap veremedi, sonrasındaki acı olaylar, bunun paralelindeki siyasi-fıkhi yalanlar, cinayetler, entrikalar ve daha neler neler...

    bu mevzunun islami olan eleştirisini sonraya saklıyorum, bu olayın dünyevi, siyasi bir analizidir. bir de şöyle bir gerçek var ki islam tarihinde hep atlanır, ne her sahabe gökteki yıldızlar gibidir ne de ali ilmin kapısı.
    çünkü bu tür dini kılıfa sokulmuş yalanlarla halkları yüzyıllarca kandırdılar, yüzyıllarca insanlar dinin afyon yüzü ile uyutuldu. kutsallar dikildi önümüze, putlaştırılan islami figürleri eleştirme hakkına her nedense birileri şerh düştü. bence bu putları yıkıp açık bir dille konuşmak gerek.
    peygamberin ölümünden sonraki ilk 50 yılı peygamber'e ihanet olarak algılıyorum, çünkü çok ciddi oranda cahiliye aklına dönüş vardır bu dönemde, hem de her kesimde.
    muaviye arapçılığı kendi varlığının amacı olarak gördü, islam'ı da bu yolda bir ideoloji. dedim ya bu yüzden muaviye'nin islam ile bir kavgası yoktu. ama muaviye bir şeyin de müsebbibi oldu ki, kendisindeki arapçılık ruhu diğer toplumlardaki şuubi damarı canlandırdı ve bugüne değin mezhebi ayrılıkların temelini bizzat muaviye atmış; abbasiler ise filizlendirmiştir.

    muaviye'den nefret etmek iran için haktır, şam'ın için haktır, lübnan için filistin için haktır; orta asya için haktır çünkü çok can yaktı, çok ocaklar söndürdü; nice yenilmezlerin soyluların çocukları firdevsi'nin dediği gibi ''deve sütü içip çekirge yiyen'' arabın ayakları altında ezildi, horlandı can verdi.

    muaviye arabın dahisi; acemin ise canisi olmaktan hiçbir zaman kurtulamayacaktır.

    not: acem denince akla iranlılar gelir ya da onlar olduğu sanılır, ancak doğru değildir, acem arap olmayan tüm halklara denir.

    edit: ayrıca kendisinin sünnilerle hiçbir bağı yoktur, bu bir kısım ve cahil olarak nitelediğim alevilerin, şiilerin iftirasıdır. bu edebiyatı bıraksalar iyi olur. bunu dillendirene kadar kerbela'da huseyn'in başını kesen Şemr b. Zülcevşen'in sıffin'de hz.ali'nin yanında muaviye'ye karşı savaşıyorken, nasıl oldu da kerbela'da huseyn'in başını kesecek noktaya geldiğini, kufe ehlini ve sıffin savaşında muaviye'nin yanında ali'ye karşı savaşan ali'nin abisi akil'i açıklasınlar. açıklayabilirler mi? hiç sanmıyorum.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük