Türk pop müziğinde daha çok kullanılanı uşşaktır. Uşşak şarkılar için bkz serdar ortaç şarkıları. Kürdi makamıda , hicazkar ve muhayyer ile tadından yenmez olur. Hele ki bir muhayyer kürdi keman taksimi dinlemeniz tavsiye olunur. Klarnettede bir hayli güzel durur muhayyerkürdi ve kürdilihicazkar. Ah gevır ah klarnetlede güzel olmayan makam yok muhterem.
Klasik Türk müziğinde si bemol notasını andıran perde ve dügah perdesindeki bir makam.
nota isimleri ise, la, küçük mücennep bemollü si, do, re, mi, fa, sol, la, dır. Kürdî dizisi pest tarafta bir kürdî dörtlüsüne (la dugah, küçük münecceb bemollu si yani kürdi, do çargah ve re neva, tiz tarafta bir bûselik beşlisinin -re(neva) mi(hüseyni) fa(acem) sol(gerdaniye) la (muhayyer) birleşmesinden teşekkül etmiştir.
GiRiŞ VE KARAR : Çoğunlukla Neva ve Hüseynî perdelerinden terennüme başlayıp Dügâh perdesinde karar verir.
ISKALA : Bu makâm çıkış ve inişte aynı ıskalayı kullanır. Nota yazarken eserin baş tarafına Kürdî perdesine mahsus olan Bemol işaretini koymak uygun olur.