imam Cafer Sadık (a. s) şöyle nakletmiştir: imam Ali, Allah Resulünün merkebine biner ve balık pazarında gezerek pulsuz balıkları yemeyin ve alış verişini yapmayın diye bağırırdı.
içinde barındırdığı ağır metaller (kurşun, civa vs.) vucuda zarar vermesi, vucutta birikiminin toksik etki yaratması ve bunun sonucunda zehirlenme olayının gerçekleşmesinden kaynaklı haramdır islam dininde. Ama biralama yaparken fena gider, tepsiyle alınır ve gömülür.
domuz ve leş yiyen-yabani hayvanlar hariç tüm hayvanlar helal dairesindedir. deniz mahsülleri helaldir. sadece tat-görüntü meselesi. bir karidesi her insan lap diye ağzına atmaz elbet.
Mezhep ile ilgili bir olaydır.
Safilik mezhebin de Yemek serbesttir.
Hanifilik ve hanbelilik te caiz deil dir.
Ayrıca safilikte deniz den baban çıksa yersin desturu vardır.
Midye yemek en az gece tırnak kesmek kadar günahtır.
Midyenin adet olduğu ve bu nedenle midye yemenin günah olduğu gibi gerizekalıca bir inanç vardır.
Adet, insanlarda, döllenmeyen dişi hücresinin kanla birlikte vücuttan dışarı atılmasıdır. Memeli canlılarda ise, period aralıkları ve sebepleri değişmekle birlikte meydana gelen kanamadır. Midye memeli bir canlı değildir, bir deniz kabuklusudur. Belirli dönemlerdeki renkli salgıları nedeni ile böyle bir algı oluşmuştur.
Midye pis deniz sularında daha fazla vardır, çünkü denizdeki çerçöple beslenir bu nedenle zararlı olabilir.
Ancak günah falan değildir. Midye yediniz diye iki odun daha atmazlar, merak etmeyin.
kabuklu deniz ürünleri tevratta yasaklanmıştır. ayrıca, tevratta tırnaklı hayvanların, domuzun yenmesi de yasaktır. allah yahudilerin yaptıkları hatalardan dolayı sadece onları kapsayacak şekilde hayvanların iç yağlarını yemeyi de yasaklamıştır.
fakat kur'anda bu yasaklardan sadece domuz dile getirilmiştir. diğer hayvanlar sayılmamıştır. islam hukukçuları dinin yasaklarını belirtirken kaynak olarak sadece kur'an'dan değil, tevrat ve incil'den de yararlanırlar. çünkü peygamberimiz kendi döneminde kur'an'da olmayan hükümler için kitap ehlinin (yahudiler ve hıristiyanlar) uygulamalarını zaman zaman taklit etmişti.
sonuç: islam dininde midye yemek yasak değil fakat hukukçular tevrat'a uyarak yasaklamaktadır.
haram helal kavramlarının mezheplere göre tartışmaya açık olması yeterince komiktir. haram helal ifadesi nerde geçiyor ise ona göre cevap ise haram olmadığı yönündedir. aksini savunan cahildir. *
ulan altı üstü midyedir bu yere göğe sığdıramadınız. ıkı dudağınızın arasından geçerek yemek borunuzdan midenize iner oradan da bağırsaklardan dışarıya atılır. yedikden sonra atılması tövbe gibidir.
böyle başlığa böyle cevap cinsindendir.
millet köşeli karpuz yapmış bizimkiler daha boşlukları nasıl dorduracagız derdindeler hey memleket hey !
olabilir, olmayabilir bilemiyorum.
ama bir müslümanın haram da olsa yiyoz yicez içcez demesi nasıl bir şeydir.
adamın biri diyor ki "her şeyi de islama göre yorumlamayın." bak bak bak gördün mü? çok mu tatlısın olum sen.?
bir müslüman attığı adımın islama uygun olup olmadığını araştırmalı uygun değilse o adımı atmamalı. bu müslüman olmayanı ilgilendirmez tabi. onlar yiyip içtiklerinde serbest.
kimilerine göre adet olduğu için haram olandır. ya arkadaşım sen kurbanda devenin taşaklarını kızartıp yemiyor musun ? ne ara midyenin amına götüne dikkat eder oldun?
her kuşu siktin leylek mi kaldı müslümanlarının düşündüğü şeydir. yahu zina, hırsızlık vs. falan gırla. sonra midye harammış. hee 8 9 yaşında çocukla evlenmek helal e mi? hayat size güzel.
4 büyük Sünni mezhebinde sadece hanefi mezhebinde var bu görüş. Imam-ı Azamın görüşü müdür yoksa ogrencilerinin midir bilemiyorum. Eğer ebu hanife demişse durup biraz düşünmek gerek. Ebu hanife siyah'a beyaz demişse bile düşünmek gerek. Fakat insan yine de sormalı. Sormak, akletmek insanın birincil vazifesi. Kuranda kesin hükmü olmayan bir şeye nasıl bir yorum yaptıda onun haram olduğu kanaatine vardı?