kızılbaş türkler

entry7 galeri0 video1
    1.
  1. Nihat çetinkaya'nın aleviliğin (kızılbaşlık) kökenini anlattığı kitabıdır...

    kitabın sonundaki kaynaklar listesinin 10 sayfayı geçmesi nasıl bir araştırma yapıldığının bir görüntüsüdür...

    Aleviliğin (kızılbaşlık) neden kürd, ermeni olamayacağını çok iyi anlatır.

    Kürdlerin inancı Ancak şiiliktir, caferiliktir. Alevilik (kızılbaşlık) ise bize yutturulan türkler din ve hidayet aşkıyla müslüman oldu yalanının sonucudur... Bu yalan 200 yıllık savaşlar, 20 km yola metre başı karşılıklı dikilen darağaçlarıdır, savaşlar, hatunların yönettiği ordulardır.

    --spoiler--
    Nihat Çetinkaya
    Kum Saati Yayınları
    Tükendi Türkiye - Yakın Tarih
    Çeviren :
    Barkod :9799756199069 Sayfası :616 Ebat :135-210 Baskı :2004-iSTANBUL Temin Süresi :3 Gün
    "Bütün menfi yakıştırmalara rağmen onlar Kızılbaş adıyla anılmaktan gururlanmışlar, ´Kızılbaş´ sözünü bizzat kendilerini ifade etmek için iftiharla kullanmışlar, devletlerini (devlet-i Kızılbaş), hükümdarlarını (padişah-ı Kızılbaş) ve ülkelerini de (ülke-i Kızılbaş) bu tabir ile vasıfladırmışlardır. (...) Alevi Türkmenler, Kızılbaş adını, Osmanlı devşirme idarecilerinin ahlak dışı anlamlarla kullanıp halka da yayması sonucunda bırakmak zorunda kalmışlar ki, bazı kesimler bir süre Bektaşi adıyla anılmış, II. Mahmut´un, 1826 tarihinde Yeniçeriliği lağvetmesi ile Bektaşi adı da yasaklanmıştır. Bundan sonra başlayan sürecin, tespit edebildiğimiz bir safhasından itibaren de, bunlara Alevî denilmiş, kendileri de bu ismi benimsemiş ve kullanmaya başlamışlardır. Halbuki Alevî adı, tarihte Hz. Ali soyundan gelenleri yani yalnızca Seyyidleri tanımlamak için kullanılmıştır. iran Şiî literatüründe de Alevî denilince Hz. Ali´nin soyundan gelenler anlaşılır."Kızılbaş adının çıkış noktası, Türkmenlerin, çok eski bir Türk geleneğinin devam olarak ´Kızıl Börk´ giymelerine dayanıyor. Kızıl başlık giymek, Türklerin çok eski bir geleneği idi. Yani Safevi devletinin kuruluş sürecinde, Şeyh Haydar devrinde başlamış değildir. Türkmenlerin milli-itikadi geleneklerince giydikleri Kızıl Börk´ten dolayı, siyasi olarak Safevi yanlısı, iktisadî olarak da Şiî anlamında Kızılbaş diye anılması, XVI. yüzyılın başlarından itibaren görülmüştür."Değerli araştırıcı Nihat Çetinkaya´nın Kızılbaş ya da Alevî Türkler konusunu, sadece dinsel ve mezhepsel boyutlarıyla değil de, Türk tarih ve etno-kültürel gelenekleri bağlamında da tarafsız bir şekilde tartışmayı amaçlayan Kızılbaş Türkler (Tarihi, Oluşumu ve Gelişimi) adlı çalışması, çalışmanın sonunda yer alan kaynaklar listesinden de anlaşılacağı üzere, konu ile ilgili sağlam ve orijinal kaynaklara dayanarak hazırlanmıştır. Son derece zor ve riskli bir konunun böyle kapsamlı ve başarılı bir şekilde ele alınması, değerlendirmelerde objektif bir tutum sergilenmesi, özellikle de konunun bir Türk bakış açısıyla ele alıp değerlendirilmesi, sayın Çetinkaya´nın çalışmasının önem ve değerini daha bir arttırmaktadır. Alevî Türklere, Avrupa Birliği tarafından "Müslüman Azınlık" sıfatının kazandırılmaya çalışıldığı günümüzde, böylesi bir çalışmanın hazırlanması, çok yerinde ve anlamlı olmuştur.Böylesine zor ve hacimli bir konuyu bu derecede başarılı bir şekilde ele alan değerli araştırıcı Nihat Çetinkaya´dan Kızılbaş Türkler´in inanış ve düşünüş dünyasını yansıtan başka bir çalışmayı hazırlamasını, çalışmalarını bu doğrultuda devam ettirmesini beklemek bizlerin hakkı olsa gerektir.Doç. Dr. Mehmet AÇA ...
    --spoiler--
    6 ...
  2. 2.
  3. epey ezber bozucu ve sert bir eserdir. siyasal islamın dayattığı ideolojinin ve osmanlı saray tarihçilerinin çarpıttığı tarihi gerçekleri ortaya çıkarması sebebiyle oldukça güzel bir eser ortaya çıkarmış nihat çetinkaya.
    2 ...
  4. 3.
  5. osmanlının tüm baskılarına, yavuz döneminden başlayarak kürtlerle işbirliği yapıp soylarını kırdırmaya çalışmalarına rağmen kimliklerine ölümüne sahip çıkmış onurlu halk..
    4 ...
  6. 4.
  7. bazı şahsı arapçılar tarafından bölücü olarak nitelendirilen, Hüseyin Nihal Atsız'ın öğrencisi olan Nihat Çetinkaya tarafından yalnızca aleviliği değil, Türklük'le islam'ın nasıl buluştuğunu, Arapların ne zulümler ne kanlarla Türklüğü islam'a geçirdiğini kaynaklarıyla, arapların kendi belgelerilyle sunan, okuması hafif ancak gerçekten de ezber bozan ve sert bir eserdir. Okumamanın, okumadan fikir sahibni olmanın eseri olarak bölücü olarak adlandırılır...
    1 ...
  8. 5.
  9. alevilik konusunda, islam'la tanışılmasından osmanlı'nın kuruluşuna oradan selim katliamlarına ve günümüze kadar en geniş açıyla en objektif araştırılmış kitaptır.
    0 ...
  10. 6.
  11. Emevi ve abbasilerin yeniden sorgulanmasina sebebiyet verebilecek,ilginç bir kitaptir.
    0 ...
  12. 6.
© 2025 uludağ sözlük