doğruluğu su götürmeyen gerçektir. ne faşistlikle, ne kitle imha silahlarıyla ne de asimilasyonla bu sorun çözülür. bizim harcımız islamdır. eğer onu aramızdan çekersek tutunamayız, birlikte olamayız.
şimdi olayı iki açıdan değerlendirelim;
kürt halkı islam'dan uzaklaştıkça bu insanlara sempati duymaya başlıyor. son yıllarda kürdistan işçi partisinin* marksist mantalite'den faşist mantaliteye kaydığını gözlemlemekteyiz. bunun en büyük nedeni müslüman kürt halkına, metafiziği reddeden marksist anlayışla nüfuz edemeyeceklerini anlamalarıdır. işte en büyük hataları faşizmin de, marksizm gibi islam dışı bir ideoloji olduğunu görememeleridir.
gerçek bir müslüman kürt nasıl davarnmalıdır? bence türk ve kürt şovenistlerin bir takım oyunlarına gelmemelidir. onlar gerçek türk görüşünü temsil etmemektedirler. benim gibi düşünen bir çok türk var. tüm bu faşist, marksist anlayışı reddetmelidir. unutmaması gerekir ki islam redle başlar. la* ilahe* illallah*. aklınızdan selahaddin'in torunları olduğunuz gerçeğini çıkarmayın. kendilerini türkiyeli bir kürt olarak tanımlamaları gerekir.
bir dip not: gazze'ye bomba yağarken dtp'nin en ufak bir gösterisi bile olamaması dtp'nin bir yahudi kartı olduğu gerçeğini gözler önüne seriyor. puşiyi dünyada benim bildiğim sadece iki millet takıyor; kürtler ve filistinliler... insan sırf bu ortaklığın hatrına bir miting yapardı ama yapmadılar. çünkü en büyük destekçileri yahudilerdir. onu geçtim azıcık insanlıktan nasplerini alsalardı kudüs fatihi kürt lider selahaddin'in hatrına yapardılar...
olaya biz türkler açısından bakarsak, önce hatalarımızı kabul etmeliyiz. onlar ayrı bır ırktır. ayrı bir dilleri vardır. onların farklı dilleri olması allah'ın ayetlerinden birer ayettir. ana dillerini konuşma özgürlükleri vardır. her sabah kalktıklarında türküm deme zorunlulukuları yoktur. şimdi şovenist arkadaşlar kızmadan bir empati yapsınlar. kendileri bir arap ülkesinde yaşasalardı, her sabah çocuğunun ben arabım demesini ister miydi? ben istemezdim. ama o ülkenin ekmeğini yediği için arabistanlı demesinde bir sakınca yoktur. türk, arap vs bunlar birer ırktır. ve doğuştan gelir. ölene kadar değişmez. ama türkiye, arabistan vs bunlar bölgedir. ve insan kendini o bölgeye ait hissedebilir. özetlersek sonradan türk olunmaz türkiyeli olunur. doğru olanı da budur.
ama biz olaya "dünya türk olsun" mantığıyla yaklaşırsak, hem allah'ın yasakladığı şeyi yapmış oluruz, hemde kürtleri zorla pkk'nın kucağına atmış oluruz. pantürkistler olmasa pkk ne kadar büyürdü gerçekten düşündürmektedir beni. müminler ancak kardeştir lafını unutmamamız gerekiyor. bir ingilizin ingilizce konuşması bizi raharsız etmezken, bir kürt kardeşimizin kürtçe konuşması bizi rahatsız ediyor. dağda ki teröristlerle mücadele ile terörle mücadele aynı şeyler değildir. sadece diyalogla çözülmez bu mesele tabiki. ama sadece silahla ve ve tüm kürtlere terörist gözüyle bakmakla da çözülmez.
" müslümanların ittifakı hakkındaki fikir, kimsenin keşfi veya şu ya da bu ideolog ve reformcunun güzel arzusu değildir. onu ancak kuran-ı kerim meşhur müslümanlar ancak kardeştir tespiti ile temellendirmiş ve islam bunu, ortak oruç, tek manvi merkez olarak Mekke ve kabe'ye hac vasıtasıyla sürekli olarak devam ettirip yenilenmesini sağlamıştır. böylece bütün müslüman dünyasında devamlı ve aynı unsurları olan duyguyu yaratmıştır. "
eğer islam bu ülkeden soyutlanırsa ya da islamın dejenarasyonu devam ederse, kürtlerle olan son ortak paydamızı da kaybetmiş oluruz.
osmanlı'nın son dönemine bakarak değerlendiren arkadaşlar için yanlış olan önermedir. peki 500 yıl osmanlı'da mutlu bir yaşam süren 52 milleti panislamist politika dışında hangi politika ayakta tutmuştur merak ettim doğrusu.
uzunca bir süredir dillendirilen bir çözüm önerisidir. özellikle akp'nin iktidara gelmesi izleyen yıllarla birlikte toplumda akp'nin temsil ettiği düşünceler yer bulmuş ve türkiye cumhuriyeti'nin başat toplumsal motifleri çözülmeye başlamıştır. yerine ise her sorunda kendi yaklaşımını sergileyen bir liberal-islamcı bir çözücülük getirmiştir.
baskın ifadelere bakıldığında kürt sorununda islamcı çözüm verili düzenin dışına çıkmayı hedefleyen bir proje olarak görülmektedir. kürt sorununda barışçı çözümün ifadesi olarak sunulmaktadır. buna bağlı olarak abant paltformu tarzı düşünce etkinliklerinin gerçekleştirilmesi kürt sorununda çözümün bir tarafında bir dönemin kapanmaya başlamıştır. kürt sorununda çözümün muhataplarından biri artık akp'ci çözümdür. gösterdiği yön ise dini motifler arkasında ülkenin çimentosunu yaratmaktır. peki ama gerçek siyaset alanında bu işler böyle mi yürüyor? yoksa zaten bu ideolojik motiflerin sorunun yeni bir evresini mi doğurmaktadır?
şunu baştan yazalım. her sorunda kendini başat güç olarak kabul ettirmeye başlayan siyasi tek aktör akp'dir. bu siyasi bir partinin üstleneceği bir görev değildir, akp bunun çok ötesindeki bir dönüşüm gücüdür. bu ifadelerin gittiği tek yol ise büyük osmanlı hayalleri gören ama sorunda devreye emperyalist aktörleri dahil eden bir yoldur. barzanaci çözüm ile akp'ci çözüm arasındaki tek fark islami motiflerin coğrafi farklılıklar dolayısıyla farklılık göstermesidir. hepsi bu! ancak başta söylememiz gereken şey bu çözümün türk ve kürt emekçileri açısından bir anlam ifade edemeyecek olmasıdır. sonuçta devreye emperyalizm girecek, şovenizm kabaracak ve kürt sorununda daha kanlı bir evre açılacaktır.
şu anda ortaya konulan çözümde sorun yoksul mehmet'le, şiwan'ın zerre adının geçmiyor olmasıdır. ne demokrasi, ne de siyasi gericilik bunu başaracak güçtedir. bir ulusal sorunda emperyalist aktörlerin bu kadar devreye girdiği, toplumda adalet ve haklı olma duygusunun köreltildiği ve dahası toplumun adım adım çürütüldüğü bir ortamda kürt sorununda islamcı çözüm; şu ya da bu bölgede yeni sorunlar demektir. cemaatlerin devreye girmesi ise emekçiler açısından bir yıkım demektir. bu dünyanın meselelerini öbür dünyaya bırakan, yoksullağa tamah eden bir toplum tam da bugün türkiye sermaye sınıfının ve dünya emperyalist aktörlerinin istediği bir şeydir. bu sorunda bu tarz bir çözüm buna işaret etmektedir.
şimdi bir an duralım ve olayda adı geçen demokrasi, çok kültürlülük, din ve ulus motiflerinin dışına çıkalım. burada adı geçen ideolojik tahayüllerde yukarıda sayılanların herhangi bir tanesine çözüm var mıdır? hayır. bu 4 ana eksen adeta tüm düzenin ana paradigması haline gelmiştir. yıkılması gereken budur. şiwan'la, mehmet'in kol kola girmesi ve yoksulluk- yolsuzluk düzenine karşı taraf olmasıyla bu sorun çözülür. bu sorunda çözüm ne türk'üm diyerek, ne kürd'üm diyerek, ne de müslümanım diyerek çözülür. buralardan yeni sorunlar doğar. buradan çıkacak şey yeni yugoslavyalar'dır. buradan çıkacak şey nato ile kanlı ittifaka girerek ülkeleri bölenlerin, halklara bomba yağdıranların yoludur. bu yol yoksullara çözüm değil yıkımdır. çözüm türk ve kürt sınıf kardeşlerinin yanında yeni bir cumhuriyet'te, birlikte.
670 yılından bugüne islamın çözdüğü sadece tek bir adet sorun gösterilirse daha iyi olacak iddia.
hadi geçelim bunları, tek kalem islam olmasın hiçbir din hiç bir devlet hiçbir zaman hiç bir problemi çözemedi çözemeyecek. eğer iddianız bu topraklarda genelin tanımını islam üzerinden yapmak ise, devlet üzerinden yapmak ise her iki durumda da ortada çözülememiş çözülemeyecek çözüm düşünülmeyen binlerce sorun var. hala din hala din.
din tüm savaşların tüm problemlerin tüm ayrımcılıkların her bir insanlık probleminin sorununun hepsinin birden devlet ile birlikte tek sebebidir. isanlığın tümden özgürlüğünün önündeki en büyük sorundur din burada islam.
herkes islam olursa o zaman kimin daha islam olduğu üzerinden kan akıtacaksınız ki akıtıyorsunuz. herkes islam olsa ile herkes türk olsa ya da herkes kürt olsa çözümleri arasında ne fark var ki en nihayetinde. ama değil, herkes ne islam ne de hadi herkes islam olsa bile herkes kendini önce islam üzerinden tanımlamıyor. o durumda ne yapacaksın. genel dinci çözümü böyle olmuyor olmayanları keselimden ibaret değil mi? bunun nominal kıstası ne?
dincilerin hepsi hayalci. hala islam olsa heryan gül olsa çiçek olsa diye düşünüyorlar. aklınıza hiç gelmiyorsa ne bok olursa olsun yaşayalım gidelim demek.
ne devlet ne din, insan lan insan. öyle göremediğin sürece problem ezeli ve ebedi olarak sensin işte anla artık.