ittihatçılık, milletvekiliği, büyükelçilik, parti sekreterliği gibi kimliklerinin yanında edebiyatçı kimliğiyle de öne çıkmayı başarmış, kendisinden önceki ve sonrakilere benzemeyişiyle de edebiyat camiasında farklı bir yere sahip olmuş olan yazar. eserlerinde kullandığı dil sade, sıcak ve samimi olup her türlü abartma ve benzetmeden uzaktır.
Türk roman ve hikaye yazarı. Çorlu'da doğdu. Belirli bir öğrenim göremedi, kendi kendini yetiştirdi. ittihat ve Terakki Cemiyeti müfettişliğinde, Azerbaycan Elçiliği'nde bulundu, öğretmenlik ve gazetecilik yaptı. Cumhuriyetin ilanından sonra iran, Afganistan elçiliklerinde bulundu. Milletvekili olarak Büyük Millet Meclisi'ne katıldı. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Sekreterliği yaptı.
1925 yılında Meslek Dergisi'ndeki hikayeleri ile edebiyat yaşamına katıldı. Ancak bu tarihten sonra edebiyat çalışmalarına uzun bir ara vererek 1946'dan sonra sanat ve edebiyat dergilerindeki edebi yazıları ve yayımladığı hikayelerle isim yaptı.
Günlük yaşamdan aldığı konuları gerçekten birisi ile sohbet eder gibi sade bir hava içinde, benzetmelere gitmeden büyük bir sadelikle yazdı. Hikayelerindeki kişileri derin bir gözlem gücüyle, yalın bir anlatımla inceledi. Tüm ruhsal durumlarını başarılı bir biçimde yansıttı.
Eserleri :
Ayaşlı ve Kiracıları (roman), Temiz Sevgiler, Ev Ona Yakıştı (hikayeleri).
çorluludur ve öykülerinde bunu yer yer hissettirir. trakya insanının sıcaklığı, konuşma şekli, özgün kelimeleri, adetleri...havuzlar bahçelerinden söz eder, çorlu'da şimdiki havuzlar bölümü -artık bahçe kalmasa da- yani. aşırı alçakgönüllüdür ayrıca. çorlu'da bir heykeli olacaktı yamulmuyorsam.
türk öykücülüğünde çehov tarzı öykünün temsilcilerinden biridir. diğeri için; (bkz: sait faik abasıyanık)
eserleri:otlakçı, bir kucak çiçek, hava parası, mendil altında, kelepir, temiz sevgiler.(öykü)
ayaşlı ve kiracıları, miras, vassaf bey (roman)