Aynı kökenden geldiğim ancak türkçü olduğuna inanmadığım yazar.
Irkçılık yaparak bir yere varamazsın. Ben ölümüne Türkçüyüm ancak bunu uygun bulmuyorum. Eğer Türk kültürünü koruyorsa ona sımsıkı sarılıyorsa bu vatanı seviyorsa o kişi zaten türk'tür. Sana soruyorum Türk kültürünü koruyan bir Pomak mı daha Türktür yoksa kültürünü dışlayan Türklüğü umursamayan yozlaşmış bir safkan Türk mü daha çok Türktür?
ilber ortaylı konusunda haklı olduğunu düşündüğüm kişidir. ilber ortaylı'yı daha çok sever ve sayarız o ayrı ama pomak konusunda üstâd işkembe-i kübrâ'dan atmıştır.
3-5 keko ve cahil tarafından eleştirilmeye çalışılan yazar. Çok komik lan bunlar... Birde yazdığı biraz uzun olsun diye her cümleden sonra enter yapıp paragraf havası katması yok mu! sövdürürken güldürür.
bana göre çok yanlış yapan yazardır. Pomakları dışlamak türkçülüğe bir şey kazandırmaz. Irkçılık yapmak türkçülüğe bir şey kazandırmaz. ırkçılık saçma bir saplantı. önemli olan kültür birliğidir. ben bir türk olarak bir macar ile aynı kanı taşımam dışında ortak noktamız var mı? dilimiz, dinimiz, kültürümüz, ülkümüz, müziklerimiz, yemeklerimiz bir mi? yoo. E peki kan bağı ne işe yarıyor bu durumda? Bir işe yaramıyor açıkçası. Genelde milliyetçilik karşıtları ''başka bir milletten de doğabilirdim'' der. yanıtımız şu olur ''başka bir ailende olabilirdi. o zaman ailemizi de sevmeyelim korumayalım'' olur. aile örneğini ırkçılık için de kullanabilirim. bir aileye evlatlık olarak gittin, gerçek anne baban sana bakmadı, evlatlık gittiğin aile seni yıllarca korudu, gözetti. burada anne baba diyebileceğin kişi kim olur? tabi ki evlatlık ailen olur. kan bağıyla bağlı olduğun kişiler olmaz. bu örnekten yola çıkarak başka bir kökenden gelmesine karşın Türklüğü benimseyen, bu ülkeyi ve Türk halkını koruyan, gözeten kişi Türk olmaz mı? Tabi ki de olur.
Pomaklarla ilgili konuşurken Bulgaristan'da Türklerle bir değildir diyorsun. Evet değil bunu biliyorum. Ancak artık burası Türkiye. Orasıyla burası bir değil. Bulgaristan'ın coğrafyası küçük. Türkiye ise büyük ve daha çok etnik köken var. Ancak tüm bu etnik kökenler Türk çatısı altında birleşiyor ve bu birleşimi bozmak isteyenler var. Bunun için Pomakları da bizden saymalıyız diyorum. Peki, Pomaklarla kötü anıların var. Çoğunlukla kötüleriyle tanışmış olabilirsin. Ancak bu iyileri de olmadığını göstermez. Her milletin arasında çürükler vardır. Türkler de kötü yok mu? Var. Sana bir şey söyleyeyim. Bizi evimizden barkımızdan kovan Bulgarlar idi. Ancak bu hepsinin kötü olmadığını göstermez. Göç sırasında lazım olur diye bizim arabaya yiyecek tıkmaya çalışan Bulgar köylümüzü bilirim.
Tamam Türklerin Bulgaristan'da Pomaklardan daha çok olduğu konusunda haklısın. Bu apaçık bir gerçektir. Bulgaristan'da Pomakların Türklerle yakın olmadığı konusunda da haklısın sana katılıyorum.
Demek istediğim ırkçılık bize bir şey kazandırmıyor. Anadolu birçok etnik kökenin olduğu bir coğrafya. Balkanlar da öyle. Türkiye'de kaç kişi safkan olduğunu söyleyebilir ki? Haydi sen söyledin. Senin çocukların. torunların söyleyebilecek mi? Bunun için ''Ne mutlu Türk'üm diyene'' demeliyiz. ''Ne mutlu Türk olana'' dememeliyiz.
Sırf doğruları söylediği için bazı kimselerce eleştirilen yazar. Oysa hepimizin ansiklopediye baktığı zaman doğrulatabileceği sağlam bilgiler vermektedir bu yazar arkadaşımız.
hele Balkan coğrafyası, Balkan sosyolojisi, Balkan tarihi hakkında internette arasanız bulamayacağınız ayrıntılı bilgileri konuya olan derin hakimiyeti sebebiyle bir çırpıda vermesi ise bu sözlük için bir kazançtır.
Balkanlarda sadece Türk müslümanlarının yaşamadığını, bu insanlarla birlikte belli sayıda da pomak, boşnak, torbeş ve arnavut kökenli müslümanın da Türkiye'ye geldiğini de defalarca kez dile getirmiştir. Çünkü Balkan kökenli insanlarla ilgili doğru bilinen yanlışlar hat safhadadır.
En bilineni ise tüm Balkan göçmenlerini Osmanlı döneminde hristiyanlıktan müslümanlığa geçen yerli Balkan halklarıyla karıştırıp, onları balkanlardaki türk milletinin uzantısı olarak görmemektir. ayrıca sayılan diğer müslüman balkan halklarının hepsinin kendi ülkeleri veya bölgeleri vardır.
kimse kimseyi bu saatten sonra istemediği yerde tutmaya veya türkiyede kalmaya zorlayamaz. kendini eğer türk milletinin bir parçası olarak görüyorsa ne ala; ancak görmüyorsa kendi etnik aidiyetini ve kültürünü devam ettirebileceği ülke ve bölgeler var, oraya gidebilirler. bu kadar açık ve net! eğer türkiye'ye yerleştiyse kim olursa olsun bu ülkeye ayak uydurmak, kurallara uymak zorunda.
ayrıca söylediklerinde de sonuna kadar haklıdır çünkü bugün artık tamamen pkk'nın uzantısı olan bdp-hdp'nin roman, pomak, çerkez gibi başka etnik aidiyetleri kullanarak türkiyede bölücülük borusunu öttürdüğünü bilmeyen kalmadı. sadece bir kısım kürtlerin oyunu alarak etki alanını genişletemeyeceğini anlayan hdp bugün roman, pomak, çerkez ve hatta alevi bazı çevreleri etkisi altına alarak bölücülüğü tüm türkiye'ye yayma peşinde. son dönemde bdp'nin ermeni, çerkez, roman ve pomak gibi etnik aidiyeti ön planda tutan sorosçu derneklerle dirsek temasında olmasının nedeni de budur.
hemşeri dernekleri ve etnik aidiyeti ön planda tutan bütün dernekler türkiye için bir zehirdir. siz almanyada bröton kökenli olanların; fransada bask kökenli olanların, isveçte saami kökenli olanların toplandığı bir dernek bulamazsınız. onlar kurdurtmaz, ama türkiyede malum parti eliyle şimdi kurdurtuyorlar. aslında sadece kizil oguz arkadaşımızın da değil azıcık milli hissi olan bütün arkadaşlarımızın sindiremediği durum da budur.
elinde mezurayla gezen göt oğlanları da varmış bunun. senden daha türk çıktığımda ne yapacaksın sıfatsız, ki çıkacağımı biliyorum, orhun kitabelerini enlemesine içine alacak mısın?
üç beş mezuralı türklüğünü kaybetmiş kafatasçının türkler adına hüküm vermesi komiktir. sizin yolunuz asla türkün yolu olmadı, olmayacak da. bozuk kanından utananların da kafatasçılığı iyice saçma oluyor.