ilk entry de bahsedilen hadisi şerifin anlamı, güvercin şeytandır ve onu besleyen de şeytani işlerle meşgul oluyor değildir. burada amaç faydasız işle ilgilenilmesidir. zira cümleye dikkat ederseniz "bir güvercinin peşine düşüp onunla eğlenen" deniyor. güvercine şeytan benzetmesi yapılmasındaki hikmetse insanı faydasız işlere çekmesindendir.
ezcümle burada insanın faydasız işle meşgul olmasının şeytani bir uğraş olduğunun vurgusu yapılmaktadır. islam dini faydasız ilmi bile yasaklar. hani toplu iğnenin ucundan ip geçiren adama verilen ceza vardı hatırlarsanız.
kuş beslemenin caiz olmamasının sebebi; hayvanın yaşam alanını kısıtlamamak, eziyet ve ıstırap çektirmemektir. zira doğadaki en özgür hayvanı kafese tıkmaya izin vermeyecek kadar hassas bir dinimiz var çok şükür.
ayrıca, sadece kafeste yaşayabilen, kafes dışında yaşama alışkanlığı bulunmayan dar sahalı kuşların kafeste beslenip bakılmasında mahzur görülmemiştir.
Kuşu yakalayıp beslemek, yada kümes gibi büyük alanlarda doğup uçmaya alışmış kuşu satın alıp kafese kapatarak beslemek sıkıntılı olabilir.
Ama zaten kafeste doğmuş kuşu, onu elinden geldiği kadar mutlu edebilecek şekilde beslemek, onu evde kafesinden çıkarıp uçmasını sağlamak bırak caiz olmasını sevap bile olabilir.