eser re minör tonundadır. mozartın kariyerinde yazdığı en acıklı orkestra girişlerinden birisine sahiptir birinci bölüm(allegro). piyano esere çok sonradan katılır, orkestra girişi öylesine güzeldir ki hiç bitmesin istersiniz. piyano girdikten sonra orkestranın giriş kısmında sunduğu müzikal malzemeyi işlemeye başlar. ama eserin ortalarına doğru orkestra piyanonun "sözünü keser" ve sanki "sen şimdi bi daha beni bi dinle" der...
birinci bölüm diğer bütün mozart piyano konçertolarındaki gibi sonat formundadır. yani ana tema (a teması) yan tema (b teması) ve bu ikisinin birbirleriyle çatıştırıldığı orta kısım... birinci bölüm sonunda gene her "klasik" dönem eserindeki gibi solistin tamamen yalnız olarak çaldığı bir kadans (kadenza) mevcuttur.
ikinci bölüm ; müzik tarihinin en tanınan bölümlerinden birisidir. çocuk şarkısı mıdır, büyük şarkısı mıdır, bilinmez...bu koncerto nun bu bölümü birçok filmde fonda kullanılmıştır. bu bölüm tek başına mozart dehasını temsil edebilir. gerçekten hiç yabana atılmaması gereken bir müzik parçasıdır (bölüm başlığı : romanze -romans)
son bölüm biraz karışık bir rondodur, anlayana aslında bu bölümde çok güzeldir, ama bu öyle yalın değil biraz karmaşık bir güzelliktir. (allegro assai)
bu eserin birçok iyi yorumudu mevcuttur, ama piyanonun "atası" sviatoslav´dan dinlemek ayrı bir zevktir (sviatoslav richter)...yukarıda verdiğim linkler bu eserin sviatoslav´ın zor bulunan mozart d- moll klavierkonzert nr.20 kv.466 kaydının ta kendisidir.
http://youtu.be/3dkK1iw2SMk Burada piyanistin orkestrayı da yönettiği eserdir. Mozart ayrıntılıdır, yine de candır. Bir gün çalmak nasip olacaktır umuyorum.
Bir kısmını dinlediğimde beethoven ın sandığım Mozart Eseri. Mozart ın ender minör tondaki piyano konçertolarından. Minör olması onu karamsar yapmış, romantik döneme kaydırmış o yüzden kulağa sanki Mozart yapmamış gibi geliyor. Cidden bir 17yi dinleyin bir 23ü bir 21i dinleyin bu çok alakasız durur. Buhranlı anında yazmış olmalı. Yine hızlı yavaş hızlı şeklinde yazılmış. Paganviodio nun da dediği gibi eser en acıklı orkestra girişlerinden biridir Mozart için. Piyano esere orkestradan sonra girer genelde olan budur. Mozart ın ünlü konçertolarından biri Youtube da pekçok kaydı vardır. Piyanistimiz gülsin onay da çalmıştır zamanında.