orient expressions ve sabahat akkiraz ın beraberce hazırladıkları "külliyat" albümünde olağanüstü yorumlanan , giriş müziğinden başlayıp sırayla sabahat akkiraz ın sesi devamında cem yıldız ın türküye ayrı bir renk katan yorumu daha da ötesi yaklaışk 2 dakikadan fazla süren bitiş müziği söz olmadan da inanılmaz etkiliyor.sözlerine değinmedim türkü işte halk müziğimizin yine güzel sözlerle dolu olduğunu ispatlıyor zaten. sözleri de şöyledir efendim;
sen köksün ben de dal
aç gönlün beni al
toprağım suyumsun
derinlere göm beni
hem yarim yarenimsin
hem de tek helalimsin
hakikat sen değilsen
dünya bize eğilsin
sen narsın ben de kül
bir günde bana gül
ateşim odumsun
ocağına göm beni
hem yarim yarenimsin
hem de tek helalimsin
hakikat sen değilsen
dünya bize eğilsin
ah yar yar zalım yar
oy aman aman
ben öldüm yar yar
oy aman aman
ağaçın ayrı ayrı parçalarıdırlar.
ikide ağaç için önemlidir.
aslında ben bunları aşka benzetiyorum.
kök sırf güneşi görsün diye kendini yerin dibine gömmüştür. dalda sırf kök'ün yaptığı fedakarlık için onu yaşatmak uğruna ağır meyveleri ve yaprakları sırtında taşır.
kök dala aşık, dalda köke anlayacağınız.
üstadın ''ideolocya örgüsü'' eserinde geçen ibareleri, hatırlatandır.
''büyük doğu, alem olduğu mefkure çerçevesinde, (senfonik) bir orkestra...
doğunun ruh kökü üzerinde, öz gövdesi ve dallariyle içice, batının madde ağacını yetiştiren, böylece doğu alemi içinden bir büyük doğu'nun fışkırmasını hedef tutan bir mefkure senfonyası çalınıyor!.. her işi bırakıp bunu dinleyiniz!''