lem yelid ve löp yutar

    20.
  1. hayatımda ilk gittiğim konser duman'ındır. ne de eğlenmiştik.. daha düne kadar da sevip saydığım, dinlediğim -hatta halen daha bu şarkı hariç dinlediğim- bir grup. ama bu şarkıyla yukarıdaki modern eleştiri ustalarının düştüğü kadar komik ve gülünç durumdalar şu an benim gözümde.. cahilliklerine mi yanayım,* hala savunmalarına mı yanayım, yalan dolan röportajlarına mı yanayım bilemedim. ortada bir de şöyle bir tezgah var: "lem yelid ve lem yûled" doğmamış ve doğurulmamış anlamına gelmektedir ve bu sıfatın sahibi dergah değil Allah'tır. bu sözü bu şarkıda kullanmanın gereksizliği aşikarken hala neyin inadındasınız?
    26 ...
  2. 3.
  3. --alıntı--
    Ama yine de 'ortada bir yanlış var' yok mu? 'Rezil' isimli parçayı dinleyince haliniz duman diye düşündüm. "Ortada bir dergah var / Devrilir başın yarar / Arkasında tezgah var / Lem yelid ve löp yutar" diyorsunuz. ihlas Sûresi'nde geçen "Lem yelid" ifadesinin ardından löp yutar demenizin amacı ne?

    Kaan: Orada eleştirdiğimiz şey dinin suistimal edilmesi. Yani kendine menfaat sağlaması insanların. Ki bu, yıllardan beri Türkiye tarihinde her kesimin yaptığı bir şey. Formlarda ihlas Sûresi'yle dalga geçiyorlar diye alakasız konulara değinmişler. Kimsenin haddine düşmez insanın dini ve inancıyla dalga geçmek. Konunun öznesi, ortada dönen bir tezgâhın olması. Burada fena olan, bunu tespit edip ortaya koymak mı, yoksa bunu yapıp çıkar sağlayanlar mı fena? ihlas Sûresi, çok da güzel bir ayet. Sade ve en güzel ayetlerden bir tanesi. Biz değerini bilmeden, farkında olmadan bir şeyler yapmıyoruz. Ama orada konunun ayetle bir alakası yok. Din adamı gönülden inanarak, iyilik ve güzellik içindeyse biz de onunla beraberiz. Ama bunu söyleyip üstüne de bundan çıkar sağlıyorsa onun karşısındayız.

    Cengiz: Teknik bir detay var orada. 'Lem Yelid'in arkasından gelen 'löp yutar' ifadesi tezgâhın fiili. Yani dörtlüğe bakarsanız, son iki dizede yıkılan dergâh, löp yutan tezgâhtır. Lem Yelid'le kesinlikle bağlantılı değildir. Şiirin yorumlanmasında hızla yapılmış yorumlar olabilir, ama Lem Yelid'i deforme etmek kimsenin haddine değil, bizim de haddimize değil.

    "Ortada bir yanlış var / Yanlışı yapan yanar / Arkasında sandık var" ibaresi hemen AK Parti'ye karşı bir söylemi çağrıştırmıyor mu?

    Batuhan: Kaç dönemde okursanız, kim iktidardaysa aslında sandık onun arkasında.

    CHP'nin Kur'an kursu, çarşaf açılımlarını da bir istismar olarak mı görüyorsunuz

    Kaan: Mesela, aynen. Ben de onu diyorum. Bunu illa AK Parti olarak görmemek lazım. Bu açılımı da eleştiriyoruz tabii ki.

    'Ateş olmayan yerden duman çıkmaz' sözü gereğince, bazıları sizi ateizm propagandası yapmakla suçluyorlar sitelerde.

    Kaan: Onu da duyduk. Onu öyle yazanlar ateizm propagandası yapıyorlar. Biz öyle bir şey yapmadığımızı biliyoruz zaten.

    inançlı mısınız?

    Kaan: Hepimiz Müslüman'ız. Bir yabancı kalkıp zaten böyle bir şarkı yazmasın, biz kendi kendimizi eleştireceğiz. Bu işin içinde olmasak, Türkiye vatandaşı ve Müslüman olmasak böyle bir şeyi yazmaya hakkımız bile olmaz. Birbirimizi eleştirerek bir yere geleceğiz. Formlarda yazıldığı gibi algılanırsa çok çirkin yerlere gelir, böyle şeyler olsun istemiyoruz. Bunu tepki çekmek için de, gündem olmak için de yapmadık.
    --alıntı--

    bu şekilde bi açıklama yapmış duman grubu'nun üyeleri bu şarkı sözüne. kendilerine göre samimi olabilirler, bunu bilmiyorum tabi ama ben açıkçası bu açıklamalarından tatmin olamadım. hayır dini kullananlara karşı çıkmalarına değil sitemim, bunu bir ayeti kullanarak yapmaları ne derlerse desinler, nasıl açıklarlarsa açıklasınlar gözümde haklı çıkarmıyor onları malesef.

    "hepimiz müslümanız" demişler bir de. keşke daha bilgili müslümanlar olsalar dedim içimden röportajlarını okurken. öyle istedim ne bileyim, çünkü tutumları cılız geldi bana. röportajın aşağıdaki kısmının da payı var bunda açıkçası;

    --alıntı--
    Şarkıda işaret edilen sonumuz ne?

    Ari-Kaan: Toprak olmak...

    Bitiyor mu toprak olunca her şey?

    Ari: Onu toprak olmadan bilemiyorum.

    Cengiz: Şarkılarda da işlenen şey, bu hayatta da bize bahşedilmiş cennet olduğu... Dünya üzerindeki diğer canlılara eziyet etmedikçe de bu dünya üzerinde de aslında cenneti yaşayabiliriz. Önemli olan, birbirimize karşı saygı duymamız ve sevecen olmamız.
    --alıntı--

    kimse alınmasın ama bunun bir müslümanın hayat felsefesiyle pek de ilgisi yok.
    25 ...
  4. 2.
  5. ateistlikle filan ilgisi olmayan, günümüz türkiyesini açıklayan hoş kelime oyunu. löp yutana laf yok da bunlar mı ateist oldu? bırak allasen.
    22 ...
  6. 23.
  7. kur'an-ı kerim'in ayetlerini kendilerine göre budayıp afedersiniz milleti s.ken din sömürücülerini görmezden gelen kesimin, kendilerine birşeyleri anlatmaya çalışan kesimi taşlamasına sebep olan cümle. bunlar arapça sözcükler. madem arapça kelimeleri bu şekilde kullanmak günah, o zaman arap dilini konuşan adam karısıyla da konuşmasın ayıp şeyleri. çünkü söylediği şeyler kur'an da geçiyor. aa olur mu hiç. arabistan da sokaktaki çocuk küfür ederken küfür arasında kur'an da geçen kelimeleri söylüyor. hadi gidelim onları da taşlayalım.

    bunun yanında bir de daha şarkının sözlerini dahi duymayıp "aa şerefsizlere bak" diye yargısız infaz moduna geçenler de var. "alak" güzel kardeşim !

    Ortada bir dergah var
    Devrilir başın yarar
    Arkasında tezgah var
    Lem yelid ve löp yutar
    9 ...
  8. 7.
  9. Bi BAKMIŞIZ DUMAN GURUBU ERGENEKONDAN YARGILANIYO HiÇ ŞAŞIRMAM.ELEŞTiRi OKLARI HASSAS MEVKiLERE UZANMIŞ BU ŞARKIYLA.
    7 ...
  10. 26.
  11. son zamanlarda duman'ın ve şarkısnın * mailler aracılığıyla protesto edilmesine sebep olan cümle, oysa ne de güzel dokundurmuştur, oh canıma değsin. *
    6 ...
  12. 55.
  13. güzel bir dokundurmadır.
    mesaj ulaşması gereken yerlere gitmiştir umarım.
    benzer bir dokundurma için bakınız:
    (bkz: candan erçetin ninni)
    3 ...
  14. 69.
  15. bu şarkı zamanında günümüzde fetö yada paralel çete olarak adlandırılan cemaate yazılmıştır. fakat yazıldığı dönemde halkımız kandırılma aşamasında olduğu için olayı anlamamıştır.
    2 ...
  16. 6.
  17. bir de "hepimiz müslümanız" diye geçiştirmişler röportajı fakat hayatı yaşa şarkısında

    boşver öbür dünyayı
    hayatı yaşa

    diyen bir grup bana müslümanım diye geçinmesin. Fakat "rezil" adlı şarkısında türkiyenin bugünkü durumunu eleştirdiğine katılmak gerekir ki öyledir zaten. Bugün dini sömürenleri lem yelid ve löp yutar diyerek onları irdelemiş, eleştirmiştir. * *
    8 ...
  18. 5.
  19. ironik bir duman şarkısı. grubun zaman gazetesine röportaj vermesi de ayrıca ironik olmuş.

    bildiğim kadarıyla bunların başka bir şarkısında 'biri arap tayfası, ötekisi gavur mandası' lafları geçiyordu. acaba bu şarkı için de vakit ve hürriyet gazetesine röportaj vermişler miydi? vermişlerse de eminim 'orada eleştirdiğimiz şey arabistan'ın suistimal edilmesi' ve 'orada eleştirdiğimiz şey gavurun suistimal edilmesi' derlerdi.

    bizim buralarda güzel bir laf vardır, yiyemeyeceğin yar.ağın altına girmeyeceksin diye. olmamış duman. duman ot lazım hem de daha çok, ben çıkıyorum email şebekemden ko...
    7 ...
© 2025 uludağ sözlük