islam adlı dinde ehl-i sünnet diye geçen mezheplerdeki(hanefi, şafi, maliki, hanbeli v.s. ) farklılıklar, islam peygamberinin bir şeyi farklı halde eyleme dökerken ki halini görmekten kaynaklanmaktadır. yani ehl-i sünnet mezheplere göre bir müslüman değişik şekillerde namaz kılabilir. islam adlı dine göre bu kılınan namaz kabul olur. islam'daki mezhepler bu açıdan zenginliktir.
biri islam peygamberini ayağı kanar halde namaz kılarken görmüş, diğeri kanama varken abdest almaya gittiğini v.s. falan. islam'a göre ayağınız kanarken de, kanamazken de namaz kılabilirsiniz. farklı iki halde islam peygamberi namaz kılmıştır, islam dinine göre iki namazda kabul olur. amelî mezhep farklılığı zenginliktir islam adlı dinde. bu sözlükteki çoğu ateist cahil, çoğu müslüman da zırcahil olsa gerek ki farklı amelî mezhepten olmayı dinden çıkma ya da savaşma sebebi zannediyorlar.
bir müftüye sormalıdır islam dinine mensup olanlar. her şey sahibinden öğrenilir. kendi alanında her türlü kitabı yalayıp, yutup, ezberlemişlerdir. burada okuma-yazma bilen çoğu ukala konuştuğu her konuda ve alan alim olduğunu iddia eder vaziyettedir.
kimse demiyor ki hıristiyanlarda da var bu farklılık.
ama suç mezhep deyince insanın aklına birbirlerini kesen yiyen toplumları getiren sözde müslümanlarda.
gerçek islam bu değil.
müslümanların kendi içinde bile anlaşamamasındandır. aynı dinden olup aynı kutsal kitaba inanıp mezhep kavgası yapmak da epey ironik oluyor. kuran okumadan kendilerine bir lider seçip kulaktan dolma şeylerle onun yolundan gitmesinden biraz da.
kur'an-ı kerim'de ''bölünmeyin fırkalara ayrılmayın, allah'ın ipine sıkıca tutunun, umulur ki kurtuluşa erersiniz'' der. bu ayeti anlamamış insanlar yüzünden var işte.