ebu zerri çöle sürgün ettiren, halk sefalet çekerken gelen vergilerle kendine saray yaptıran halife osman a yakınlığı sayesinde mal mülk sahibi olan sermaye müslümanları tarafından sevilip halkı ezen kişinin faziletidir. gerçek müslümanlık zengini korumak değil kardeşi açken tok yatmayan kişinin yaptığı peygamber müslümanlığıdır. lakin ellere altın deriye ipek temas edince işler karışır.
Faziletleri mi?
Hz. Ali'ye karşı çıkıp güç peşinde koşması, hz. Hasan'ı zehirlemesi, müslümanlığa nifak sokup ilk ayrılığı başlatması, hz. Ali ile savaşması (bkz: Sıffin Savaşı), halkı sefalet içinde süründürmesi, islamın zehiri olan emevi hanedanlığını başlatması gibi faziletler mi?
Ulan Babası (bkz: ebu süfyan)'la anası (bkz: hind binti utbe), oğlu (bkz: yezid bin muaviye) kim ki muaviye kim olsun.
Doğru ya, sizin için ayşe bir örnek kadın, yezid de hazret.
Muaviye'nin faziletlerini saymanıza niye tepki gösteriyorsam?
olup olmadığının Kur'an ışığında değerlendirilmesi gereken faziletlerdir.
kaynağı belirsiz menkıbelere itibar edilmez.
eğer bu şahıs bir masumu bile zehirlemişse o zaman Allah bunun hesabını sorar.
Sormaz mı dersiniz?
En büyük fazileti ehlibeyti yok etmek islami saptırmak.Bunun bide yezit diye piçi vardır kerbelada Hz.Hüseyin basda olmak üzere birçok müslümanın kanını dokmuştur.
Bu ehli sünnet Müslümanlarını anlayamıyorum. Bu veledi zinayı aklamak için dine yeni hükümler eklemekten bile sakınmıyorlar. Neymiş efendim sahabelerin hepsi müctehitmiş içtihat hakkına sahiplermiş sıffında Muaviye içtihat etmişmiş. Üstelik hata yaptığı halde üstüne bir de sevap kazanmışmış. inanın böyle bir inisiyatif peygamberlere bile tanınmamıştır.
Hadi diyelim dinde böyle bir kural var peki bu üçüncü halife Osman'ı öldürenler için de geçerli mi? Malum onu da sahabeler öldürdü hatta kapıyı kırıp içeri giren ilk kişi ebubekir'in oğlu Muhammed'dir.
Peki sıffında hz ali yenilip öldürülseydi bu da içtihat gereği işlenmiş bir cinayet mi olacaktı?
Yezid'in ordusunda da sahabeler vardı bunlarda içtihat ederek mi hz Hüseyin'i şehit ettiler?
biz sahabelere karşı susmakla emrolunduk. Çünkü onların hesabı yüce allaha aittir. Sevmek ise fıtridir. iradi değil. Karışık siyasi ve çalkantılı dönemleri tarihçiler konuşsun. Bu konuda Rasülullahı (s.a.s.) seven susar konuşamaz. Toplumların başına hep layık olduğu idareciler gelmiştir. Emirleri suçlayıp toplumları görmezden gelmek adalet değildir. Herkes layık olduğu şekilde yönetilir. Her emir sahibi hesaba çekilecek..
Siz sahabelerin hatalarını gizledikce ışid vb. Örgütlerin arkası kesilmeyecektir. O örgütlerin referansı bu toz kondurmadığınız sahabelerin uydurduğu hadislerdir.