mehdi-mesih-maitreya-melchidezek-sananda ve yükselmiş ustalar evrende allah'ın işlerini direkt olarak üstlenmiş olan hakikat elçileridir. melekler ve başmeleklerin de içinde bulunduğu ilahi nizamın başındaki yüksek erlerdir ve kemaliyetten gelirler, haliyle burada doğan birisinin ruhsal olarak olgunluğunu kazanması ve dünya öğretmenliği/yasa koyma/ilahi kelam taşıma/kurtarıcılık görevini üstlenen bir varlık olduğunda böyle bir kişi olur. dünya'nın bütün meselelerine yasa koyma görevine sahip olan magusların görevlerinden biri haliyle insanlığı hakikate yöneltmek ve allah'ın varlığını doğru algılama manasında hakikati korumaktır.
haliyle bunu yapabilecek kişi hakikat erdemlerine nail olmuş olması gerekir. mehdi meselesini sadece tek bir din çerçevesinde görmek abesle iştigaldir.
şu anda 7 tane yükselmiş usta zaten mehdi ile ilişkili olan ruhsal irfan ve hakikatler akademisinin tuğlalarını dizmiş, içinde derslerini veriyorlardır ve manevi boyutlar üzerinden kendileriyle daima doğrudan dil ve din bariyerini aşkın bir şekilde küresel seviyede iletişim kurulabilir. bunun yanı sıra azizler ve veliler de vardır. insanlığa ilahi nizamı belirginleştirerek, dünya'da ahiret algısını açıklığa kavuşturmak her resul ve nebi gibi, bu ilahi nizamın da ortak görevidir. dinler en nihayetinde nizamların oluşmasını sağlar ve nizam da burada ilahi işi somut olarak yapar, allah'a teslimiyet ve tevekkülü bir de bu açıdan yorumlayın. insan tamamlanışında meleklerden gelen etkilerle kemaliyetine geliyorsa, meleklere imanın bir koşulu ilahi tesirin evrene devamlılığını sağlamak için kişinin de meleklerle bütünleşerek bu tesiri ifade etmesidir. bu nihayetinde yoga'da karma ve bhaktidir, kendine müslüman değilse birisi neden ilahi nitelik ve yeteneklerini insanlık ve bütünün hayrına koşullandırmasın ki...
simya sanatında büyük işe önemli katkı sağlayan velilerin başında bulunmaktadır ve tek bir tarikate ait değildir, aksine bütün dünya'daki vahdet bilincinden sorumludurlar, basiretlerinden hallice selamet ve vahdet erleriyseler en nihayetinde görünür-görünmez varlıkları ile oluşturdukları etkinin yükseltici-şifalandırıcı-hakikat getirici gibi nurani niteliklere sahip olması gerekir. simya sanatında gösterilen başarılardan sonra gelen şuur gelişimiyle açılan tıbbı nebi, kutsal ve kozmik astroloji, tekamül, gezegen ve güneş sistemi boyutlarında simya, yaratım, onarım, nizam gibi hem akıl hem gönül gerektiren ledünni ilim ve sanatları bilmeleri; meseleyi sadece din boyutu ve propaganda ekseninde düşünmeden insanlığın değerlerine de vakıf olmalı, bilim-sanat-felsefe-teknoloji gibi insanlığı ilgilendiren diğer alanlarda da sözünden emin olmalı ve buradaki ruhsallığa da hakim olmalıdır; ruh ve şuur konularından ötürü bütüncül kapsam taşıyan velayet-koruyuculuk-öğretmenlik gibi başmelek ve başzebani özellikleri de gösterebilmeli ve en nihayetinde bismillahirrahmanirrahim zatından ayrı veya gayrı düşünülemez bir hal belirtmelidir.
mehdinin gelmesi kıyametin büyük alametlerindendir. mehdi geldikten sonra kıyametin kopması için çok da uzun bir süre beklenilmeyecektir. küçük alametler henüz tamamlanmamışken mehdinin geldiğini idiia etmek saçmalıktan öte bir şey değildir.