kürtler sayesinde zenginliği artan şehirler

entry25 galeri0
    1.
  1. kürtlerin ikamet etmesi ile renklenmiş, farklı kültürlerin karşılaşması ile anlam kazanmış ve farklılıkların içselleştirilmesi ile erdemli kılınmış şehirlerdir.

    (bkz: şehrin yeni müdavimleri)

    içlerinden biri güzel bir tınıya sahiptir, gider kaya gibi bir protest sanatçı olur. bir diğerinin kalemi güçlüdür, kemale ererek yaşayan bir yazar olur. bir diğeri kayıp kentlerin yakışıklılarını fısıldar kulaklarınıza. sanata yeni bir yorum getirirler, aynı zamanda aşka. şehre zenginlik katarlar. katarları şehrin güzelliklerinden kurarlar.

    şehirler yaşanılasıdır artık. kızlar alınıp verilmiş, tavuklar birbirine karıştırılmıştır.

    acısı bol çiğ köfteli gecelere rakının meze edilmesidir bu şehirler.
    omuzda poşu, dudakta nargile tadıdır bu şehirler.
    sevinçte halay,acıda ağıtlardan omuzdur bu şehirler.

    not: bu yazılanlara dahi eksi oy veren embesilitesi tavan insancıkların yaşadığı şehirlere değil kürtleri, evliyaullah'ı toplasanız o şehri adam edemezsiniz.
    4 ...
  2. 2.
  3. yapilan yanlislarin yasatilan zenginliklere nazaran cok cok fazla olmasi ve istisna kabul edilmesi nedeniyle istisnalar kaideyi bozmaz hukmu geregince olmayan sehirlerdir. adam akilli sadece bu zenginliklerle gelseler bunlari hep birlikte yasatsak guzel gunlerde kardesce birlikte olsak her bakimdan zengilesecek olan sehirlerimizdir.
    1 ...
  4. 3.
  5. 4.
  6. yerdeki tükürük, ağaç diplerindeki bok, tecavüz ve kapkaç olaylarının artması zenginlikse; kürt istilasına maruz kalan bütün şehirlerdir.

    not: çiğ köfte, nargile ve halay türk kültürüdür ayrıca, onlara da sulanmayın artık yeter lan.
    9 ...
  7. 5.
  8. şehir deyip aslında köy olarak geçen yerlerdir .
    1 ...
  9. 6.
  10. istanbul'dur.
    zenginliği bir artmıştır, bir artmıştır ki sormayın. tadından yenmez.
    5 ...
  11. 7.
  12. (bkz: mordor)

    tamam lan şaka yaptım vurmayın.
    7 ...
  13. 8.
  14. 5 bin, 10 bin, bilemedin 12 bin yıllık kürt tarihi birikiminden nasibini almış, almakta olan şehirlerdir.
    1 ...
  15. 9.
  16. 10.
  17. sokakta kız arkadaşınızla içiniz rahat bir şeklilde dolaşamayacağınız, geceleri kapının üzerindeki bütün kilitleri çevirmeden yatamayacağınız, hava kararınca sokak aralarında ürkek ceylan gibi yürüyeceğiniz şehirlerdir. şu an için en güzel örnekleri: bodrum, istanbul, marmaris, izmir'dir
    3 ...
  18. 11.
  19. zenginliği, görenler tarafından idrak edilecek şehirlerdir. toplumsal statüsü kişiyi yeraltı dünyası ve bel altı dünyasının patronları ve ayakçıları ile muhatap kılıyorsa sorun kürtlerde değil; bu tür profilleri dile getiren şahısların toplumsal statüsündedir.

    not bir: embesilitesi yüksek şahıslar nargile marpucuna yapışmış bir şekilde, virmem nargilemi. nargile türktür türk kalacak şeklinde naralar basmakta. al senin olsun. marpucuyla birlikte hemide.ki zaten nargilenin türk kültürüne ait olmadığı iddia edilmemiştir.

    not iki:dile getirilen şahısların güncel kişilikler olmasına ve kültürel motiflerin de, vasat altı yazarcıkların sığ dimağları tarafından idrak edilmesi için popüler olmalarına gayret gösterilmiştir. yoksa selahaddin i eyyubiden başlarsınız, mevlana halid e, ordan imam nevevi ye, derken ramazan el buti ye kadar daha birçok isim sıralarsınız da bir kaç sözlük müdaviminin dışında hiçbir primitif kalemşor tarafından bilinmediklerinden ötürü zikretme gereği duymazsınız.

    not üç: asıl kürtler demokratikleşme hususunda katalizör görevi görmüşlerdir. misal, referandum sounuçları ve ab ye giriş konusunda kürtler, mevcut hükümetin elini güçlendiren en büyük topluluk olmuştur. düşünce özgürlüğünün, basın özgürlüğünün ve en temel insan hakları standartlarının ne denli yaygınlaştığının idraki, kabul etseniz de etmseniz de özelde kürtler, genelde müslümanlar sayesinde olmuştur. ab ye girebilmek için kıçınızda tüten iki fabrika bacasına sahip olmak yetmiyor. biraz da politik ve sosyal erdem sahibi olmak gerekir ki, bu konuda en fazla eğitmen kürtlerden çıkmıştır. velhasıl kürtler, türklerin aynasıdır; aynaya bakmadıkça şeklinizi şemalinizi idrak edemeyeceğiniz gibi, kürtlerin olmadığı bir toplumda da güzel ahlak sahibi bir topluluk olup olmadığınızı idrak edemeyeceksiniz.

    finally not: yer baktığı vakit tükürük, ağaç dibine baktığı vakit bok gören insancıklar, tadarak mı yoksa koklayarak mı bu atıkların kürtlere ait olduğunu tesbit etmektedirler? gerçekten merak konusudur.
    3 ...
  20. 12.
  21. öyle bir şehir yok ama mizahın dozu artmış sözlükte o da bir şey.
    3 ...
  22. 13.
  23. yaşadıkları yerden göç edip ne iş olsa yaparım abi yeterki karnımız doysun felsefesiyle * şehirlerde en düşük ücretlerin alındığı çoğu zaman sigortasız fakat ihtiyaç duyulan ara eleman, işçilik ya da herhangi bir enformel sektörde çalışmaktan çekinmemelrinden kaynaklanmaktadır. göç eden toplumlara bir yere kadar gecekondulaşmada göz yumulmasının nedeni de şehirlere kattıkları bu artı değerdir zaten. aynı şeyi almanya'ya göç eden türklerin almanya'nın zenginleşmesindeki rolünde de görebiliriz. yani keramet kökende değil enformel sektördedir.
    1 ...
  24. 14.
  25. kültürel olarak zenginleşmiştir bu şehirler. maddi açıdan bilemeyeceğim, siyasi açıdan ise bataklığa sürüklenmektedir. her gün bir yeni kürt bdp'li olmakta ve bdp'nin faşist zihniyetine kendini kaptırmakta, türklere düşman kesilmektedir. bu da halkın sabrını zorlayan ve kürtlere karşı zenofilik bir tavır takınan bir millet olmaya başlayan türk halkını ortaya çıkartmakta.

    yani siyasi olarak faşoağa'yı oynayan eski türk yönetimleriydi, şimdi kürt yönetimi ve insanı.

    ama kültür ah o kültür ne güzeldir. iki kültürün kaynaşmasından ortaya şahane şeyler çıkabiliyor hem.

    (bkz: orphaned land)
    2 ...
  26. 15.
  27. 16.
  28. her kırmızı ışıkta birden fazla dilenci satıcı kazandırmıştır büyük şehirlerimize, acayip bi güzelliktir. arabanın camını açmaya korkar olduk bu güzellik sayesinde...
    0 ...
  29. 17.
  30. gece üşümüş insan rüyasıdır.
    zaten uyanık olupta akıl sağlığı yerinde olan kişi böyle bir düşünceye sahip olamaz.
    şehirleri güzel yapan kültürü ve kollektif davranış şekilleridir.
    medeni, kültürlü insanların yaşadığı şehirler her daim güzeldir.
    zaten kültür seviyesi estetik güzelliği düzey olarak belirler.
    farkındalığı yüksek olduktan sonra yaşayanlarının; şehir hiç çirkin olabilirmi?
    demekki ırksal bağlamda şehre güzellik katmak saçmadır.
    heleki bu saçmalığı faşizan amaçlı yapıyorsan iş aptallığıda aşacaktır.
    1 ...
  31. 18.
  32. Aydındır ancak merkezden öte tatil beldeleridir.
    0 ...
  33. 19.
  34. öyle bir şehir yoktur.
    ne maddi ve manevi anlamda kürt kültürü ve sosyal yapısı buna yetmez.
    bir hanede 30 kişi yaşamak kültürel zenginlik değildir.
    kan davası kültürel zenginlik değildir.
    berdel kültürel zenginlik değildir.
    gecekonduculuk kültürel zenginlik değildir.
    yasadışı işler kültürel zenginlik değildir.( bir kilo toz bir otobos işleri veya otopark değnekçiliği )
    daha sayalım saydıkçada bitmez.
    2 ...
  35. 20.
  36. 21.
  37. istanbul, bursa, izmir, antalya gibi güzel şehirlerimizin nüfusları bunların sayesinde ikiye katlanmıştır ama ne yazıkki bu kentlerin içinede zıçılmıştır.
    1 ...
  38. 22.
  39. 23.
  40. bok zengini olmuş şehirlerdir.
    1 ...
  41. 24.
  42. yoktur böyle şehirler. eğri oturalım doğru konuşalım. kürtler "genel olarak" çok çalışmayan insanlardır. digorlu bir arkadaşımın düğününde amcasıyla yaşadığım diyalog buna örnektir. ben rizeliyim. müteahhitlik yapıyoruz. arkadaşımın amcası nereli olduğumuzu sordu, söyledim. sonrasında, "bak sizin ordan birisiyle bizim ordan birisi aynı anda kalkar istanbula çalışmaya gelir, inşaatta ameleliğe başlar. 15 yıl sonra sizinki müteahhit olur bizimki hala amelelik yapar" dedi. kimse bana ırkçı falan demesin. hakkımda yazılanlara bakın. kürtçü bile ilan edildim ben bu sözlükte. bu söylediklerim gerçeklerdir. kürtler "genel olarak" çok çalışmayı sevmezler, olanla yetinirler.
    1 ...
  43. 25.
  44. "Sorun değil hemen hallederiz" diyen bir ırkın bir şehre şehren göç etmesi sonucu oluşan azim patlaması.
    Olmayan okulların gölgesinde yaşamaktansa dışlandığı yerlerde ezile büzüle , hırsızlıkla , kavgayla bir yere gelmeye çalışanların bol olduğu bir çaresizlik tablosu.
    Düşeni sırt üstü yere devirmeye çalışan ve bir ırkı bir yolda kazanan , saf alan , şerefli , gazi sananlanların toplulukça dışlaması fakat kesimin farklı fikir ve düşüncelilerinin dayatma yapmak istemediği hatta onlarla bir olmak istedişğinde ortaya çıkan şopar düğünü tatlılığı.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük