mezhepsiz müslüman

    43.
  1. 1.
  2. islam dinini seçmesine rağmen herhangi bir mezhebe dahil olmayı reddetmiş kişidir.

    mezhepler arasındaki çatışmaya tanıklık ettikçe içi acıyan ve belkide bir mezhebe dahil olan birçok insandan daha samimidir inancında.
    özellikle mezhepler arasındaki farkları belirleyen "alim kişiler" ve "aktarma hadisler" mezhepsiz müslüman kişiye göre tamamen ikinci planda kalır. kur'an-ı kerim'den başka hiçbir kaynağın sağlam olmadığı inancındadır, körü körüne kabul etmeyi kesinlikle reddetmiştir.
    yinede mezhepsiz müslümanlar bazı mezheplerin uygulamalarına katılabilir.* ancak tamamen bir mezhebe göre hareket etmektense objektif olarak birkaç mezhebin uygulamalarına katılabilir. ve ya hiçbirine katılmayabilirde.
    bugüne kadar oluşmuş algıda ise mezhepsiz kişiler dinsiz, inançsız, kafir, gavur şeklindeki yaftalamalara maruz kalmıştır.
    elbette mezhepsiz müslümanım diyen insanların içinden art niyetliler çıkabilir. ancak ben falan mezheptenim diyen kişiler arasındanda net bir şekilde art niyetliler çıkmıştır. bu yüzden şaşılmamaladır. mezheplere dahil olan kişiler mecburen "alim" ilan edilen art niyetli ve yüceltilmiş kişilerin sorgusuz sualsiz izinden gitmiştir. ancak mezhepsiz kişiler herhangi birini alim ilan edip yüceltmeyeceği için bu konuda her zaman daha sağlam bir duruş sergilerler. mezhepsiz müslümanları dini afyon olarak kullanarak kandırmak zor olacaktır. çünkü bu kişiler kur'an'ı baz alarak düşünüp yaşayacaktır. ancak bu mezhepsiz kişilerde hiç günah işlemeyecek hiç hata yapmayacak anlamına gelmez. allah ile kulun arasına kimsenin giremeyeceği akıldan çıkarılmamalıdır. allah affedendir allah bağışlayandır. allah tövbeleri kabul eder. önemli olan öğrenme isteği, araştırmak ve içtenliktir. önemli olan kişinin kendine olan dürüstlüğüdür.

    tamamen uydurma ve ya işine geldiği gibi yorumlanan hadisler ve "alim ilan edilen art niyetli kişiler" mezhepsiz müslümanlar üzerinde çok zor etki edebilecektir, hatta edemeyecektir.

    islam dinini seçmiş kişilerin kur'an'da bir kere adı geçmeyen mezheplere dahil olmamayı seçmesi gayet normaldir.



    (bkz: peygamberin mezhepsiz olması)
    (bkz: insanları bölmek için dini kullanmak)
    (bkz: DiN AFYON OLARAK KULLANıLABiLiR)
    9 ...
  3. 36.
  4. Müslüman olmak için esas temel Tevhid inancıdır. Mezhep diye diye ayrışmaya, ayrıştırmaya gerek yok. Ya bizdensin ya onlardan paranoyası sıktı artık.
    8 ...
  5. 21.
  6. hz. muhammed'in izinden giden müslümandır.

    hz. muhammed alevi, şii veya sünni miydi? hayır!
    7 ...
  7. 57.
  8. Ben mezheplere göre ayrışmayı anlamsız bulanlardanım. Sünni bir Müslümanım.
    islam kolaylık dini. Zorlaştırmaya gerek yok. Hanefilere vacip olan vitir namazının şafilere sünnet olduğu söyleniyor. Bazen Hanefi gibi kılıyorum bazen sünnet olduğu için kılmamayı tercih edebiliyorum. Ya da iki namazı Cem ediyorum vakitsel sıkıntılar varsa.

    Mezhepsiz müslimler de vardır ayrıştırmayın bölüştürmeyin bizi. *
    6 ...
  9. 15.
  10. gereksiz olan "mezhep" denen saçmalığa uymayan, kur'an'ın ve hz.muhammed'in yolundan ilerleyen doğru yoldaki müslümandır.
    6 ...
  11. 6.
  12. benim o arkadaş. herhangi bir mezhebe bağlı olmayı kabul etmiyorum gayet.
    şii bir aileden geliyorum, yıllarca şafiilerin yoğunlukta olduğu şırnak'ta yaşadım. daha sonra hatay'da önce sünnilerin, sonra alevilerin yoğunlukta olduğu bölgelerde yaşadım. evimizde hz. ali'nin temsili resmi hep vardı. babam hz. ömer'den, hz. ayşe'den hiç hazzetmez hatta bazen bizim yanımızda hoş olmayan sözler de kaçardı ağzından. bize sürekli ehlibeyt'i sevmemizi öğütlemenin yanında insanları bu sebeplerden ayırmamamızı öğretti. ve annem, ehlibeyt'e derin bir saygı ve sevgi duyan bir kadın ve asla kötü şeyler söylemedi. babamın hz. ali dışındaki halifeler için sarfettiği sözlerine kulak asmamamızı, sinir anında öyle konuştuğunu aslında onun da sevdiğini söyledi. büyüdükçe tam olarak öyle olmadığını anladık elbette.

    bana gelince, bütün bu karmaşada, sorguladığım ve ateizmin kıyısından döndüğüm zamanlar çok oldu. sonuçta içinde büyüdüğü aileden ister istemez etkileniyor insan, ben de ehlibeyt'e ve hz. ali'ye diğer üç halifeye nazaran daha çok sevgi besliyorum ama onları asla saygısızca anmadım, anmam. ibadetlerimi dört dörtlük yerine getirdiğim söylenemez ve bu da yalnızca beni bağlar. insanların kime ve neye inandıkları veya inanmadıkları da yalnızca kendilerini.

    kendi mantığımla sadece herkese saygılı ve hoşgörülü olmayı seçtim, pişman değilim.
    6 ...
  13. 45.
  14. 24.
  15. mezheplerde birinin helal saydığı diğer mezhebe göre haram olmaz, olamaz.

    olsa olsa mekruhtur hükmü verilen, bir başka mezhebe göre caiz hükmü alabilir.

    bir şeyin haram sayılması için tüm mezhep imamlarının ortak kararı gerekir.

    yani tüm bu demelerimde ki amaç şu, her önünüze gelen tabloya inanmayınız.

    yanlış yalan fetvalar var orada. bu tabloyu çıkaran da bir insan unutmayın, kasıt var, yoksa bile hata kesinlikle var.
    6 ...
  16. 5.
© 2025 uludağ sözlük