birden fazla sesin belirli sürelerle yan yana getirilmesiyle oluşturulabilen müziksel anlatımlardır. ayrıca; etki gücü yüksek bir melodi, yalnız seslerin değişik sürelerle yan yana getirilmeleriyle değil, bunun etkili bir biçimde yapılmasıyla gerçekleşebilmektedir.
yaptığına şaantaj derler böyle aşka montaj derler şantaj monyaj şantaaaj montaaaj!. diye akıllara zarar bir şarkı söyleyen ceylan hanımın kızının ismi...
geçenlerde flash tv'de yaptığı o güzide programda şey diyordu hah yakınıyordu diyordu ki;
-kızım sana çok kızgınım... küstüm sana. üniversiteyi okumadın yaa küsüm sana. buradan melodi'ye sesleniyorum... vs...
ekranda izlerken kim diyorum bu? en son melodi ismini duyunca tamam dedim... ulan hem kızın adını melodi koyuyorsun hemde okumadı diye yakınıyorsun lan dangalak melodi isimli birinden sen tıp bekliyorsan senin kafana tüküreyim...
insanlar isimlerinden etkilenir bilmiyor musun? misal en büyük örneği sensin yıllarca sana ceylan diye diye ceylan gibi safiye bi'şey oldun çıktın...
ceylan'ın kızceğizinin ismi ama ne kadar önem arz etmekte onu bilemiyorum.
Şarkılardan daha popülerdir.. Hatta melodilere şarkı yazılmaya başlanırsa yakında şaşırılmamalıdır..
Ayrıca indirilme türüne göre ait olduğu şarkıyı farklı şekillere sokar. Örneğin; Ihlamurlar Altında melodisinin polifoniği Pıhlamur; gerçek versiyonu ise Gıhlamur'dur.
müziğin ruhu. şarkıların her şeyi; matematiksel fonksiyonu.
özgün bir melodisi olmadıktan sonra şarkılar anlamsızdır. melodi, çok güzel yan dallarla birleştiğinde insan beynindeki beğeni ağacında "mükemmel müzik" "mükemmel şarkı" filizlenir. çiçek açar. gökyüzü mutluluk polenleriyle dolar...