ülkede günlük hayatta kullanılmayan kelimeleri kullanıyor diye aa ne güzel söylemiş denerek şarkılarının anlamlı bulunduğu iki ünlüden birisidir.
diğeri için (bkz: sagopa kajmer)
sözlerinin anlamlığı tartışılır seviyededir. bana kalırsa söz yazmada en iyisi teomandır her zaman mesela. zaten sesi de kulak çizen bir arkadaştır , tarzı sokakta görsen söveceğn tiptedir.
teoman - zamparanın ölümü
Pardon sizi birine benzettim geçmiş yıllardan
Yemin ederim azıcık içtim bu halim doğuştan
Şampiyonum sanırken diskalifiye olduğumdan
işte sevgili bayan tüm gevezeliğim bundan
Bir kız tanırdım eskiden hayat berbat derdi
Loş kalbinde hayal kırıklıkları biriktirirdi
Her filmden kitaptan bir rol seçerdi
Beğensin diye gelirse ölüm makyajsız gezmezdi
Tanırsınız benim gibilerini boş sokaklardan
Çizgilere basmadan yürümeye çalışan insanlardan ama
Dün akşam dedim ki kendi kendime
Düşünme düşünme kim anlamış ki sen anlayasın böyle
Bir şey söyledi ki bence de doğru bir bar filozofu:
"Çok kadın hiç kadındır olum yalnızlıktır sonu"
Kadehte yansımama baktım ayaklı bir kanıttım
Kadın dergileri testlerinde her soruya yanıttım
Öyle güzelsiniz ki galiba korkmaya başlamalı
Sizin kadar güzel olmak hemen yasaklanmalı
Durun tahmin edeyim balıksınız değil mi
Çok yalnızım n'olur size gidelim mi
bu ve bunun gibi. teoman şarkılarında (son 2 albumu haric) saçma sapan şeyler bulamazsınız. bu mabelin yazdığı en anlamlı şarkılarını bile saçma bırkacak bir söz düzeni vardır en basit teoman parçasında bile.
Krallar.
Krallar bilmez, krallar utanmaz
Ayıplarımda can bulur, can satarlar
Say beni! Say derimden geri
Tarihin yaşı kadar
Yalnızız
Şimdi yüreklerde yoktan bir şaşı kumar!
Gençliğim kart postal seslerinden kör sağır iken
inandığım her şeyin tam da şimdi bir bedeli var!
Ahıra girmeyen bir koçtum
Ot buldukça uçtum
Ahıra girmeyen bir koçtum
Ot buldukça uçtum
Yırtıl ar perdem
Kurtul kendinden
Huzur isyanda!
Değneğin derdi fendime kefendi
Özür dört yanda!
Krallar bilmez, krallar utanmaz
Ayıplarımda can bulur, can satarlar
Say beni! Say derimden geri
Tarihin yaşı kadar
inandığım her şeyin tam da şimdi bir bedeli var!
Ahıra girmeyen bir koçtum
Ot buldukça uçtum
Ahıra girmeyen bir koçtum
Ot buldukça uçtum
Yırtıl ar perdem
Kurtul kendinden
Huzur isyanda!
Değneğin derdi fendime kefendi
Özür dört yanda!
Bu arada şarkının söylenişi filan güzeldir ama şu kelime bütünlüklerinin birinin kıçıyla yazıldığı çok belli.
katılıyorum. senelerdir serdar ortaç, demet akalın, sinan akcil vb sadece kliplerindeki mankenlerle prim yapan sanatçıları dinlediginiz için kulağıniza hoş gelmeyebilir. adam müziği ruhu ile söylüyor. cekemeyenler serdar a devam etsin.
tipik bir liseli görüşüdür. yeni bir tarzı olabilir ergenler etkilenebilir hatta çok benimseyebilir ama bu onu Türkiye'nin en iyi sanatçısı yapmaz.
(bkz: burunda mandal ile şarkı söylemek)
sarkilari ve sarkilarinin anlam derinligi ile dinleyenlerini mest eden mabel matiz in, türkiye nin en büyük ve en kaliteli sanatçisi olma durumudur. henüz hakettigi degeri göremese de, kendisi için günesli günler yakindir.