meryem suresi 88 inci ayet

entry10 galeri0
    1.
  1. MERYEM 88:
    Bir de 'Rahmân evlât edindi' dediler.

    MERYEM 89:
    And olsun, pek çirkin birşey ortaya attınız.

    MERYEM 90:
    Neredeyse gökler çatlayacaktı bu söz yüzünden; yer yarılacak, dağlar yıkılıp yerle bir olacaktı:

    MERYEM 91:
    Onlar Rahmân'a evlât yakıştırdı diye.

    MERYEM 92 :
    Oysa Rahmân'a evlât edinmek yaraşmaz.

    MERYEM 93 :
    Göklerde ve yerde kim varsa, hepsi Rahmân'ın huzuruna kul olarak gelir.

    görüldüğü üzere kafir bir kavim allahın evlat edindiğini söylüyor ve allahın bu işe çok kızdığı, neredeyse göklerin parçalanıp dağların yıkılacağını buyuruyor. buraya kadar her şey normal olsada işin günümüz kısmında bir çelişki doğuyor. insanlar artık allaha küfür ediyor, ayetleri ve ibadetleri ile dalga geçiyor. peki allah bir çocuk edindi iftirasına kızarken bunca şeye neden göz yumuyor. yani o iftiraya gökler çatlayacak kıvama geliyorda allaha küfür edince neden hiç bir şey olmuyor . burdaki amaç kuranda açık buldum hede hödö değil. sadece mantıklı bir cevap aramak.
    2 ...
  2. 2.
  3. müslümanların sorulan soruyu " atayizler çok hede hödö " diyerek geçiştirmeye çalışacağı ayet. kendilerine yardımcı olmak için aşağıya 1-2 kalıp bırakıyorum. afiyetle kullanın;

    (bkz: orda aslında öyle demiyor)

    (bkz: gerçek islam bu değil)
    0 ...
  4. 3.
  5. Pis kafirler! Kafanizi keseriz! Allahuakbar, jihad!
    0 ...
  6. 4.
  7. Saçma bir şey görmediğim ayettir. Allah'ın şu an kızmadığını nerden biliyorsun ateist kardeş?
    0 ...
  8. 5.
  9. allah(c.c) surenin sonunda;

    (bkz: meryem 98)
    "Biz onlardan önce nice nesilleri helak ettik. Onlardan hiçbirini hissediyor yahut onların bir fısıltısını olsun işitiyor musun?" buyurmuştur.
    nice kavimler işledikleri hatalar yüzünden helak olmuşlardır. allah ın herşeye gücü yeter ve rabbimiz aynı surede şöyle buyuruyor(neden diye soranlar için),

    (bkz: meryem 84)
    " Ey Muhammed! Şu halde onların azaba uğramalarını istemekte acele etme. Biz onlar için ancak (takdir ettiğimiz günleri) sayıp durmaktayız."
    2 ...
  10. 6.
  11. bir iki zavallının, müslümanların cevap veremediğini sandığı ayetlerdir.
    ortada anlaşılmayacak bir şey de yok ya, neyse.
    şimdi bak ateistçiğim, hiçbir şeye muhtaç olmayan, tüm canlıların rızkını veren, yarattıklarından daha üstün olan bir yaratıcı için 'allah çocuk edindi' demek, hele ki bu çocuğun ölümlü bir insan olduğunu ifade etmek aklı ve iradesi olmayan dağların, taşların bile gücüne gitmiş. ayetlerde bu ifade ediliyorken, artı, diğer ayetlerde belli bir vakte kadar (kıyamete kadar) insanların imtihan edilmek için serbest bırakıldıkları dile getirilirken sen o kuş beyninle 'allah sinirleniyor' diyorsun, 'allah insanlara neden müdahale etmiyor?' diyorsun. yazık.
    3 ...
  12. 7.
  13. bugün göklerin gürlemesi, daglarin ateş püskürmesi, göklerden suların dökülmesi ( yağmur) örnek verilebilir.
    0 ...
  14. 8.
  15. hıristiyanları eleştirmek için böyle denmiş, diğerlerine de gerekli cevap verilmiştir.

    ama böyle cımbızla çekip bir ayet üzerinden kur'an'ı değerlendirmek, anlam çıkarmak yanlış olur. çünkü bir ayeti ele alırken:

    1)sebeb-i nüzul'u (yani o ayetin gönderilme sebebi) bilinmelidir. bir hıristiyan gelip peygambere bir soru sormuş olabilir veya başka bir olay sonucunda o ayet gönderilmiş olabilir.

    2)siyak-sibak (yani ayetin öncesine ve sonrasına) bakılması gerekir. hangi konudan bahsediyordu da sonra bu olaya geçti ve devamında ne anlatılıyor? bunlar ayeti ele alırken önemli hususlardır.

    3)ayetin geçtiği surenin bütünlüğü ve sureler içindeki yeri, kur'an'da yer alan anlam bütünlüğü de önemlidir.

    4)ayetin gönderildiği dönemin 'kültürel şartları' iyi bilinmelidir. yani ayetin muhatabı olan insanlar o ayetten ne anlamışlar, önce onu anlayıp sonra anlam çıkarmak ve yorum yapmak gerekir.

    5) şimdi denilmişki 'allah'a küfreden insanlara' allah niye kızmıyor diye. bu ayetin muhatabı olan toplum 'müşrik' tir. müşrik demek allah'ı inkar eden, ateist biri demek değildir. müşrik eş koşan, allah'ın varlığını kabul etmekle birlikte, putları da kutsallaştıran insan demektir. burda hıristiyanlar da meryem-isa-kutsal ruh çerçevesinde bir kutsallaştırma işine girişmişlerdir. yani kur'an'ın muhatabı olan insanlar asla 'allah'a küfretmiyorlardı' . onlara 'gökten yağmuru kim indirir, sana yiyeceği kim gönderir...vb. sorular sorduğunuzda 'elbette allah'Tır' derler.

    umarım yardımcı olmuştur.
    0 ...
  16. 9.
  17. Sorduğun sorunun cevabı aynı surenin 84. Ayetinde vardır.
    1 ...
  18. 10.
  19. nice kavimleri helak eden allahsa ve dünyada görüldüğü üzere kendi kendini helak eden tek kavimin müslüman olduğunu var sayarsak müslümanlar yanlış yolda hacım sonuç bu çıktı.
    direk dağı göğü yerle bir etmiyor birbirlerine girdiriyor da olabilir.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük