Mevlana zamananında konya'da yaşamış bir tarikat şeyhinden başka bir şey değildir. Mesnevi de orta halli bir edebi eserden başka bir şey değildir. Ancak ne hikmetse mevlana ve mesnevi geçen yüzyıllar içinde kendine başka anlamlar yüklenmiş ve bugünlere gelinmiştir. Hatta mevlana'nın bir filozof olduğuna dünya dahi inanmıştır. Kendimizi kandırmayalım. Mevlana 13. yüzyılda yaşamış ve fantastik hikayeler yazan bir şeyhtir. Dahası yok.
aylar yıllar sonra gelen edit: tamam kardeşim o yıllarda çok troll atıyorduk. zaman zuhur geçti akıllandık. Ama durup dururken eski defterleri karıştırmanın ne alemi var?
mevlana'nın sadece ' gel ne olursan ol gel ' sözünü duymuş, savunduğu düşünce ve felsefesi hakkında en ufak fikri olmayan, mevlana'nın bütün dünyaca kabul gören üstün bilgisi ve yazılarını bilmeyen cahil biri ancak mevlana'nın gereğinden fazla abartıldığını savunur.
kanımca düzeysiz bir değerlendirmedir. mevlana "insanlar aynı dili konuştukları için değil, aynı duyguları paylaştıkları için anlaşırlar" diyen alimler alimidir. daha n'olsun? bu söz bile başlı başına bir çok mesajı içinde barındırır. ayrıca gereğinden fazlası nedir? gereğini kim belirlemiştir? son olarak mesneviyi bir kere okumakla onu anladığınızı zannediyorsanız, anlamak, bilmek ve inanmak arasındaki ilişkiden haberiniz yok demektir.
"evet abartılıyor. ne yani? iyi valla, her mesnevisi olanı anın yüzlerce yıl. oysa bakın, ben burada size gerçekleri söylüyorum. beni dinleyin sözlük. size söylüyorum. mevlana benim tırnağım etmez. bakın nasıl da eleştirebiliyorum. ondan aşağıda olsam yapabilir miydim? bana verin dikkatinizi sözlüük. beeeeen beeeeeen... dikkaaaat.. başlık altııııı... üüüüün...zzzzzt"
hata kodu: 1
"beyninizin sağ lobunda işlem yapılamamakta. sol lobu hiç sorma anacığım. o kadar oturursan üstüne olacak olan buydu."
*neler yapabilirim?
*yardım merkezi. (yanıt vermiyor, beyin nakli bulununca gel)
tanım: söz konusu bile olmayan hededir. şakadır. geyiktir. hatta belki anket bile yaparız.
mevlana nın suçu olmayan durumdur. mevlana bu zamanda irticanın ta kendisi denen islam şeriatını bütünüyle hayatında ve eserlerinde vurgulamış bir tasavvuf ehli alimdir. günümüz laikçi kesimin halka 'biz de sizdeniz' mesajını vermesi için medyada sık sık sözü edilendir.
"gel" çağrısı bazı kişiler tarafından bazı kılıflara uydurulup önümüze koyulduğu için, bu düşünceyi defalarca önümüze koyan kişilerin gözümüzde bir haysiyeti olmadığı için ve mevlana felsefesini yeterince araştırmadan sadece bu kılıflarla yetinen kişilerin mevlana'yı da abartı görmesidir.
küçük bir araştırma sonucunda olayın özünü alabilme kabiliyeti olan kişiler bu düşünceden hemen vazgeçeklerdir. yolları düştüğünde konya'yı ziyaret edip o atmosferi de gördükten sonra "teşbihte hata olmaz" deyip kendileri abartmaya başlarlar belki de.
denemek lazım.
dünyada bir 'saksı' misali var olmak yeterli olabilir.
oysa o,
kamçatka'dan-arjantin'e, alaska'dan-avusturalya'ya kadar onlarca ülkeden onbinlerce insanı, felsefesi ve kendi ekseni etrafında döndürmeyi başarmıştır.
doğrusu,
her insanda görülebilen bir şey değildir; bu düzeyde humanizma...
ve en önemlisi,
bir yaşam boyu alınan; vicdan, ruh ve nihayetinde; nefsin eğitimi sayesinde kazanılmıştır.
mevlana'yı kendi gerçekliği içinde görememenin sonucu ortaya çıkan, kimi insanların yaşadıkları hayal kırıklığı nedeniyle kafalarında beliren düşüncedir. şöyle ki; mevlana şüphesiz bir islam büyüğüdür. fakat günümüzde ısrarla islami yönü örtülmeye çalışılmaktadır. çünkü mevlana insanlara 'ne olursan ol gel' derken, 'geldiğin gibi kal' dememiştir. değişmeleri gerekmektedir. 'dün dünle gitti cancağızım, bugün yeni şeyler söylemek lazım...'
insanlara yanlış aksettirilen mevlana imajı sonucunda, örneğin mesnevi'yi okuyan insan 'ben yaşadıkça kur'an'ın kulu, kölesiyim/ben, o temiz, pak muhammed'in yolunun toprağıyım/bir kimse, benim bu sözümden başka bir şey naklederse/onu söyleyenden de, o sözden de bizarım...' dörtlüğüyle karşılaşınca hayal kırıklığına uğramaktadır. çünkü çoğu insan artık mevlana'yı, tamamen islami köklerinin dışında düşünmektedir.
yattığı yerden yetkililere seslenen çok bilmiş düşüncesidir. saygı bile duyulmaz hatta "hasktir lan" denip geçilir. *
kurduğu cümlelerin yüklediği manaların *, birtanesini kurabilecek kapasitesi olan biri varsa çıksın buyursun sonra abarıp abarmayacağımıza karar veririz.
Bir gaf başlığıdır. Mevlana gelmiş geçmiş en büyük alimlerindendir. Kendisine avrupalı bile hayranken bizim içimizde hala bunu sindiremeyen illede kabul etmeyen onu araştırmayan okumayan şahsiyetlerin olması pek acıdır.
tasavvuf felsefesini anlamak istemeyen ya da yanlış anlamış bunyelerin dusuncesidir.. '' enel hakk ''ı ''lan olum adam ben tanrıyım demiş lan'' seklinde anlamaktır..