mass effect 3

entry73 galeri16 video2
    73.
  1. sonu hakkında teoriler olan efsane ki bu teoriler de akla mantığa fazlasıyla uyuyor ya da ben inanmak istiyorum.

    --spoiler--

    youtube'da bulanan teorilere göre shepard'ın beyni oyun boyunca yıkanmaktadır. bunun kanıtı da shepard'ın olmayan şeyleri görmesine dayandırılıyor. oyun boyunca gördüğümüz zıpzıp veletde bunlardan biri ve bakınca baya mantıklı duruyor çünkü veledi oyun boyunca bizden başka gören yok hatta ve hatta oyunun başında askerler halkı araçlara bindirmeye yardım ederken kimse çocuğa yardım etmiyor. araca bile bindirmiyor çocuk zar zor kendi başına biniyor. bu sahne bana ilk oynarken de abes gelmişti ve aslında çocuğun olmadığını düşünürsek bu çok mantıklı geliyor. bunun dışında yine teori olarak bir mass effect çizgi romanında karakterin beyin yıkamaya uğradığında reapardan yoğun bir ses çıktığını (sen anladın o sesi) bu sayede beyin yıkamanın başladığı veya tamamlandığından bahsediliyor. yine oyunun başında reaparlardan kaçarken yine görünen çocuğa yardım etmek için duruyor ve çocuk tutarsız cevaplar veriyor. devamında da reapar sesi duyuluyor ancak tam bu sırada anderson shepard'ın dikkatini dağıtıyor ve çocuk aniden ortadan kayboluyor. bu da yine shepard'ın aslında hayal gördüğünü ve zihninin ele geçirilmeye çalışıldığını sağlamlaştıran sahnelerden biri. aynı zamanda mass effect 3 görmeye başladığımız ve anlamsızca bir kaç kez hemen hemen aynı rüyayı görmemiz ve buradada aynı veledin olması da ihtimalleri güçlendiriyor. ek olarak 1. oyunda rachni queen ile konuştuğumuzda ''derinden gelen yağlı gölgeler bize emrediyor'' tarzında bir diyalog geçiyor.(muş ben 1. oyunu oynamadım) ve shephard'ın gördüğü rüyalardada etrafta fısıldayan gölgeler görünüyor. ve tüm bunlara bağlı olarak oyunun sonunda catalyst ile yapılan konuşmada eğer destroy seçeneğini seçmezsek beyin yıkama işlemi tamamlanmış oluyor. shepard hayatını savaşmaya adadığı reaparlardan birine dönüşüyor.yani catalyst (ki zaten velet formunda) size fake atıp asıl amacınızdan döndürmeyi başarıyor.destroy seçeneği haricinde yapacağınız seçimler shephard'ın aslında oyun boyunca beyninin yıkanmaya çalışıldığının ve bunun başarılı olduğunu gösteriyor. dolayısıyla oyuncunun da aynı zamanda beyninin yıkandığını gösteriyor. eğer olaylara bu şekilde bakacak olursak söylemeliyim ki evet anlaşılması zor ama anlaşıldığında gayet mantıklı geliyor. tabi bunlar şu an sadece teori. ama eğer gerçekse harbiden sağlam bir senaryo.
    --spoiler--

    sonu her ne olursa olsun. gerek yarattığı ortam gerek oynanış gerek diyolaglar ve müzikler gerek takım arkadaşlarını gerçek bir karakter gibi sunma yetenekleriyle mass effect 2 ve 3 gerçekten bir başyapıt. *
    0 ...
  2. 72.
  3. Mass Effect üçlemesine belkide en yakışacak oyun bu olsa gerek. Her yazımdan farklı olarak bu kez senaryodan değil, oynanış falan gibi açıkcası bu oyunda ön planda olmayan şeylerden başlayarak anlatacağım. Senaryo kısmı hakkında bahsetmek istediklerim genel üçleme hakkında.

    Oynanış ikinci oyunun üzerine biraz daha koyarak ilerliyor. ilk oyuna oranla geliştirilen mekanikler üçüncü oyunla birlikte daha da iyi bir hal almış durumda. Bunu muhtemelen biraz da tetikleyen multiplayer modunun olmuş olması. Buna ayrı bir parantez açacağım çünkü çok tartışmalı bu multiplayer mevzusu benim için. Silah eklenmesi falan da yapılmış, artık daha çok silahımız var diyebilirim ancak açıkcası farklı silah pek kullanmadım, olanları upgrade edip geçtim. Farklılıkları var mı aynı sınıftan silahların bilmiyorum.

    Müzikler kesinlikle çok başarılı. Çok az oyunda ben tüylerimin diken diken olduğunu hatırlıyorum. Mass Effect 3, aynılarını yaşattı.

    Multiplayer kısmı ise sırf EA'in baskıları yüzünden konmuş bir mod açıkca belli ediyor kendini. Call of Duty 5'in zombie modu vardı hatırlarsınız. Aynı mantıkla üretilmiş bir multiplayer moduna sahip Mass Effect. Olsun olması niye dert senin için diyorsanız, çok saçma bir nokta var. Single Playerı etkiliyor multiplayer da oynamanız. Kısaca şöyle açıklayayım senaryo gereği tüm galaksi savaş içerisinde ve destek bekliyorlar. Senaryo gereği yine size destek vermeleri için o bölgelerdeki çarpışmanın ilerlemesi multiplayer moduyla oluyor efendim. Kısaca şöyle ki, oyunu bitirmeniz için ya da en azından daha kolay bitirebilmeniz için multiplayer oynamanız şart gibi birşey. Şükür 2016 yılında hala mass effect 3 oynayan insanlar var ki bu görevleri yapabildim. Açıkcası zevkli bulmadığım biraz tek düze bir mod olmuş multiplayer modu. Teşekkürler EA bana o haz dolu anların yanında iki saat sırf oyununu originden oynatmak için koyduğun multiplayer modunu koyduğun için. Multi modunu da kısaca açıklayayım, üzerinize yığınla düşman yağıyor. Bir çok yeni ve farklı özelliklere sahip düşmanlarında olması bir miktar tekdüzelikten kurtarıyor sadece. 11 tur süren düşman dalgalarında genelde hayatta kal görevi olurken her 3 dalgada bir alan savun, data ele geçir gibi farklı görevler giriyor. 2 saat sonrasında tamamen sıkılmış halde aman ne oluyorsa olsun diye çıktım. Görüp görebileceğim herşeyi gördüm 2 saatte o kadar kısa.

    Ben senaryo tarafını okumadan oynar mıyım diyorsanız bu oyunu, senaryo seviyorsanız kaçırmayın. Gameplay istiyorsanız kabul edilebilir bir oyun. Ama skip ede ede oynama huyunuz varsa sıkılıp bırakacağınızın garantisini verebilirim.

    Neyse efendim gelelim senaryo tarafına. Burayı üçe ayırmaya karar verdim. ilk ayağı ilk iki oyundan spoiler içeren kısım olacak, neler oldu neler gördük muhabbeti yapacağız, üçüncü oyuna giriş temalı, ilk iki oyunu oynamış üçe başlayacak kişiler için bir bölüm yapacağım, bir de artık üçlemeyi bitirmiş olanlara hitap eden bir bölüm yapacağım. Sırasıyla zaten belli olur. Öyleyse ilk ayaktan başlayalım.

    --ME1 ve ME2 spoiler--
    Ne oldu ne bitti. insanlık bundan yaklaşık 150 yıl sonra çok büyük bir sıçrama yapmıştır. Kütle geçitlerinin üretilmesinden sonra insanlık artık güneş sisteminden dışarıya çıkmış, diğer yıldız sistemlerine seyehat edebilen organik canlı olarak uzaydaki rolünü oynamaktadır. Uzayda ise yepyeni türler ile tanışır insanoğlu. Turianlar, Asariler, Salarianlar, Quarianlar. Bu ırklar uzaydaki politikada aktif rol oynamaktadırlar. insanoğlu ve Kroganlar açıkca diğer ırklar tarafından bir miktar dışlanmış ırklardan. insanoğlu biraz söz sahibi olsada Krogan ırkı tamamiyle citadel dışındadır. Birlik adındaki orduda yer alan Normandy gemisine bir görev gelir. Şu an adını hatırlayamadığım bir gezegende bir anıtın korunması görevi gelir. Captain Anderson en güvendiği askeri olan Shepard'ı bu konuda görevlendirir. Ardından o anıta gelen shepard tüm evreni bekleyen bir tehdite şahit olur. Reaper ırkı. Onların işlerini düzenleyen bir yapı çoktan oluşmuştur ve alttan alttan reaperların gelişine zemin hazırlamaktadır bu adamlar. Uzay konseyine doğrudan tehditi kabul ettiremeyen shepard kanıtlamak ve bu tehditi yok etmek adına yola koyulur. Saren adındaki Turian çok organik canlı ile kanlı bıçaklıdır ve bunların sayesinde tayfanız oluşur. Liara T'soni, Kaidan Alenko, Ashley Willams, Garrus, Tali Zorah ve Urdnot Wrex. Ardından yapılan edilenlerin ardından Saren Citadel adındaki uzay meclisine saldırır fakat bu saldırı Shepard tarafından engellenir. ilk oyunda Ashley/Kaidan dan birisi yaşamına devam eder. Urdnot Wrex'in de yaşaması yine oyuncunun yapacağı tercihlere göre belirlenir.

    Farkındayım çok ayrıntı atlıyorum ancak belirtmem bunları kafa karıştıracak. inanılmaz yüzeysel olarak anlatıp kısaca özet geçme derdindeyim.

    ikinci oyun, ilk oyundan bir süre sonra geçmektedir. Shepard ilk oyunda Normandy'nin kaptanı olmuş, Citadel'i kurtarmış haldedir. Hala ortaya çıkma ihtimali olan reaperlara karşı tetiktedir. Uzayda devriye dolanırken reaperlar tarafından Normandy saldırıya uğrar ve uzayda ortada kalır tüm mürettabat. Joker adlı geminin kaptanını kurtarmaya çalışırken * kendisi uzay boşluğuna sürüklenip tam organik hayatı sona ermiştir. Ardından ikinci oyunla beraber varlığını öğrendiğmiz yeni bir oluşum ortaya çıkar. Cerberus. Cerberus Shepard'ı yarı organik yarı sentetik olarak tekrardan yaşamsal bir forma getirir ve reaper tehditinin farkında olduklarını, eğer shepard yardımcı olmazsa kendilerine tüm galaksinin yok olacağını söyler Cerberus başkanı Illusive Man. Reaper ırkı uzaydaki organik formları* toplamaya başlamıştır. Toplayıcılar adlı maşaları ile bu görevi gerçekleştiren reaperları soruşturma ve yenme görevi Shepard'a verilmiştir. Cerberus tarafından her imkan sağlanmış ve göreve çıkmıştır Shepard. Eski gemisinin yenilenmiş modeliyle devam edilen oyunda eski takım arkadaşlarınızın yanında yepyeni takım arkadaşları da ekleniyor mürettabata. 10 civarında karakter söz konusu. ikinci oyunla birlikte uzayda olan fakat söz hakkı öbür ırklar kadar olmayan ırklarda ortaya çıkmakta ve evren genişlemektedir daha da fazla. Daha dağıtmadan konuyu Shepard, tüm ekibi toplar, her üyenin kendi verimliliğini arttırması için görevleri vardır, opsiyonel olarak shepard onları yapar ve reaperların geldiği geçitten geçerek reaper üssünü ele geçirir. Burada illusive man tarafından shepard'a zamanında söylemediği bir teklifi ortaya çıkar. Başta görevini reaper kolonisini yok etmek sanan shepard, aslında orayı ele geçirip Cerberus kontrolüne alma amaçlı gönderilmiştir. O tesisi Cerberus eline vermek ya da vermemek Shepard'ın elindedir. Buna bağlı olarakta tüm mürettabatın hatta shepard'ın yaşamı da yine bu seçimlere bağlıdır. Eğer ikinci oyunun sonunda ölürseniz 3. oyuna kaydınızı taşıyamazsınız.

    Bu arada Cerberus kimdir nedir diye sorarsanız, Cerberus, insanın uzaydaki en üstün ırk olmasını amaçlayan bir kuruluş. Legal bir kuruluş olmadıklarından illegal olarak anılan bir örgüttür. Oyun boyunca zaten her karakter tarafından Cerberus'un ne kadar doğru bir karar olduğu tartışılmaktadır.

    --ME1 ve ME2 spoiler--

    --ME3 spoilersız--
    Tüm bu olanlardan sonra üçüncü oyuna her ne kadar Cerberus'la çalışmış olsanızda tüm uzayı bir tehditten kurtardığınız için Citadel insan konsolosluğunda eski görevlerine göre pasif bir görevde çalışan bir karakter olarak başlamaktasınız. Kahraman olsanız da yine Cerberus adına çalıştığınızdan ötürü bir dışlanılma söz konusu. iki oyundur geliyor geliyor denen reaper ırkı üçüncü oyunda artık cidden gelmiş ve tüm uzayı bir anda işgal etmeye başlamıştır. Reaper konusunda en bilgili olan Shepard, eski gemisiyle bu kez tekrardan birlik tarafından görevlendirilir. Uzaydaki birbiriyle kavgalı tüm ırkları bir araya getirip Reaperlarla olan ya hep ya hiç savaşını vermesi gerekir Shepard'ın.

    --ME3 spoilersız--

    --ME3 spoilerlı--
    Tüm ırkları bir araya getirmesi iştir Shepard'ın. Uzayda aktif rol oynayan bütün ırklar o ya da bu sebeplerden ötürü kavgalılardır. Quarianlar ikinci oyunda da öğrendiğimiz aslında saldırgan olmayan geth ırkının yaratıcılarıdır ve onlarla çok uzun bir zaman öncesinde savaş vermişlerdir ve artık kati suretle bir araya gelmeme kararı almışlardır. Kroganlar saldırgan ve aşırı üreyen bir ırktır. Turian ve Salarianlar tarafından bu ırka genofaj adı verilen bir hastalık yayılmış ve saldırganlık, üreme gibi yetenekleri kontrol altına alınmıştır. Bu ırklarda aynı şekilde kendilerinin aşırı haklı olduklarını savunurlar ve ya sen ya ben tercihi yaptırırlar. Kroganlar özgür olmayı hayal ederken, Turian ve Salarianlar kroganlar eski haline dönerlerse tüm uzayın tehlike altında olacağını söylerler. Asariler ise kendi dertleri ile daha çok sorun yaşamakta. Çok kayıp veren Asariler kendilerine yardım edilmesini talep etmekteler ve savaşa doğrudan etki eden hamleler yapmaktalar.
    Bu sorunlar önceki oyunlarda dile getirilmiş fakat o kadar önem verilmemişti. Bu oyunda bu siyasi problemlerin hepsine Shepard tarafından çözüm bulunur. Ayrıca önceki oyunlarda yaptığınız hamlelerin sonucu olarak oyunda çok fazla eski dostu görmeniz olası. Örnek olarak Urdnot Wrex. ilk oyunda yaşamasını sağlarsanız son oyunda tüm kroganların başındaki kişi olarak karşınıza çıkıyor. Ya da Mordin Solus. Salarian ırkından olan bu karakter eğer ikinci oyunun sonunda yaşarsa üçüncü oyunda yine çok aktif rol oynayan karakterlerden. Neyse efendim tüm bu ırklar arasındaki sorunların çözülmesi ile bazı ırklar hatta bazı karakterler bile yok olmakta. Cerberus'un da tamamen bu uzaydaki birliğe ters davranışlarının da sonucu olarak tüm uzay, beyni yıkanmış gethler, reaperlar ve cerberus cephelerinde savaşmaktadırlar. Genel amaç organiklerin bu sentetik olan reaperları ortadan kaldırıp uzaydan def etmek. Bunun için gerekli bilgiyi Asari'lerin memleketinden Cerberus çalıyor ve son savaş Cerberus'a saldırılması ile başlıyor. Çok ciddi oranda kayıplar verilmesinin ardından Shepard savaşa tamamiyle yön verecek dört karar arasında kalıyor. Birinci olarak Shepard, tüm sentetik ırkını uzaydan kaldırabilir. Fakat bunun sonrasında tarih kendini tekrar eder ve bundan belirsiz bir süre sonra organikler tekrardan sentetikleri dünyaya getirip tekrardan savaş başlatabilir. Bunun sonucunda çok çok ufak bir ihtimalle shepard yaşar. ikinci olarak Illusive Man tarafından da yürekten inanılan reaperlara hükmetme seçeneği seçilebilir. Bunun sonucunda Shepard ölür ve tamamen sentetik olur. Bir üçüncü ihtimal ise sentetikler ile organiklerin ayrı değil, ortak bir form olmaları. Bunun sonucunda yine shepard ölür fakat uzaydaki bu savaş döngüsü kesinlikle ortadan yok olur. Son olarak Shepard önüne sunulan hiçbir seçeneği seçmez ve reaper tüm organik hayatı ortadan kaldırır. Reaperlar, aslında zamanında uzaydaki farklı bir ırk tarafından yapılmış geth benzeri bir ırktır. Organikler ve sentetikler arasındaki dengeyi de sağlaması için bir yapay zekanın elindedir reaperlar ve onlarda yeni gelecek organik ırklar için yer açmak adına tüm organiklerin yok olma zamanının geldiğini belirtir. Organik olanlarda eskilerin olduğu gibi reaper ordusuna katılması gerektiğini de söyler. Fakat Shepard seçilmiş olduğu için bu döngüyü kırma şansı verilmiştir kendisine.

    Açıkcası merak ettiğim tek bir soru işareti var. Mass Effect: Andromeda hangi sonuçtan doğru devam edecek. Sonuçta yapılan tüm seçimler çok büyük seçimler ve her bir ihtimale ayrı ayrı hikaye dallandırmaları pek mümkün değil. Sanıyorum sentetik ve organiklerin ortak olduğu gerçeklikten gidecekler.

    --ME3 spoilerlı--
    1 ...
  4. 71.
  5. her finali birbirinden bok olan efsane oyun serisinin üçüncü oyunu.

    siz siz olun, sondaki bebeye atar yapmayın. dinleyin onu. sonra senin hatanı gelecek nesiller yapmasın diye tali mesaj çekiyor.
    0 ...
  6. 70.
  7. müthiş soundtrack'leri olan, etkileyici oyun. leaving earth, an end once and for all, we face our enemy together vs... hepsini dinleyin.
    0 ...
  8. 69.
  9. türünün sağlam oyunu, fazla irdelenmeden sadece oturulup oynanmalı çünkü mutlaka meraklısını memnun edecek noktaları var. efsane oyunlar listesinin oyunudur. bitir tekrar oyna bitir tekrar oyna, bu oyunların en büyük özelliği bu, bitirin bir daha oynayın, bu hikaye burada bitmeyecek çünkü...
    0 ...
  10. 68.
  11. reaper kardeşlerimiz, dünyalar savaşındaki tripodlara fazla benziyor sanki... o kadar kş çıkardıkları ses bile aynı.
    0 ...
  12. 67.
  13. Mass Effect 2 deki karakterimizi aktarabileceğimiz oyundur. Daha oynama şerefine ulaşamamış biri olarak kendimden utanıyorum.
    0 ...
  14. 66.
  15. Son zamanların popüler oyununun 3. serisi.

    Tam oyun çözümü için: http://www.maxilevel.com/...eolu-tam-oyun-cozumu.html
    0 ...
  16. 65.
  17. sonu itibari ile bioware in artın ne denli rezil bir firma olduğunu kanıtlayan bir diğer batırılmış oyun.

    http://www.youtube.com/wa...J_EcLc0&v=r6e9nokg1NQ
    şu videoyu izleyin. çok komik olması bir tafafa 1:18 deki 2. son çok daha mantıklı. göreceksiniz.
    1 ...
  18. 64.
  19. --spoiler--
    citadel'e vardıktan sonra normandy'e girip command deck bölümüne geldiğimizde traynor hanım kızımızın bizden diş fırçası istediği son mass effect oyunudur.
    --spoiler--
    0 ...
  20. 63.
  21. yeni gelecek leviathan ve firefight dlc leri paralı olacak oyun. single player a görev ekleyecek leviathan görevi 10 dolar, single player a silahlar ekleyecek firefight ise 2 dolar olacak. oldu mu şimdi bioware ?
    1 ...
  22. 62.
  23. dlc lerle gelen classları açmak cidden sabır gerektiriyor. 99000 veya 66000 lik packlerden almazsanız bir defa rare item veya classları unutun. bu sadece ekstra exp kazanıp oynamadığınız classları direk 12-13. lv lere çıkarmanızı sağlıyor. bu kadar krediyi kısa yoldan kazanmanın ise 2 yolu var. ya gold yapıp 10.wave in ortasına kadar dayanacaksınız ya da silver bitireceksiniz. platinium a daha dokunamadım bile ki orada voice talk ile iyi bir ekip * şart zira oyunda chat sistemi yok.
    0 ...
  24. 61.
  25. 17 temmuz da earth dlc si çıkacak oyun. oyuna 6 adet daha class ekliyor. bunların alayı human melee class. 3 tane de harita var. bunlar rio, vancouver ve londra olacak. ayrıca platinium zorluk seviyesi de hardcore oyunculara hitap edecek. bu arada bu haftanın challenge ı gold seviyesinde reaperlara karşı 11 wave ayakta kalmak. commendation pack veriyor. eğer community herhangi bir zorluk seviyesinde 400.000 adet full extraction tamamlarsa +1 medigel takviyesi de kazanıyorsunuz. gold seviyesinde 2. maçta kazanmamıza rağmen orrrrospu çocuğu 3 brute ile 2 banshee beni * aralarına alarak son 20 saniye kala commendation packimden etti. kurallara göre bir kişinin 11 wave i tamamlaması yetiyor ancak ben commendation pack falan kazanamadım. buradan en ağır küfürlerimi gönderiyorum kendilerine.

    ayrıca bir büyük haber daha... senaryo odaklı bir başka dlc de yakında ücretsiz olarak oyunculara sunulacak. dlc leviathan adlı başına buyruk bir reaper hakkında.
    0 ...
  26. 60.
  27. 59.
  28. --spoiler--
    extended cut dlc si ile sonlarına ekleme yapılmış oyun.

    1- dünyadaki ekip üyeleri normandy ile nasıl kurtulmuş o gösteriliyor.
    2- oyunun sonunda karakterlere ne olmuş o gösteriliyor.
    3- catalyst ile konuşma uzatılıyor ki en güzel kısım bu olmuş. buna göre evrenin başındaki en üstün ırk bakıyor ki yaratılan, daima yaratanda kusur bulup yaratana karşı çıkacak. bunun için bu ırk reaperları yaratıp bir döngü başlatıyor. hatta ilk reaper bu üstün ırktan (reaperların ilk ırka karşı çıkma olaslığı da böylece ortadan kalkmış oluyor). döngü daima aynı şekilde sona eriyor: gelişmişler yok edilip reaperların bünyesine katılıyor, reaperlar bu varlıkların deneyimleri özümseyip güçleniyor, primitivleri sağ bırakıp evrenin en ücra köşesine çekiliyor ve reaperlar, primitivler evrim geçirip döngüyü başlatacak seviyeye gelene dek bekliyorlar. peki catalyst kim ? bu ırkın yarattığı bir ai sadece. catalsyt in amacı ne ? döngünün üstün ırk adına devamını sağlamak veya döngü dışında daha iyi bir çözüm bulmak. daha iyi çözüm nedir ? primitivlerin tonla döngüler sonrası en sonunda synthesis e hazır seviyeye gelip reaperlarla birleşmesi, synthetic-organic kavgası olasılığının ortadan kalkması.

    4- oyuna yeni bir son ekleniyor.
    5- serideki 2. yüzü açık quarian gösteriliyor.
    6- mass relaylerin tamamiyle yok olmadığı gösteriliyor.
    7- serideki ilk bebek ve çocuk kroganlar gösteriliyor.

    editlenen oyun sonları şöyle;

    destroy sonu:

    shepard reaperları yok eder, edi ölür. admiral savaş sonrasını anlatır. mürettebat shepard ın yasını tutar. military strenght 6000 üzeriyse shepard ın nefes alışı oyun sonunda görülebilir.

    control sonu:

    shepard reaperları kontrol eder, benliği reaperlara hükmetmeye başlar. bir nevi assuming control harbingerdan shepard'a geçmiş olur. oyun sonunu reaper sesiyle shepard anlatır. reaperlar yıkılan her şeyi tamire yardım eder. mürettebat shepard ın yasını tutar.

    synthesis sonu:

    shepard kendi beden enerjisini crucible a aktarır. tüm varlıklar ortak bir dna da buluşur. oyun sonunu edi anlatır ki edi nin duyguları çok güzel aktarılmış bu sonda. tek falsosu herkesin yeşil gözlü olması. mürettebat shepard ın yasını tutar.

    denial sonu:

    shepard eğer catalsyt e konuşma sonrası ateş ederse veya konuşmayı catalyst e daima atar cevaplar vererek bitirirse catalsyt sistemi kapatır ve savaş kaybedilir. yüzyıllar sonra bir gezegende liara nın bizim yaptığımız hataya siz düşmeyin temalı beacon ı gösterilir. bir başka döngüde reaperlar öyle ya da böyle alt edilmiştir. bu oyun sonunda mavi fonlu gezegende ufak çocuğa hikayeyi anlatan erkek değil kadındır.

    --spoiler--
    2 ...
  29. 58.
  30. The Mass Effect 3: Extended Cut eklentisi gün içersinde yayınlanacak oyun.
    0 ...
  31. 57.
  32. son dlc siyle eklenen human class ındaki ex-cerberus sınıfını unlock etmeye uğraştığım oyun ancak yanılmıyorsam rebellion packteki karakterleri açmak için 60000 credit li özel pack veya üzerini almak gerekiyor ki bu da yetmiyor, içersinden 1 veya 2 adet unique multiplayer özelliği açan bu packlerde şansa da ihtiyaç var. bu class niye bu kadar önemli denilecek olursa kırbaç gücü feci çekici geldi diyebilirim.
    1 ...
  33. 56.
  34. 15 dakika dayanabildiğim oyun,, Call of Duty serilerinden sonra filan sarmıyor,, hemde hiç. Oyunu oynarken bunu oynayan oldu mu? acaba diye düşündüğüm 16 yaşlarına hitap eden oyun..
    0 ...
  35. 55.
  36. origin in tabutuna çakılan son çividir.

    gözümü kırpmadan kaldırdım. o kadar rezalet bir senaryo o kadar tiksindirmiş ki artık. bir daha ea dan oyun alırsam varya...
    0 ...
  37. 54.
  38. ne söylesem az. diğer iki oyuna oranla hem daha duygusal hem de daha sert ve güçlü düşmanlar barındıran serinin sonu. oyun içinde verdiğim bazı kararlar yüzünden mala bağlamama sebebiyet bile verdirdi. toplamda 48 saat sürmüş oyunum. yeni bitmesine karşın diğer iki oyunda olduğu gibi en kısa sürede başka bi karakterle 2.kez oynayacağım.şu ana kadar hiç bi oyunu saklamadım ama bu seriyi alıp kitaplıkta en sevdiğim kitapların yanına koyup saklayacağım. o derece lan!
    0 ...
  39. 53.
  40. 2. dlc si, Rebellion Pack ücretsiz sunulmuş oyun. eklenen karakterler arasında ex-cerberus olanın güçleri hayli güzel. batarian ise güdük kalmış.
    0 ...
  41. 52.
  42. spoiler verenler tüm oyunun içine ettiniz, ama ben kendi amk ki merakıma yenik düşüp girip buraya bakıyorum..
    0 ...
  43. 51.
  44. ne grafiğine baktım, ne karakter animasyonlarına bu oyunda. her zaman senaryosu ile beni hep hayran bırakmıştır kendisine. o yüzden, eğer gözümde efsane değeri varsa, bu da kurgusundandır. sonuyla da sevenlerini duygusal anlar yaşatmıştır. *
    0 ...
  45. 50.
  46. commander shepard efsanesini anlatan son halka. Bioware oyunu.

    Aslında yazılıp çizilecek çok şey var, ama sayfalar yetmez. Seride duygusal anlara en çok yer veren oyun. Net olarak 4 yerde manly şekilde gözlerim yaşardı. Düşman çeşidi çok ama temelde ya cerberus, ya reaper. Multiplayer kısmı inanılmaz keyifli, söylemeden geçmeyeyim.

    Aslında bu oyun üzerine saatlerce konuşabilirim ama mecalim yok... Ah bir de plothole dolu olmasaymış yüzyılın oyunu olurmuş.
    0 ...
  47. 49.
© 2025 uludağ sözlük