insan denen şeyin kadın olanlarında löp löp kendini belli eden iki takkenin duruşu itibarı ile ortaya koyduğu travmatik bir haleti ruhiyeyi içinde barındırırcasına ortaya koyduğu , karşı cinse evet ben kadınım mesajını en net veren organların haykırırcasına dişiliğini ortaya koymasıdır.
kadın olmak zaten muhalifliktir, evet. kadın eden değil edilgendir, yani siken değil sikilendir. kadın elbet cinsel bir materyalden çok fazladır, hele memeler yok mu memeler? erkeğin hegomonyasına erkeğin egemenliğine öyle pis sırıtır ki o memeler. br çift meme için vatan satanları biliyoruz lan! neyse şimdilik çok uzatmayacağım, memeler güzeldir, memeler erkek egemenliğine karşı hatsal duruşuyla simgesel anlamda muhalif kadının görselidir.
cemal süreya'nın yıllar öncesinde tespit ettiği durumdur. kahraman olmak için muhalif olmak gerekir. buyrun cemal süreya 'aşk' şiiri:
şimdi sen kalkıp gidiyorsun. git.
gözlerin durur mu onlarda gidiyorlar. gitsinler
oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin
oysa allah bilir bugün iyi uyanmıştık
sevgiyeydi ilk açılışı gözlerimizin sırf onaydı,
bir kuş konmuş parmaklarıma uzun uzun oturmuştu
bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti
yoktu dünlerde evvelsi günlerdeki yoksulluğumuz
sanki hiç olmamıştı
oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu
şurda senin gözlerindeki bakımsız mavi, güzel laflı istanbullular
şurda da etin çoğalıyordu dokundukça lafların dünyaların
öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi ki sevmek
ki karaköy köprüsüne yağmur yağarken
bırakasalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti
çünkü iki kişiydik
oysa bir bardak su yetiyordu saçlarını ıslatmaya
bir dilim ekmeğin bir iki zeytinin başınaydı doymamız
seni bir kere öpsem ikinin hatrı kalıyordu
iki kere öpeyim desem üçün boynu bükük
yüzünün bitip vücudunun başladığı yerde
-memelerin vardı memelerin kahramandı sonra-
sonrası iyilik güzellik.