klasik türk müziğinde bir makamdır. yavaş yavaş başlar, hızlanır sonra, daha da hızlanır, sonra tekrar yavaşlar, ve durur. osmanlı devletinin dönemlerini getirir akla adeta.
bütün yaşanan aşklar da öyle değil midir? kalp yavaş yavaş hızlanır, doruğa ulaşır, yavaşlar ve durur. ayrılık, mahur bir bestenin bitmesidir. mahur biter ayrıktan sonra, hicaz başlar bu sefer. acem kürdi başlar.
hangimiz ayrılık acısıyla hicaz makamı gibi, köpekler gibi kıvrana kıvrana yerlerde sürünmedik ki?
bu şarkının şiiri ayrı bir mükemmel bestesi ayrı bir mükemmel. enstrumanlar ayrı bir mükemmel.
ahmet kaya en güzel söylüyor. ondan sonra nazan öncel.
meyve suyu içip sarhoş olduğum şarkı bu. bi paket sigara içerim. on bin sayfa yazı yazar insan bu şarkı ile.
Mahur makamı, Arel-Ezgi-Uzdilek sistemindeki tarife göre Çargah makamının Rast perdesindeki inici şeddidir. Karar sesi Rast, güçlü sesi Neva, tiz durak sesi Gerdaniye, yeden sesi Geveşt'tir.
Pestten tize doğru sesleri şöyedir: Rast, Dügah, Buselik, Çargah, Neva, Hüseyni, Mahur, Gerdaniye.
müjgan isimli aşkından ayrılmış olan ve onu asla unutamayacak olan bir çaresizin her duyduğunda boğazını düğümleten ahmet kaya şarkısıdır. acaba müjgan da bu şarkıyı duyduğunda ağlıyor mudur bilinmez ama napalım yolu açık olsun.
1993 tedirgin albümünden bir ahmet kaya parcasi. Şiir atilla ilhan'a ait.
Kelime anlamı itibariyle Osmanlıca'da kumarhane, meyhane olarak kullanılmıştır.
Genellikle ise Türk musikisinde rast perdesinde karar kılan bir makam adı kastedilir.
attila ilhanın tüm içtenliğiyle yazdığı bir şiir , ahmet kayanın da tüm benliğiyle söylediği bir şarkıdır ; şarkı da ne zaman '' müjganla ağlamaya başlasa '' gözler illa ki dolmaktadır .