Devlet her dinden, her inançtan, her kesimden, her ırktan vatandaşına eşit şekilde davranmalıdır.
Örneğin Din eşcinselliği yasaklamış diye eşcinsellere kötü muamele yapamaz devlet. Ya da arabistandaki gibi baş örtüsü takmayan kadınları cezalandıramaz.
Devlet dediğin laik olur.
Ama insan ister dinli olsun, ister dinsiz. Yeter ki insan olsun...
laik olmadığı kesin olan dallamadır. ulan zaten laiklik dini ve devleti ayırmak ise, sen ne diye laikliği dinsizlik olarak anlıyorsun? çık, kurtul şu din yargısından. siyasette dinin işi olmaz. ister inanırsın ister inanmazsın, bundan siyasete ne ki? ona ne batsın. ne diye gündeme giriyor?
Laikliği dinsizlik sanan var bunların yediği yemeğin, içtiği suyun,soluduğu oksijenin amına koyim
şeriat'ı (allah'ın kuralları)yaşamak için şeriat'ın devlet yönetimi olmasına ihtiyaç duyuyorsan bırak sen müslüman olma şeriat'ı sen daha kendin düzgün yaşayamıyorsun bir de devlet sistemi haline getiresin
hatta bırak şeriat'ı daha müslüman olamamışsın iki rekat namaz kılmakla, oruç tutmakla müslüman mı olunur önce allah ne emretmiş onu öğren insan ol müslüman olmaya sıra gelir
ayrıca şeriat ülke ye gelince herkes cennet'e gidecek sanıyorsan onu da unut kimi kandırıyorsunuz allah'ı mı eğer siz böyle bir allah'a inanıyorsanız böyle bir allah yok,külden yaratılmış kül yutan bir allah o
laiklik: din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır.
laiklik dinsizlik değildir, dinsizler böyle aptalca sistemler kurmazlar. laikliğin aslından çıkış yeri kilise ve devlet arasındaki çekişmedir. ancak bunun altında olan şey mezhep savaşlarını bitirme eğilimdir.
mezhep savaşlarından sonra insanlar kendi inandığı dinin bile başa geçince ne denli zararlı olduğunu gördü ve bari tamam dindar olalım ama bu kadarda bir yönetimde, dayatmacı olmasın dedi.
sonuçta şeriat bir tane değil aslında, şianın şeriatında bir sunni yaşar mı? veya vahabinin şeriatında yaşar mı? tam tersi de olabilir.
allah ın şeriatı diye millete kakalan şeyin altında aslında mezhepçilik var ve bu öyle kolay bir şey değil.
laiklik güzel bir rüyadır ama dinin gerçekliği karşısında uzun sürmez.