kelime olarak sempatik gelen isimdir. bir tatil havası, bir piknik havas bi dakka bu değil.
ben: mathilda neyin var ? biraz tatil yapmaya ne dersin ?
mathilda: film mi izledin lan ?
ben: ne filmi ya, çamaşır astım balkona.
mathilda: leğen de mi yıkadın.
ben: ne leğeni ya leğen mi kaldı.
kimin adam olacağına kimin olamayacağına karar veren cengaver kişilik. aynı zamanda son olarak tartışma kültüründen ne kadar uzak olduğunu net biçimde kanıtlamış yazardır kendileri. ben ona belgeli, kaynaklı gerçeklerle gidiyorum o laf kalabalığıyla geliyor, kendini anlatıyor. bir konu açıp şu şöyle gerizekalı bu böyle nankör şu şöyle adam değil diyor, iyi de böyle tartışılmıyor sevgili yazar arkadaşım. biz de fikir münakaşasında bulunuruz diye sevinmiştik halbuki. neyse inşallah başka bir kemaliste.
kemalist olmayan yazar. zaten arasan kimse kemalist değil. laf söylüyorsun şöyle şöyle diye. hemen bulmuşlar bir kulp ben kemalist değilim, tamam anladık değilsiniz kemalist.
asıl mevzuya gelince, nankör diye tutturmuş gidiyorsun, sonu hayr olsun. ne dersem diyeyim atatürk'ü sevmediğim için nankör olacağım ama ben yine de aslında atatürk'ün bir insan olduğunu ve sevenleri olduğu gibi sevmeyenlerinin de olabileceğini anlatmaya çalışayım.
atatürk'e saygı duyuyorum çünkü vatanı için cesurca çalışan bir askerdi, atatürk'e saygı duyuyorum çünkü ülke bir zorluğun içindeyken elini taşın altına sokanlardan biriydi, atatürk'e saygı duyuyorum çünkü yaşadığım devletin ilk cumhurbaşkanı.
gelgelelim ki bazı yönleriyle saygı duyduğunuz kişiyi her zaman sevemiyorsunuz, ben de sevemedim. çünkü:
milli mücadele döneminde bütün bir millet sancak için hilafet için savaşırken , imam rıdvan hocalar sancaksız cuma namazı kılınmaz derken, sütçü imamlar kardeşlerinin peçesi açılmaya çalışıldığı için ilk kurşunu sıkarken, mücadele bittiğinde ne hilafet kalmıştı ortada ne de sancak.
atatürk'ü sevmiyorum çünkü fes takmayan kişiler üç alinin önünde ecel terleri dökerken, koca bir millete türkçe ezan zulmü yapılırken, ezan-ı şerif'i okuyanlara yobaz damgası vurulup yine istiklal mahkemelerinde yargılanıyorken mes'uliyet atatürk'teydi.
atatürk'ü sevmiyorum çünkü 1931 yılında hazırlattığı tarih orta zamanlar kitabında "islam'ı muhammed'in tefekkürleri sonucu ortaya çıkan din" gibi safsatalarla koca bir nesli dinsizleştirdi.
atatürk'ü sevmiyorum çünkü ayasofya'yı müze yapan belgenin altında yine onun imzası var.
atatürk'ü sevmiyorum çünkü dersim'de "dağda gezen koyunu bile vur" emri atatürk tarafından verildi. ve daha nice sebep...
müslümanlıkla bunun alakasını yazdığım tüm bu sebeplerle sen kur o kadarına ben karışmayayım. ayrıca girdinde osmanlı için altı yüz yıllık karanlık demişsin bunu osmanlı tarihini bilmeyişine veriyorum aksi mümkün değil çünkü.
ve bir de şu açıdan bak olaya ben bir müslümanım ve kadere inanıyorum yani bu ülke milli mücadeleden başarıyla çıktıysa benim için atatürk de diğer silah arkadaşları gibi bir vesiledir yalnızca, başarıyı bu millete bağışlayan allah'tır.
neticeye gelince yukarıda yazdıklarımın hepsi harikulade şeyler ve bir müslümanın çok seveceği türden faaliyetler, ben bunlara karşı durduğum için nankörüm, vefasızım.